גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת
קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

 

בשבוע האחרון, לרגל חזרתם של תושבי שלומית, אור הנר, איבים ומבקיעים לבתיהם, הגיעו מתנדבי "הרוח הישראלית" למפגש מרגש עם המשפחות שליוו בחודשים האחרונים. המתנדבים חילקו לתושבי הנגב המערבי כאלף משלוחי מנות, שחלקם הגדול הוכנו במרכז המבקרים של קיבוץ נחל עוז, וכל ההכנסות מהם הועברו לקיבוץ ולשיקומו.

ישראל מתגייסת | פרויקט Next October של יזהר שי גייס 500 מיזמים להנצחת נופלים  
ישראל מתגייסת | OurCrowd מגדילה את השקעותיה בסטארט־אפים שמושפעים מהמלחמה

"המפגש היה עם תחושות מעורבות", מספרת ריבה פרידמן בורוביק, ממלאת מקום מנכ"לית הארגון. "מצד אחד התרגשות גדולה ושמחה, ומהצד שני הרגשנו את החשש של התושבים מחזרתם ליישוב ולשגרה. זו הייתה הפעם הראשונה שהם קיימו אירוע קהילתי מאז שחזרו ליישובים, עדיין בצל המלחמה, והם מאוד התרגשו לפגוש אותנו. כמובן שהעובדה שכל התוכן של משלוחי המנות נרכש מעסקים מהדרום גם ריגשה אותם.

"האתגר שעומד בפניהם כרגע הוא שיקום הקהילה שלהם, החזרה לשגרה והרצון לקיים אותה בצורה המיטבית. המטרה שלנו הייתה לתת להם תחושה שעם ישראל עדיין איתם".

ריבה פרידמן בורוביק / צילום: נעמה הלל מלמד

הרוח הישראלית היא חברה בת של הסוכנות היהודית, הפועלת לחיזוק אוכלוסיות מוחלשות והעצמת בני נוער וצעירים מהפריפריה. מאז פרוץ המלחמה התגייס הארגון בשורה רחבה של יוזמות למען מפונים, ובין היתר גייס יחד עם הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית כ־2.5 מיליון שקל מכ־1,500 תורמים.

"קושי רגשי משותף"

אחת מתוכניות הדגל של הארגון בשגרה היא "רוכבים עם כוכבים", שבמסגרתה עשרות מתנדבים מגיעים לכפרי נוער שבהם מתחנכים בני נוער בסיכון, ומלווים אותם לאורך השנה ברכיבות אופניים, מסעות וחניכה אישית.

מתוך התוכנית הזאת נולדה לאחר ה־7.10 היוזמה "רוכבים עם הדרום", שבמסגרתה יצאו מתנדבי הארגון לרכיבות משותפות עם מפונים - במטרה לאפשר להם להתאוורר ולפרוק מתחים, ולהחזיר להם את תחושת השליטה והמסוגלות.

"המתנדבים שלנו הביאו עמם את הרגישות ואת הניסיון שלהם, והשתמשו בכך כדי לסייע לקהילות שנעקרו מבתיהן, והתמודדו עם שינויים וקשיים בלתי רגילים", מספרת פרידמן בורוביק. "אנחנו רואים באופניים כלי טיפולי מדהים, שתורם באופן ישיר לתחושת החוסן והמסוגלות של אדם. לכן ייצרנו עבור קהילות רבות פעילות הפוגה ואוורור מסיר הלחץ שבו שהו בבתי המלון - וגם פלוגות מילואים פנו אלינו כאשר יצאו להפוגות".

עם זאת, היו גם קשיים. "בהתחלה התמודדנו עם קושי לוגיסטי בהתארגנות עם מספיק ציוד מתאים ובטיחותי לרכיבות, בהתאמת מסלולי הרכיבה וגם בגיוס מתנדבים. בנוסף, התמודדנו עם קושי רגשי, הן מהצד של המתנדבים שנפגשו עם משפחות שעברו טראומה טרייה, והן מצד המשפחות שהיה להן קשה מאוד לצאת מהמלון למקום לא מוכר, ו'לשחרר' גם את הילדים וגם את עצמם. בסופו של דבר, במהלך חוויית הרכיבה בטבע והמפגש עם המתנדבים כל החששות התפוגגו".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

הקרן לידידות
הקרן לידידות תרמה יום ריענון לגדוד מילואים, שכלל ארוחת צהריים מפנקת, שולחנות משחק, פינות רווחה, ניידת עם צ'ופרים ודוכני מתיקה וקפה. במהלך היום ביקרו בכירי הבורד של הקרן במקום, בהזמנת האגודה למען החייל.

הקרן לידידות תומכת בחיילים באמצעות האגודה מאז 2005 בשורה של פרויקטים, ובהם תווי פסח לחיילים בודדים, ניידות ידידות לחיילים, מועדונים ותשתיות רווחה ביחידות צה"ל, מענקים למשפחות חיילים פצועים ועוד. מאז פרוץ המלחמה תרמה הקרן 4 מיליון דולר לטובת החיילים.

מתנדבי הקרן לידידות עם גדוד המילואים שעבורו ארגנו יום רענון / צילום: גיא יחיאלי

מקס סטוק
רשת מקס סטוק תציע בסניפיה ברחבי הארץ קולקציית צמידים אשר עוצבו בהשראת הרוח הישראלית, ועשויים מרצועה דמויית עור שבמרכזה מגן דוד קטן בצבעי כסף או זהב. הצמידים מגיעים בשמונה צבעים - כחול כהה, חום, שחור, צהוב, אבן, בורגנדי, כחול טורקיז ואדום - והם יימכרו תמורת כ-6 שקלים. כל הרווחים יועברו לעמותת "הבית לחיילים הבודדים".

העמותה הוקמה בעיר התחתית בחיפה, שבה מתגוררים מאות חיילים בודדים. בית העמותה נמצא ברחוב הנמל, במיקום מרכזי ונוח מבחינה תחבורתית, ומתקיימות בו ארוחות שישי, חוגים משותפים, מפגשים, מסיבות ועוד.

DoorLoop
עמותת "פנימית", הדואגת להשמשת אופניים בישראל גייסה שורה של חברה על מנת לסייע בהשמשת זוגות אופניים לטובת מסירתם למפונים מהצפון והדרום. בין המתנדבים היו גם עובדי חברת ההייטק DoorLoop, שיצאו ממרכז הפיתוח והגיעו למתחם התחנה בתל אביב, ועסקו בתיקון אופניים לאורך היום.

תיקון אופניים למפונים שביצעו עובדי חברת DoorLoop / צילום: עומר אדלר

אור תורה סטון
תלמידות אולפנת "אור תורה נווה חנה" של רשת 'אור תורה סטון' יצרו מיצג הכולל 32 פסיפסים של יישובי עוטף עזה, אשר מוצג בכיכר החטופים בתל אביב. הפסיפסים נוצרו בארבעת החודשים האחרונים, כביטוי לרצון ולתפילה לאיחוי השברים שנוצרו ב-7 באוקטובר ביישובי העוטף, ובתקווה כי היישובים שנהרסו ייבנו מחדש. המיצג לווה בשיעורים ומעגלי שיח, לצד שיחות עם משפחות החטופים ותושבי העוטף.

"היוזמה החלה בשבועות הראשונים למלחמה, מתוך תחושות של צער עמוק, כאב ומחשבה על אחינו ואחיותינו בעוטף, שבאותו הבוקר התהפך עליהם עולמם", מספרת שרון ברנד, שיזמה את המהלך. "מתוך הרצון להושיט יד ולהציע תקווה מגוש עציון אל יישובי העוטף, נולד המיזם כפעולה של רעות וסולידריות".

עוד כתבות

צבי יוכמן / צילום: איל יצהר

מהפך: רשות המסים דרשה 1.5 מיליון שקל מאיש עסקים, ובסוף תשלם לו פיצוי של 95 אלף שקל

רו"ח צבי יוכמן, מייסד ושותף מנהל בקרן ההשקעות סקיי, רכש לפני כעשור דונם של קרקע בירושלים ב כ-25 מיליון שקל ● לאחר מכן רשות המסים דרשה ממנו תשלום מע"מ של כ-1.5 מיליון שקל ● אחרי תהליך משפטי ארוך, ביהמ"ש המחוזי בת"א פטר את יוכמן מהתשלום, וחייב את רשות המסים לשלם לו פיצוי בסך 95 אלף שקל

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Shutterstock, lev radin

ביידן מעלה את המס של כלי רכב מסין ל־100%. האם המהלך ישפיע על ישראל?

הנשיא האמריקאי הודיע השבוע על שורת הגבלות סחר בין ארה"ב לסין, חלקן בתחום הרכב ● על הפרק: הגדלת המכס על מכוניות מיובאות ועל הסוללות למכוניות חשמליות ● הצעדים צפויים לזלוג בעקיפין גם לשוק הישראלי, ואף להקטין את ההיצע המקומי מסין

שטח נחיתה למסוקים. כיום פועלים כ־30 מנחתים מפוקחים / צילום: גלעד קוולרצ'יק

בקרוב בתל אביב: חמישה מנחתים חדשים יוקמו למסוקים

לקראת סגירתו של שדה התעופה בהרצליה, חברת נתיבי ישראל מחפשת חלופות למנחת מסוקים בת"א ● יעקב יופה, משנה סמנכ"ל לתעופה בחברה: "בכוונתנו לאתר כחמש נקודות נחיתה במרחב ת"א, כולל אפשרות למסוקים לנחות על גגות במקומות שיאושרו"

איליה סוצקבר, המדען הראשי של חברת OpenAI והמנכ''ל לשעבר סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

איליה סוצקבר, המייסד המשותף הישראלי של OpenAI, הודיע על עזיבת הסטארט-אפ

בציוץ בטוויטר כתב המדען הראשי והמייסד המשותף הישראלי של OpenAI, איליה סוצקבר, כי הוא עוזב את הסטארט-אפ וכי "הוא נרגש לקראת מה שיבוא כעת" ● המנכ"ל סם אלטמן כבר צייץ בתגובה: "זה מאוד עצוב לי" ● לאחר עזיבתו של סוצקרבר, הודיע בכיר נוסף, יאן לייקה, על עזיבתו

דיון בוועדה לענייני בינה מלאכותית בוועדת המדע בראשות אורית פרקש הכהן / צילום: נעם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"יש להיערך לאבטלה הולכת וגוברת": ועדת ה-AI דנה בשוק העבודה

במסגרת דיון בוועדה לענייני בינה מלאכותית, הזהירה היו"ר, אורית פרקש־הכהן, מפני תרחיש בו האוכלוסייה העובדת תצטמצם עד כדי "אבטלה טכנולוגית" ● נציגות משרד העבודה ובנק ישראל ציינו כי "רמת המוכנות של המשק לאימוץ הבינה המלאכותית לא גבוהה מספיק"

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

מגמה מדאיגה: האינפלציה זינקה לקצב שנתי של 2.8% באפריל - הרבה מעל הצפי; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.8% לעומת צפי של 0.6% • הפתעת המדד נובעת בעיקר מעלייה חדה במחירי טיסות לחו״ל ועלייה חדה בסעיפי הדיור ● מחירי הדירות עלו בכ-1%, העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בתל אביב ● לידר שוקי הון: "לאור אי הוודאות הגאופוליטית והלחץ לעליות מחירים, לא צפויה הורדת ריבית בהחלטת הריבית הקרובה"

סניף של שופרסל דיל. בעיגול: רני רהב / צילומים: טלי בוגדנובסקי, שלומי יוסף

אחרי 25 שנה: שופרסל ורני רהב נפרדים

במסגרת רה-ארגון שעוברת שופרסל אחרי כניסתם של האחים אמיר, החליטה הנהלת החברה להיפרד מהדובר שליווה אותה למעלה משני עשורים ● רהב: "זכותם המלאה של בעלים להחליף דובר, משום שדוברות זו משרת אמון"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ

לשכת רה"מ: נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת

הצעת "חוק שירות הביטחון (שילוב תלמידי ישיבות)", אושרה בכנסת ה-24 ברוב של 51 חברי כנסת בזמן ממשלת בנט-לפיד • במסגרת המתווה: גיל הפטור יירד מ-26 ל-21 למשך שנתיים, ויעדי הגיוס יגדלו במהלך השנים • גורמים במפלגות החרדיות טוענים: לא היינו חלק מהמהלך, המועצות יתכנסו ויחליטו • השר גנץ תקף: "ישראל זקוקה לחיילים ולא לתרגילים פוליטיים"

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

עשרות ק"מ מהגבול: כטב"ם חיזבאללה התפוצץ ליד צומת גולני

שעות אחרי המטח הכבד למירון שכלל כ-60 רקטות, חיזבאללה טען: ביצענו שיגורים לעבר בסיס בגליל התחתון • קצין צנחנים נפצע קשה ו-2 בינוני בלחימה ברצועת עזה • אלעד פינגרהוט הוא האזרח שנהרג אתמול במתקפה בגבול הצפון, נקבע מותו של לירון יצחק שנפצע אנושות מפצמ"ר שלשום בעזה • התרעה הופעלה בשדרות בפעם ה-3 היום  • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: shutterstock, נועם מושקוביץ' (דוברות הכנסת), תמר מצפי

האינפלציה מרימה ראש: הסעיף שבו מסתתרת הדרמה הגדולה ומה יקרה לשקל?

מדד אפריל הפתיע בפעם השלישית ברצף עם קצב שנתי של 2.8%, הרבה מעל התחזיות המוקדמות ● סעיף אחד בלט לרעה במיוחד, בנק ישראל כנראה לא יוריד את הריבית בקרוב, ומה חושבים האנליסטים? ● שש הערות

 

 

ראש המוסד, דדי ברנע / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון. המשמעות: הזזת המטרו ופגיעה בשכונות מגורים

במשרד התחבורה נבחנת האפשרות לשנות את תוכניות המטרו, אשר אושרו כבר, כדי להקים תחנת רכבת הצמודה למטה המוסד, כפי שמבקש הארגון ● השינוי עלול ליצור אפקט דומינו שמשמעותו עיכוב של שנים בתוכניות המטרו ● משרד רה"מ: "אין כל כוונה לשנות את תוכניות הקמת הרכבת"

שינויים ביציבות השקל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הדולר נחלש לשפל של חודש וחצי מול השקל. אלו הסיבות

הדולר נסחר סביב רמה של 3.66 שקלים, הרמה הנמוכה מאז תחילת חודש אפריל ● עליית מדד המחירים לצרכן בישראל מול ההתקררות באינפלציה בארה"ב מובילה להתחזקות המטבע המקומי ● גם האירו נחלש מול המטבע המקומי

לירן צביבל, מנכ''ל וממייסדי WEKA / צילום: WEKA

200 עובדים יתחלקו ב-40 מיליון דולר: הסטארט-אפ הישראלי שהופך לחד קרן

ווקה שמספקת פתרון תוכנה לניהול אחסון מידע עבור חברות ענק, הודיעה אתמול על גיוס של 140 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד ● לפי ההערכה, כחצי מעובדי החברה יהנו מסיבוב מניות סקנדרי בהיקף של 40 מיליון דולר ● לירן צביבל, מנכ"ל החברה: "עידן הבינה המלאכותית רק בראשיתו"

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בישראל ובארה"ב: שלושה נתוני מאקרו גורליים יפורסמו בתוך 24 שעות

החל מהיום (ד') בצהריים יחל מרתון של נתוני מאקרו חשובים ● הראשון שבהם יהיה מדד המחירים לצרכן בארה"ב לחודש אפריל, שהפתיע לרעה במשך 4 פעמים ברצף ● משם הפוקוס יעבור לישראל, עם פרסום נתוני האינפלציה והתוצר ● אלו הציפיות בשוק

היחסים עם ישראל סיבכו את ענק ההשקעות בחזית מפתיעה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ירדן הצליחה לסכל הברחת נשק בהובלת איראן, מה יכול לקרות אם לאיראן יהיה גרעין, נתניהו עדיין לא מוכן לדון ביום שאחרי ופסטיבל מוזיקה שמסתבך בגלל חסות של ברקליס ● כותרות העיתונים בעולם 

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נתוני האינפלציה בארה"ב הקפיצו את וול סטריט: מדד S&P 500 ונאסד"ק בשיא כל הזמנים

נאסד"ק עלה ב-1.4% ● מניות המם - גיימסטופ ו-AMC ירדו בכ-20% ● מניות שריכזו עניין: דל, בואינג וניאו ●  ישראליות: מאנדיי זינקה ב-21%, ריסקיפייד עקפה את התחזיות לרבעון הראשון ● הכלכלה מתקררת: האינפלציה בארה"ב עלתה באפריל ב-0.3%, פחות מהצפי ● הביטקוין זינק ב-7%

גולן יוכפז, מנכ''ל תאגיד השידור / צילום: יח''צ כאן

מתיחות במועצת התאגיד סביב עלות שידורי היורו: "הצגת נתונים שקריים"

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר האשים יונה ויזנטל, אחד מחברי מועצת התאגיד, את המנכ"ל גולן יוכפז בהצגת נתונים שקריים, ואף טען כי העלויות הגבוהות של שידורי משחקי היורו הן בזבוז כספי ציבור ● ויזנטל התנצל לדרישת יוכפז, ואז הדיון המשיך

פרנק מלול, מנכ''ל ערוץ i24NEWS / צילום: גדעון מרקוביץ

מתקרבים להשקה: ערוץ i24NEWS בעברית ישקיע 4 מיליון שקל בפרסום

ערוץ החדשות החדש i24NEWS בעברית בחר במשרד הפרסום FCB TLV & atomi מקבוצת IPG להוביל את קמפיין העלייה לאוויר ● בשלב הראשון הקמפיין כולל שלטי חוצות ודיגיטל, ובהמשך יעלה פרסום גם בטלוויזיה - אם כי לא בערוצי הברודקאסט

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בתל אביב; המניות הדואליות הובילו את העליות

מדד ת"א 35 עלה ב-0.1% ● בעקבות נתוני האינפלציה בארה"ב שהיו חלשים מהצפוי, השקל התחזק מול הדולר ● בהמשך היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בישראל ● בפועלים נותנים עדיפות לאפיק הצמוד על פני השקלי באג"ח בישראל ● מידרוג: סיכון נמוך בענף התעשיות הביטחוניות העולמי

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

מחר: דיון דחוף בביה"ד הבינ"ל לצדק בהאג בבקשה לעצירת המלחמה בעזה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) יקיים בימים חמישי ושישי דיונים בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● בישראל עדיין לא החליטו אם המשלחת תתייצב מחר בהאג, לאחר שלדיונים שנערכו בחודש ינואר האחרון המשלחת התייצבה