גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל
הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

עדכונים בולטים

22:14 - אזעקות הופעלו בראש הנקרה ובשלומי

19:50 - הלוחמים במילואים עידו אביב וקאלקידן מהרי נהרגו בעקבות ירי דו"צ 

רס"ר (במיל') עידו אביב ורס"ר (במיל') קאלקידן מהרי נהרגו ביום ראשון, ערב החג, בעקבות ירי דו-צדדי של כוחותינו במסדרון סמוך לבית החולים הטורקי שבמרכז רצועת עזה.

האירוע החל כאשר טנק עלה על מטען וחטף טיל נ"ט ופצמ"ר. כוחות צה"ל השיבו אש. במקביל, טנק אחר יצא מאזור מאובטח וירה לעבר מבנה שהיה מחוץ לגבולות הגזרה שלו. באותו מבנה שהה כוח של חטיבה 2, שספג את האש, אשר בעקבותיו נפלו שני הלוחמים. 

לוחם נוסף מגדוד 223 שבחטיבת כרמלי נפצע קשה באותה תקרית. הוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה.

לכתבה המלאה ב-N12

17:54 -  עסקה או כניסה לרפיח? לחץ כבד מימין ומשמאל על נתניהו

איזנקוט מאיים בפרישה מהממשלה, ומאשים: "שני חברי קבינט מפעילים סחיטה באיומים פוליטיים".   לידיעה המלאה ב-N12 

16:31 - השר סמוטריץ': "קבלת עסקת החטופים הנוכחית היא דגל לבן וניצחון לחמאס"

חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים והחטופות שמוחזקים בעזה 207 ימים. שר האוצר: "הלב נקרע ויוצא אל משפחות החטופים בדאגה ליקיריהן, ישראל צריכה לבחור או ניצחון והכרעה או תבוסה והשפלה". בן גביר: "הזהרתי את נתניהו לא לסיים את המלחמה". 

16:01 - קבינט המלחמה היה אמור להתכנס הערב בצל המגעים, אך נכון לשעה זו הדיון בוטל

בישראל עדיין ממתינים לתשובת חמאס על ההצעה המצרית לעסקה. בתקשורת הערבית מדווחים על "התקדמות קלה בשיחות", אך הודגש: "חמאס לא זנח את דרישותיו הקודמות". נתניהו על סיום המלחמה: "לא מוכן לתת את זה". ע"פ הדרישות הישראליות לגבי מספר החטופים שישוחררו: העסקה תכלול שחרור פצועים קשה, חולים, מבוגרים ונשים - כולל חיילות. ישראל דורשת שחרור של 33 חטופים, אולם חמאס מעוניין לשחרר 20 בלבד. לידיעה המלאה ב-N12

14:45 - טראמפ מאשים את נתניהו באחריות ל-7.10: "הביקורת מוצדקת"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב תוקף במגזין טיים: "היה לי ניסיון רע איתו". עוד הוא מוסיף על אחריותו ל-7 באוקטובר: "זה קרה במשמרת שלו, זה לא היה צריך לקרות". לדבריו, "יש אנשים טובים" בישראל שיכולים להחליף את נתניהו. לידיעה המלאה ב-N12

14:14 - שלושה טילי נ"ט נורו לכיוון מטולה, אין נפגעים

חיזבאללה ירו מלבנון לפחות שלושה טילי נ"ט לכיוון מטולה, לא דווח על נפגעים או על נזק. זאת, לאחר שאתמול בשעות הערב נפגעו בשטח המועצה כמה בתים מירי נ"ט.

13:33 - פיגוע דריסה בשומרון: לוחמת מג"ב נפצעה קל, מצוד אחר המחבל שנטש את הרכב ונמלט

12:57 - פיגוע הדקירה ליד העיר העתיקה: לוחם מג"ב מפונה במצב בינוני

צוות מד"א שהוזעק למקום איתר את בן ה-30 בהכרה, עם פצע דקירה בגופו. שוטרי מג"ב ששהו במקום הגיבו מיד בירי - וחיסלו את המחבל, שבעל אזרחות טורקית. כוחות משטרה רבים נמצאים במקום, הגישה לעיר העתיקה נסגרה מכל הכיוונים. בעקבות הפיגוע, החלו התפרעויות בתוך העיר העתיקה - המשטרה עצרה כמה חשודים . לכתבה המלאה

12:37 - ראשוני: חשד לפיגוע בשער הפרחים בירושלים

מד"א: בשעה 12:32 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על גבר שנפצע באירוע דקירה ברחוב סולטאן סולימאן סמוך לשער הפרחים בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר כבן 30 בהכרה עם פצע דקירה

9:35 - אחרי ישיבה לילית: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר, ממתינים לתשובת חמאס ואז תתקבל החלטה

08:42 - חיל האוויר תקפו מטרות טרור במרכז הרצועה, ובהן מרחב שממנו זוהה שיגור אתמול לשדרות | תיעוד

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו פירים מבצעיים, עמדת שיגור נ"ט ותשתית טרור במרחב שממנו זוהה שיגור אתמול לעבר העיר שדרות. בנוסף, מטוסי קרב בהכוונות כוחות אוגדה 99 תקפו מהאוויר חוליית מחבלים ומחסן אמל"ח במרכז הרצועה.

 כמו כן, אתמול בוצעו שיגורים לעבר כוחות צה"ל שפועלים ברצועה, לא היו נפגעים באירוע. זמן קצר לאחר מכן מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו את המחבלים שזוהו במרחב בידי צוות הקרב של חטיבה 2. 

08:29 - דיווח בלבנון: "בכירים מצרים בקהיר חשים שקרובים יותר מאי פעם לעסקה"

"בכירים מצרים בקהיר חשים כי הצדדים במשא ומתן קרובים יותר מאי פעם להגעה לעסקה", כך דווח הבוקר בעיתון הלבנוני אל-אח'באר. לצד זאת, הובהר כי יש עדיין סוגיות יסוד שדורשות ויתורים משני הצדדים.

על פי מקורות מצריים שצוטטו בעיתון, "בוצעו תיקונים נוספים להצעה במהלך השעות האחרונות. "השאיפה היא שתהיה הודנה ארוכה ככל שאפשר, מה שיבטיח את סיום המלחמה באופן מוחלט, מבלי לחדש אותה שוב, עם ערבויות והתחייבויות אזוריות ובין-לאומיות". חמאס דורש כי ערבויות אלו ייכתבו כחלק מההסכם שעליו תחתום ישראל, ולא יסתפקו בהתחייבויות בעל פה

08:24 - על רקע המגעים לעסקה והעיכוב בכניסה לרפיח - נתניהו ובן גביר ייפגשו בצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים

08:10 - אחרי השיגורים לעבר מרחב דובב: חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה כמה תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. זאת, לאחר שאמש זוהו שני שיגורי נ"ט לעבר מרחב דובב - לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל תקף את מקורות הירי.

07:42 - גורם בחמאס: "הנהגת חמאס בחו"ל הצליחה להעביר את התשובה הישראלית לעסקה להנהגה בעזה"

גורם בולט בחמאס לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי: "למרות אילוצי הזמן, הנהגת חמאס בחו"ל הצליחה להעביר את התשובה הישראלית האחרונה דרך ערוציה המאובטחים להנהגה בעזה, שלמדה אותה והעבירה את הערותיה להנהגת הארגון בחו"ל במסגרת הכנת התשובה הסופית". לדבריו, ההערות של עזה לא הגיעו רק מהנהגת חמאס - אלא כללו גם את ארגוני הטרור האחרים ברצועה, בראשות הג'יהאד האיסלאמי.

01:43 - הבית הלבן: נשיא ארה"ב ביידן שוחח עם נשיא מצרים א-סיסי

בהודעה של הבית הלבן נכתב: "שני המנהיגים דנו בעסקה העומדת כעת על הפרק להבטחת שחרור החטופים יחד עם הפסקת אש מיידית בעזה. ביידן אישר כי ארצות הברית יחד עם מצרים וקטאר תפעל להבטחת יישום מלא של תנאיה. הוא דחק בנשיא א-סיסי להפעיל את כל המאמצים כדי להבטיח את שחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס, שכן כעת זהו המכשול היחיד להפסקת אש מיידית ולסיוע לאזרחים בעזה. הנשיא חזר והדגיש את החשיבות של הגנה על חיי אזרחים, והבטיח שהפלסטינים לא יועברו למצרים או לכל מקום אחר מחוץ לעזה".

שני המנהיגים בחנו יוזמות מתמשכות להגברת הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה וביידן הודה לא-סיסי על מחויבותו האישית למאמצים לאורך המשבר. הם הסכימו להישאר בתיאום הדוק ישירות ובאמצעות הצוותים שלהם במהלך הימים הקרובים.

23:49 - אמיר קטאר השיח' תמים בן חמד א-ת'אני שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ביידן על המאמצים להגיע להסכם הפסקת אש בעזה

20:55 - הותר לפרסום: שני לוחמים במיל' נפלו בקרבות במרכז הרצועה

עידו אביב, תושב כרמיאל בן 28, וקאלקידן מהרי בן 37 מפתח תקווה, נפלו בקרב ברצועת עזה, כך התיר אתמול (שני) בערב לפרסום דובר צה"ל.

20:17 - דובר צה"ל: תקפנו מבנים צבאיים בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב הכפר בלאט שבדרום לבנון, ממנו בוצעו שיגורים הבוקר לעבר הגליל העליון. בנוסף, הותקפו מבנים צבאיים נוספים במרחבים אל ג'יבין, אל-חיאם, עייתא א-שעב וטיר חרפא שבדרום לבנון.

19:59 - תיעוד: השמדת שתי מנהרות בבית חאנון

בשבועות האחרונים פעלו כוחות צה"ל בהובלת יחידת ההנדסה של אוגדת עזה למיפוי והשמדת שתי מנהרות התקפיות במרחב בית חאנון שבצפון הרצועה, אשר היו במעקב מודיעיני וטכנולוגי מתמשך.

עוד כתבות

שינויים ביציבות השקל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הדולר נחלש לשפל של חודש וחצי מול השקל. אלו הסיבות

הדולר נסחר סביב רמה של 3.66 שקלים, הרמה הנמוכה מאז תחילת חודש אפריל ● עליית מדד המחירים לצרכן בישראל מול ההתקררות באינפלציה בארה"ב מובילה להתחזקות המטבע המקומי ● גם האירו נחלש מול המטבע המקומי

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

גל מעצרים במשטרת אנקרה: "חשש של ארדואן לניסיון הפיכה"

לפי דיווח של סוכנות "פוליטיקיול", כוחות ביטחון הפנים של טורקיה עצרו מספר בכירים במשטרת אנקרה, בגין חשד לקשר שלהם עם גורמי פשע ● לפי דיווח אחר, אחת מהדמויות המרכזיות בחקירה, המוגדר בתור "עד סודי" בתיק, טען כי "משטרת אנקרה ניסתה לתכנן הפיכה"

בנייה חדשה. למרות שמספר הדירות הלא מכורות גבוה, המחירים ממשיכים לעלות / צילום: Shutterstock, Dmitry Pistrov

תסתכלו על תל אביב ותראו את הפרדוקס של שוק הדיור כולו

רוכשי הדירות רואים את המצב, ומוטרדים ממנו יותר, אבל מה שיותר משפיע עליהם הוא חוסר התיפקוד הממשלתי והפוליטי, ואפס המעשה בתחום הדיור ● וכך הגענו למצב שבפעם הראשונה מחירי הדירות עולים - גם בזמן מלחמה

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

שינוי בצמרת אמזון: אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן פורש מתפקידו

סליפסקי: "זהו זמן טוב עבורי לבלות זמן רב יותר עם משפחתי, להיטען מעט, וליצור לעצמי מרחב מנטלי כדי לשקף ולבחון את האפשרויות שלי" ● מאט גרמן, סגן נשיא למכירות ושיווק של שירותי האינטרנט של אמזון, יחליפו ● ברבעון האחרון, שירותי הענן יצרו לאמזון הכנסות של 25 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים

חברת נובה רחובות / צילום: איל יצהר

כ־50% מהעליות בזכותן: שתי מניות השבבים שמושכות את הבורסה בתל אביב כלפי מעלה

המשקיעים במניות נובה וקמטק נהנו בשנה האחרונה מתשואה תלת־ספרתית שאחראית לחלק נכבד מהעליות במדדי הדגל של ת"א ● מהיכן נובעת ההצלחה שלהן, האם הן צפויות להמשיך לזנק, ואיזו מניית שבבים נשארה מאחור?

דן פרנס, מנכ''ל קרסו נדל''ן / צילום: לני בן בשט

אולמי התצוגה והשירות של קרסו בת"א ייהרסו, ובמקומם ייבנו שלושה מגדלים

הוועדה המקומית לתכנון ובניה ת"א אישרה את תוכנית מתחם ריב"ל קרסו שמקדמת קרסו נדל"ן ● אושרה להפקדה תוכנית לבניית 5,800 דירות חדשות בעיר אופקים, בשכונת אפיקי נחל ● וגם: אחרי 30 שנים של המתנה, אושרה תוכנית לקרקע פרטית גדולה בצמוד לתל השומר ● חדשות הנדל"ן

פעילי ארגון הטרור חמאס / צילום: Associated Press, John Minchillo

המעבר של חמאס לטקטיקות גרילה מרמז עבור ישראל על מלחמה ללא סוף

ארגון הטרור האיסלאמיסטי משתמש בטקטיקות פגע וברח ובקבוצות קטנות יותר של לוחמים כדי להראות שהוא יכול להמשיך להילחם "עוד חודשים, אם לא שנים"

יוסי שיינפלד, מייסד ובעלי חברת בינוי וניהול חוות השרתים SDS / איור: גיל ג'יבלי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כך הפך היזם מסוכות נחלים לסנדק של חוות השרתים בישראל

במעטה של חשאיות גמורה, איש העסקים יוסי שינפלד הפך בעשור האחרון לבונה חוות השרתים המוביל במדינה ● הוא אף הקדים את התנופה שחולל מכרז הענן הממשלתי נימבוס בהשקעות בתחום, והחברה שלו מאחסנת בבלעדיות את פעילות מיקרוסופט בישראל ● כעת הוא לוטש את עיניו ליעד הבא: בינה מלאכותית ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

בעקבות נתוני האינפלציה: המדדים בוול סטריט נסחרים בשיא כל הזמנים

נאסד"ק עולה ב-0.9% ● מניות המם - גיימסטופ ו-AMC יורדות ביותר מ-20% ● מניות שמרכזות עניין: דל, בואינג וניאו ●  ישראליות: מאנדיי מזנקת ב-20%, ריסקיפייד עקפה את התחזיות לרבעון הראשון ● הכלכלה מתקררת: האינפלציה בארה"ב עלתה באפריל ב-0.3%, פחות מהצפי ● מזרחי טפחות: "ההפתעה מהווה משב רוח דפלציוני מרענן. אבל חשוב לשים לב שהנטייה לכיוון 0.3% הייתה גבולית"

היחסים עם ישראל סיבכו את ענק ההשקעות בחזית מפתיעה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ירדן הצליחה לסכל הברחת נשק בהובלת איראן, מה יכול לקרות אם לאיראן יהיה גרעין, נתניהו עדיין לא מוכן לדון ביום שאחרי ופסטיבל מוזיקה שמסתבך בגלל חסות של ברקליס ● כותרות העיתונים בעולם 

צבי יוכמן / צילום: איל יצהר

מהפך: רשות המסים דרשה 1.5 מיליון שקל מאיש עסקים, ובסוף תשלם לו פיצוי של 95 אלף שקל

רו"ח צבי יוכמן, מייסד ושותף מנהל בקרן ההשקעות סקיי, רכש לפני כעשור דונם של קרקע בירושלים ב כ-25 מיליון שקל ● לאחר מכן רשות המסים דרשה ממנו תשלום מע"מ של כ-1.5 מיליון שקל ● אחרי תהליך משפטי ארוך, ביהמ"ש המחוזי בת"א פטר את יוכמן מהתשלום, וחייב את רשות המסים לשלם לו פיצוי בסך 95 אלף שקל

רידא מסארווה / צילום: אינטל

הוא בן לאחת המשפחות הגדולות בחברה הערבית ואחראי על בניית המפעלים של אינטל בארץ ובעולם

רידא מסארווה, שאחראי על הנדסת הבינוי באינטל בעשרות מיליארדי דולרים, הגיע לפסגה כשהוא אחד מאנשי המפתח שאמונים על ההתרחבות הגדולה ביותר של החברה בכל שנותיה ● דרך לקיחת אחריות אישית, חוש הומור מפותח וחשיבה טכנית, כך הוא עשה זאת ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

איך לחסוך בחיי הסוללה? / אילוסטרציה: Shutterstock

סוללת הטלפון מתרוקנת במהירות? כך תאריכו את זמן השימוש בה

השימוש היומיומי בסמארטפונים ובמחשבים ניידים מייצר תלות בשקעי טעינה, אך ניתן להקטין אותה בכמה צעדים פשוטים ● מהקטנת בהירות מסך, דרך כיבוי תוכנות "כבדות" ועד תוכנית חיסכון בחשמל

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת גנט בבלגיה, בשבוע שעבר / צילום: Reuters, JAMES ARTHUR GEKIERE

בלגיה והולנד בחרם אקדמי על ישראל ותוכנית המיליארדים בסכנה

שורת אוניברסיטאות בבלגיה ובהולנד הודיעו על ניתוק קשרים עם מוסדות ישראלים ● במוקד: הסכם המו"פ "הורייזן" של האיחוד האירופי, שנחשב למנוע צמיחה לאקדמיה ולתעשייה הישראלית

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בישראל ובארה"ב: שלושה נתוני מאקרו גורליים יפורסמו בתוך 24 שעות

החל מהיום (ד') בצהריים יחל מרתון של נתוני מאקרו חשובים ● הראשון שבהם יהיה מדד המחירים לצרכן בארה"ב לחודש אפריל, שהפתיע לרעה במשך 4 פעמים ברצף ● משם הפוקוס יעבור לישראל, עם פרסום נתוני האינפלציה והתוצר ● אלו הציפיות בשוק

איליה סוצקבר, המדען הראשי של חברת OpenAI והמנכ''ל לשעבר סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

איליה סוצקבר, המייסד המשותף הישראלי של OpenAI, הודיע על עזיבת הסטארט-אפ

בציוץ בטוויטר כתב המדען הראשי והמייסד המשותף הישראלי של OpenAI, איליה סוצקבר, כי הוא עוזב את הסטארט-אפ וכי "הוא נרגש לקראת מה שיבוא כעת" ● המנכ"ל סם אלטמן כבר צייץ בתגובה: "זה מאוד עצוב לי" ● לאחר עזיבתו של סוצקרבר, הודיע בכיר נוסף, יאן לייקה, על עזיבתו

ערן זינמן ורעי מן, מנכ''לים משותפים, מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס

מאנדיי הכתה את תחזיות השוק ברבעון; המניה מזנקת בכ-20% במסחר המוקדם

מאנדיי.קום פרסמה תוצאות חזקות לרבעון ● בעקבות עדכון מחירים ללקוחות החברה עקפה את התחזיות ומעלה את התחזית השנתית ● המניה מזנקת בטרום מסחר למחיר המשקף למאנדיי שווי של מעל 10 מיליארד דולר

הבניין בו נמצא הפנטהאוז בפנקס 50, ת''א / צילום: מאיה לוין

בני הזוג השוויצרים, הפנטהאוז בת"א והדרישה של רשות המסים

תושב שווייץ העניק לאשתו פנטהאוז בת"א במתנה, ורשות המסים ביקשה נתח מהעסקה - כמס רכישה ● ביהמ"ש דחה את עמדת רשות המסים וקבע כי לאשה מגיע פטור ממס עבור המתנה שקיבלה

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

קודם תקום ועדה, אח"כ נראה: החורים במתווה החדש להבאת עובדים זרים

על רקע המשבר המתמשך בענף הבנייה בישראל, הממשלה אישרה היום תוכנית שנועדה להביא לסיום במחסור הפועלים ● מה היא מציעה, האם היא תייעל את ההליך או דווקא תסרבל אותו, ואיך קשורים האמריקאים לסיפור?

יקי נוימן, מנכ''ל קבוצת דוראל / צילום: מיכה לובטון

המיזם הסולארי החדש שנבנה בתוך מטע אבוקדו

הפרויקט המשותף לחברת דוראל ולקיבוץ רבדים עושה שימוש כפול בקרקע שחוסך מקום והשקעה בהולכה ● גם האבוקדו מרוויח: הפאנלים הסולאריים המותקנים מעל המטע מעניקים לצמח את תנאי ההצללה והאור המדויקים עבורו ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד