גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות
הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

 

הלחימה בגבול הצפון בין ישראל לחיזבאללה תופסת גוברת בשבועות האחרונים. בעקבות זאת, הקרן לידידות הודיעה שתציב בחודשים הקרובים 123 מיגוניות חדשות בתחנות הסעה שטרם מוגנו עד כה, בעלות של כ־6.7 מיליון שקל. הפרויקט נעשה לבקשת הרשויות באזור, ויתבצע בתיאום עם פיקוד העורף. 

המיגוניות יוצבו ב־42 יישובים במרחק של עד 9 ק"מ מגבול לבנון, בהם מועצות האזוריות מעלה יוסף, מטה אשר, גליל עליון, מרום גליל, מבואות החרמון וגוש חלב, נהריה, מעלות תרשיחא, כפר ורדים, מעיליא, פסוטה, חורפיש ויאנוח ג'ת. המיגוניות שיוצבו הן תקניות ומונגשות על פי דרישות פיקוד העורף ויכילו עד 15 אנשים. 

ישראל מתגייסת | מיזם "חוסן ילדינו" של רוני דואק ייסד מתחם חינוכי חדש בקיבוץ גבולות
ישראל מתגייסת | יהודי ניו יורק תרמו 185 מיליון דולר במלחמה. כעת הם מקימים קרן לחיילים

למעלה מ־400 מיגוניות ברחבי הארץ

"הקרן לידידות פועלת מאז תחילת המלחמה לחזק את הביטחון ואת תחושת הביטחון, שעברו זעזוע גדול מאז אוקטובר", אומרת נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין. "הצבת המיגוניות המתוכננת מצטרפת למהלכים שהקרן מובילה, ותכליתה הצלת חיים". הקרן הציבה בשנים האחרונות מעל 400 מיגוניות ברחבי הארץ בעלות של 5 מיליון דולר ושיפצה 2,400 מקלטים בעלות של כ־16 מיליון דולר. בשבוע הראשון למלחמה הקרן הציבה 30 מיגוניות בצפון הארץ. 

"מטרת להצבת מיגוניות בתחנות ההסעה בצפון הארץ נועד להשלים מענה מיגוני בכלל תחנות ההסעה הקיימות במרחב", אומר מנהל תחום החירום בקרן לידידות, ספואן מריח. "המהלך נועד גם לאפשר מענה מיגוני לתלמידי בתי הספר, שאמנם נמצאים בקרבת מרחבים מוגנים כאשר הם בבית הספר או בבית, אך קיים פער בנושא זה בעוד הם ממתינים להסעות. כעת, פער זה יושלם". 

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

משרד הביטחון

מפא"ת (מינהל למחקר ופיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית), יחד עם אגפי השיקום, התכנון והחיילים המשוחררים במשרד הביטחון, בשיתוף מערך בריאות הנפש ומדעי ההתנהגות בצה"ל, מפרסמים השבוע קול קורא לאיתור מענים וטכנולוגיות ישראליות לחיזוק חוסנם הנפשי של חיילי ונכי צה"ל וכוחות הביטחון. המטרה: לפתח ולקדם מענים וטכנולוגיות לאבחון, טיפול ושיקום של פצועים במלחמה, וכן למניעת התפתחות תסמונת פוסט טראומטית וחיזוק חוסנם הנפשי של כוחות הביטחון וחיילים משוחררים.

במסגרת הקול הקורא' יבחנו הצעות מחברות ומוסדות אקדמיים, שבאמתחתם הצעה למענה מידי או מחקרי העונה על אחד או יותר מאתגרי צה"ל ומשרד הביטחון, לרבות מענים טכנולוגיים לאבחון ומדידת סיכונים, טכנולוגיות לטיפול עצמי ונפשי. זאת בנוסף לכלים טכנולוגיים לחיזוק החוסן האישי או חוסן קבוצתי של יחידה לוחמת, התערבות למניעת שחיקה נפשית במשרתי המילואים ומשפחותיהם, ניטור ופענוח מצבים רגשיים ופיזיולוגיים כפרמטר לחוסן נפשי, מענים לייעול זמן המטפל והכשרה דיגיטלית למטפלים במיקוד בטראומה.

הקול הקורא מתפרסם באתר משרד הביטחון.

ארגון תבונה וחברת קרוס ריבר

במסגרת תוכנית של ארגון תבונה ושיתוף-פעולה עם חברת הטכנולוגיה קרוס ריבר, 35 מאמנים ומאמנות פיננסים מהמגזר החרדי סיימו את הכשרתם השבוע. מאז פרוץ המלחמה, גם האוכלוסייה החרדית חווה על בשרה את המשבר הכלכלי. עידוד ההכשרה בהתנהלות כלכלית נבונה בקרב הציבור החרדי הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר להתמודדות עם המשבר הכלכלי במגזר החרדי, מסרו מטעם היוזמה.

סיום קורס מאמנים פיננסיים במסגרת תוכנית של ארגון תבונה וקרוס ריבר / צילום: DLA Piper

"עם פרוץ המלחמה, היה חשוב לנו להבין כיצד אנחנו יכולים להועיל ומיד פתחנו קו חירום עם שתי מטרות: הראשונה, לספק מענה בנושאי הכלכלה השונים על ידי המאמנים שלנו. חלק מהשאלות היו בנושא הקפאת משכנתאות, כדאיות בפתיחת פק"מ, הוצאת עובדים לחל"ת ועוד", אומר הרב שלמה פרוש, מנכ"ל עמותת תבונה. "המטרה השנייה הייתה פתרון פרקטי לאנשים שיצאו לחל"ת בעקבות המלחמה והיווה ערוץ פתוח למחפשי עבודה ולמעסיקים, למצוא אלו את אלו וליצור מקורות פרנסה לטווח הקצר בהתאם לצורך מקום העבודה".

הסדנאות המוצעות הן ללא עלות. כמו כן, ישנם מאמנים בארגונים מסוימים שמלווים משפחות בהתנדבות ובנוסף ישנו קו חם בו ניתן מענה ראשוני ללא עלות.

איחוד חמ"לי הסברה

שלושת חמ"לי ההסברה, ממוריאליין בהובלת איש העסקים יוסי פולק, visit2visit בהובלת אסף בוחבוט ו־Veo בהובלת רודריגו גונזלס, מאחדים כוחות על מנת לחזק את ההסברה הבינלאומית של ישראל.

במסגרת אירוע משותף, יערכו חמ"לי ההסברה מפגש, כאשר מטרת האירוע הינה להעמיק את האירוע ההתקשרות המקצועית ביניהם, זאת על מנת לאחד את המאמצים בחזית ההסברה ולפתוח את האפשרות לפעול כגוף מאוחד, תוך ניצול היתרונות היחסיים של כל חמ"ל ושל כל משפיען.

האירוע ייערך ב־20.3 במגדלי נמרודי, מצדה 6 בני ברק בשעה 11:00. להצטרפות ניתן לפנות לכתובת המייל ilitbendan@gmail.com.

עוד כתבות

ורנון היל וכלבו סר דאפילד בפתיחת סניף חדש של מטרו בנק בלונדון, ב-2010 / צילום: Reuters, PA Images

המנכ"ל שהעסיק את אשתו, נתן לכלב שלו תואר והפיל בנק

ורנון היל, המייסד של בנק קומרס ומטרו בנק, שניהם הסתבכו בשל עבירות רגולטוריות, היה גם מי שעמד מאחורי בנק רפובליק פירסט שנפל

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

מחר: דיון דחוף בביה"ד הבינ"ל לצדק בהאג בבקשה לעצירת המלחמה בעזה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) יקיים בימים חמישי ושישי דיונים בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● בישראל עדיין לא החליטו אם המשלחת תתייצב מחר בהאג, לאחר שלדיונים שנערכו בחודש ינואר האחרון המשלחת התייצבה

איך לחסוך בחיי הסוללה? / אילוסטרציה: Shutterstock

סוללת הטלפון מתרוקנת במהירות? כך תאריכו את זמן השימוש בה

השימוש היומיומי בסמארטפונים ובמחשבים ניידים מייצר תלות בשקעי טעינה, אך ניתן להקטין אותה בכמה צעדים פשוטים ● מהקטנת בהירות מסך, דרך כיבוי תוכנות "כבדות" ועד תוכנית חיסכון בחשמל

נמל צ'בהאר, על חוף הים הערבי / צילום: ויקיפדיה, Amohammadid

הודו בדרך לאיראן, ואומרת לארה"ב וכנראה גם לישראל: זה לא עניינכן

ההודים חתמו השבוע על הסכם להפעיל את נמל צ'בהאר בחוף האיראני של הים הערבי - שיהיה שער הכניסה לפרוזדור הודי אל מרכז אסיה ואל הקווקז ● איראן רואה בו הישג אסטרטגי מזהיר, הודו בולמת את סין - ודואגת בעיקר לעצמה ● בארה"ב הזכירו: "נמשיך לאכוף את הסנקציות"

ג'רום פאוול, יו''ר הפד / צילום: ap, Susan Walsh

האינפלציה בארה"ב סיפקה זריקת אופטימיות למשקיעים. האם היא תישמר?

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עמד בחודש אפריל בציפיות הכלכלנים עם קצב שנתי של 3.4% ● מדובר בהתמתנות קלה באינפלציה ששלחה את וול סטריט לעליות, אך רפי גוזלן מאי.בי.אי פחות אופטימי: "יהיה קשה למתן את רמות המחירים"

הציוץ של קית' גיל שעורר את הסערה, והציוצים של עוקביו שהופצו ברחבי הרשת / צילום: מתוך טוויטר

מניות המם חזרו לשגע את וול סטריט. קרנות הגידור הפסידו שוב מיליארדי דולרים

תחושת דה ז'ה וו הכתה השבוע בוול סטריט ● ציוץ אחד, של חשבון בשם The Roaring Kitty, הוביל לזינוק של מאות אחוזים בשורת מניות מם, מניות שנעות בחדות בגלל הייפ ברשתות החברתיות וללא קשר למצבן הפיננסי או העסקי ● בפעם הקודמת הסיפור הזה נגמר בקריסה של קרנות גידור וסדרה בנטפליקס ● הפעם השורטיסטים כבר הפסידו כמעט 2.5 מיליארד דולר ביומיים

חלה עלייה בסיכון האשראי בענפי הבינוי והנדל''ן, שמשתקפת גם במדדי איכות האשראי / צילום: Shutterstock

למרות עליית הסיכון: הבנקים הגדילו ב-14% את האשראי לענף הנדל"ן

דוח הפיקוח על הבנקים לשנת 2023 מגלה כי תיק האשראי של חמש קבוצות הבנקאות הגדולות עמד בסוף השנה על 293 מיליארד שקל ● בפיקוח מודעים לסיכוני הריבית הגבוהה ולהשפעות המלחמה ועוקבים מקרוב אחרי הצמיחה בתחום ● החדשות הטובות: הבנק המרכזי מעריך שליזמים רבים אפשרות לספוג את ההשפעות הללו

דיון בוועדה לענייני בינה מלאכותית בוועדת המדע בראשות אורית פרקש הכהן / צילום: נעם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"יש להיערך לאבטלה הולכת וגוברת": ועדת ה-AI דנה בשוק העבודה

במסגרת דיון בוועדה לענייני בינה מלאכותית, הזהירה היו"ר, אורית פרקש־הכהן, מפני תרחיש בו האוכלוסייה העובדת תצטמצם עד כדי "אבטלה טכנולוגית" ● נציגות משרד העבודה ובנק ישראל ציינו כי "רמת המוכנות של המשק לאימוץ הבינה המלאכותית לא גבוהה מספיק"

לירן צביבל, מנכ''ל וממייסדי WEKA / צילום: WEKA

200 עובדים יתחלקו ב-40 מיליון דולר: הסטארט-אפ הישראלי שהופך לחד קרן

ווקה שמספקת פתרון תוכנה לניהול אחסון מידע עבור חברות ענק, הודיעה אתמול על גיוס של 140 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד ● לפי ההערכה, כחצי מעובדי החברה יהנו מסיבוב מניות סקנדרי בהיקף של 40 מיליון דולר ● לירן צביבל, מנכ"ל החברה: "עידן הבינה המלאכותית רק בראשיתו"

ראש המוסד, דדי ברנע / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון. המשמעות: הזזת המטרו ופגיעה בשכונות מגורים

במשרד התחבורה נבחנת האפשרות לשנות את תוכניות המטרו, אשר אושרו כבר, כדי להקים תחנת רכבת הצמודה למטה המוסד, כפי שמבקש הארגון ● השינוי עלול ליצור אפקט דומינו שמשמעותו עיכוב של שנים בתוכניות המטרו ● משרד רה"מ: "אין כל כוונה לשנות את תוכניות הקמת הרכבת"

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

אחרי העיכובים ארה"ב תשלח חבילת נשק גדולה לישראל. מה יש בה?

ממשל ביידן עדכן את הקונגרס כי בכוונתו לקדם אספקת נשק לישראל בעלות כוללת של יותר ממיליארד דולר ● חבילת הסיוע החדשה כוללת חימושי טנקים בסך כ־700 מיליון דולר, רכבים טקטיים בסך כ־500 מיליון דולר ופצצות מרגמה בסך כ־60 מיליון דולר

איליה סוצקבר, המדען הראשי של חברת OpenAI והמנכ''ל לשעבר סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

איליה סוצקבר, המייסד המשותף הישראלי של OpenAI, הודיע על עזיבת הסטארט-אפ

בציוץ בטוויטר כתב המדען הראשי והמייסד המשותף הישראלי של OpenAI, איליה סוצקבר, כי הוא עוזב את הסטארט-אפ וכי "הוא נרגש לקראת מה שיבוא כעת" ● המנכ"ל סם אלטמן כבר צייץ בתגובה: "זה מאוד עצוב לי" ● לאחר עזיבתו של סוצקרבר, הודיע בכיר נוסף, יאן לייקה, על עזיבתו

ציון פרץ / צילום: יח''צ

עוד עזיבה משמעותית ב"ידיעות אחרונות": מנכ"ל הקבוצה ציון פרץ פורש

בשבועות הקרובים פרץ יסיים את תפקידו ויעבור לכהן כיו"ר חברת בר הפצה ● ענבל סימנטוב, המשנה למנכ"ל, תקודם למנכ"לית קבוצת "ידיעות אחרונות" במקומו

צבי יוכמן / צילום: איל יצהר

מהפך: רשות המסים דרשה 1.5 מיליון שקל מאיש עסקים, ובסוף תשלם לו פיצוי של 95 אלף שקל

רו"ח צבי יוכמן, מייסד ושותף מנהל בקרן ההשקעות סקיי, רכש לפני כעשור דונם של קרקע בירושלים ב כ-25 מיליון שקל ● לאחר מכן רשות המסים דרשה ממנו תשלום מע"מ של כ-1.5 מיליון שקל ● אחרי תהליך משפטי ארוך, ביהמ"ש המחוזי בת"א פטר את יוכמן מהתשלום, וחייב את רשות המסים לשלם לו פיצוי בסך 95 אלף שקל

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק בשיא כל הזמנים

נאסד"ק עלה בכ-0.7% ● פאוול: "היו סבלניים בקשר להורדת הריבית" ● גולדמן סאקס: השווי של אנבידיה אטרקטיבי לקנייה ● גיימסטופ ו-AMC זינקו שוב בעשרות אחוזים ● מלחמתזנקת הסחר: ביידן מעלה מכסים על היבוא הסיני, מכוניות חשמליות, שבבים ועוד - טסלה זינקה ב-3.5% ● מדד מחירי הייצור בארה"ב עלה מעל הצפי ● שינויים פרסונליים באמזון: אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן, פורש

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: shutterstock, נועם מושקוביץ' (דוברות הכנסת), תמר מצפי

האינפלציה מרימה ראש: הסעיף שבו מסתתרת הדרמה הגדולה ומה יקרה לשקל?

מדד אפריל הפתיע בפעם השלישית ברצף עם קצב שנתי של 2.8%, הרבה מעל התחזיות המוקדמות ● סעיף אחד בלט לרעה במיוחד, בנק ישראל כנראה לא יוריד את הריבית בקרוב, ומה חושבים האנליסטים? ● שש הערות

 

 

רידא מסארווה / צילום: אינטל

הוא בן לאחת המשפחות הגדולות בחברה הערבית ואחראי על בניית המפעלים של אינטל בארץ ובעולם

רידא מסארווה, שאחראי על הנדסת הבינוי באינטל בעשרות מיליארדי דולרים, הגיע לפסגה כשהוא אחד מאנשי המפתח שאמונים על ההתרחבות הגדולה ביותר של החברה בכל שנותיה ● דרך לקיחת אחריות אישית, חוש הומור מפותח וחשיבה טכנית, כך הוא עשה זאת ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

ערן זינמן ורעי מן, מנכ''לים משותפים, מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס

מאנדיי הכתה את תחזיות השוק ברבעון; המניה מזנקת בכ-20% במסחר המוקדם

מאנדיי.קום פרסמה תוצאות חזקות לרבעון ● בעקבות עדכון מחירים ללקוחות החברה עקפה את התחזיות ומעלה את התחזית השנתית ● המניה מזנקת בטרום מסחר למחיר המשקף למאנדיי שווי של מעל 10 מיליארד דולר

מפגינים פרו-פלסטינים בהאג / צילום: Reuters, Charles M. Vella / SOPA Images/Sipa USA -

חרם אקדמי: האקדמיה ההולנדית המלכותית לאמנות מנתקת קשרים עם "בצלאל"

הצעד הוכרז לאחר חודשים של קמפיינים מצד גורמים פרו-פלסטינים במוסד ההולנדי, כולל עצומה וכן כינוס ועידה כללית שהצביעה בנושא והחליטה על החלת החרם על האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל ● שני המוסדות קיימו בשנים האחרונות שיתופי-פעולה מקיפים, כולל הרצאות אורח

גולן יוכפז, מנכ''ל תאגיד השידור / צילום: יח''צ כאן

מתיחות במועצת התאגיד סביב עלות שידורי היורו: "הצגת נתונים שקריים"

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר האשים יונה ויזנטל, אחד מחברי מועצת התאגיד, את המנכ"ל גולן יוכפז בהצגת נתונים שקריים, ואף טען כי העלויות הגבוהות של שידורי משחקי היורו הן בזבוז כספי ציבור ● ויזנטל התנצל לדרישת יוכפז, ואז הדיון המשיך