גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אל על

אל על הינה חברת התעופה הגדולה בישראל שמרכז פעילותה הוא נתב"ג.

אל על הוקמה בשנת 1949 כחברת התעופה הלאומית של ישראל בבעלותה של ממשלת ישראל. ביוני 2003 הונפקה החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, אחזקות החברה ירדו מתחת ל- 50% והחברה הפכה מחברה ממשלתית לחברה מעורבת. בדצמבר 2004 עלתה אחזקת חברת כנפיים לכ- 40% מההון המונפק של החברה והיא חדלה להיות חברה ממשלתית. לאל על צי של 36 מטוסי נוסעים ומטען המבצעים טיסות ל-48 יעדים ברחבי העולם. לאל על חברות נוספות בבעלותה המלאה ביניהן חברת טיסות השכר, סאן דור, תמ"מ לייצור ואספקת ארוחות למטוסים וכתית להפעלת מסעדות בנתב"ג וכן שותפות במספר חברות כמו איירתור לשיווק טיסות ומבצעים מיוחדים וסיטונאי התיירות קווי חופשה.

עוד כתבות

עובדי אל על מפגינים מול משרד האוצר / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

בלעדי בעלי המניות באל על מאבדים סבלנות: רוצים להיפגש עם הרוכש האפשרי לחברה

בתכתובת האחרונה בין הצדדים ביקש המציע אלי רוזנברג פגישה בין נציגיו ובין חברי דירקטוריון החברה • הצעתו נפלה על אוזניים ערלות ופגישה עד כה לא נקבעה ובעלי המניות מאבדים סבלנות, כך עולה ממכתב שהועבר לידי יו"ר דירקטוריון אל על והגיע לידי "גלובס"

מטוס אל על / צילום: יואב יערי

רוזנברג לדירקטוריון אל על: קבעו פגישה באופן בהול להזרמת 260 מיליון שקל לחברה

לאחר שקיבל אישור מרשות החברות הממשלתית לרכוש את אל על, דורש אלי רוזנברג מדירקטוריון החברה לזמן פגישה בהולה על מנת לקדם הזרמה של 260 מיליון שקל לחברה

מטוסי אל על חונים בנתב"ג, שהתרוקן מנוסעים / צילום: Ariel Schalit, AP

להציל את אל על, אבל אחרת: איך מחלצים חברות תעופה בכל שאר העולם

קיצוצי שכר להנהלה, הגנה על הסביבה, מינוי דירקטורים מטעמן והתייעלות עסקית - אלה הן רק חלק מהדרישות של ממשלות בעולם בתמורה למיליארדים שהזרימו להצלת חברות התעופה • בישראל מתקשים להחליט אם להנפיק או למכור את החברה, ולא מצליחים להתמודד עם ועד הטייסים ובעלי החברה

מטוס אל על / צילום: יואב יערי

רשות החברות נתנה היתר לאלי רוזנברג לרכוש את אל על

רוזנברג הגיש לאל על הצעה לרכישה של 45% מהשליטה בתמורה ל-75 מיליון דולר

קני רוזנברג / צילום: מתוך יוטיוב

בלעדי המזכיר לשעבר של היישוב נווה אילן, חקירתו במשטרה והקשר לרוכש המיועד של אל על

המשטרה מנהלת חקירה מסועפת שעוסקת, בין היתר, ביחסים של גורמים המועסקים אצל קני רוזנברג עם המזכיר לשעבר של נווה אילן. זאת, בנוגע למיזם להקמת יקב • רוזנברג והחברה שלו, ככל הידוע, אינם חשודים בפרשה • "גלובס" מספק הצצה נוספת לעסקיו של האיש שרוצה לרכוש את אל על

עובדי אל על מפגינים מול משרד האוצר / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

בית המשפט קיווה שהנהלת אל על והטייסים ישיגו הסכם - אך זה לא צלח

דיון נוסף בעניין בקשת טייסי אל על לבטל את ההסכם הקיבוצי יתקיים ביום חמישי • ההסכם משקף התייעלות של 105 מיליון דולר בשנה והטייסים טוענים כי נעשה מחטף שלא בנוכחותם, וכי ההסכם מקפח אותם ולכן דין ההסכם להתבטל

מטוס אל על / צילום: יואב יערי

אל על לרוזנברג: פגישה תתקיים אחרי שנקבל תשובה מי המשקיע האמיתי

אל על הגיבה לבקשת הפגישה של אלי רוזנברג, וביקשה להבין מי עומד מאחורי הצעת הרכישה: רוזנברג או אביו המיליארדר, קני רוזנברג, שאינו אזרח ישראלי

מטוס אל על / צילום: יואב יערי

האוצר שלח מתווה סיוע נוסף להנהלת אל על: כך הוא נראה

לפי המתווה המדורג שנשלח ממנכ"לית האוצר לחברה הקורסת, אל על תקבל סכום של 57 מיליון דולר מקופת עודפי הפיצויים בהפרש של שבועות בודדים, כשיריית הפתיחה תגיע עם האישור של דירקטוריון החברה לצאת להנפקה

מטוס אל על / צילום: יואב יערי

אל על למשרד התחבורה: עד יום שישי החברה עשויה להגיע להקפאת הליכים

נציגי רוזנברג נפגשו עם מנכ"לית האוצר במטרה לקדם את הצעת הרכש שהגיש רוזנברג לאל על • טרנר לאל על: קדמו את הצעת הרוכש לחברה ואפשרו הזרמת הון של 75 מיליון דולר

מטוס אל על / צילום: יואב יערי

רוזנברג: זמנו אותי לפגישה ואשיב לכל שאלות דירקטוריון אל על

דירקטוריון אל על הפנה בעבר לרוזנברג במכתב שבו הוא מפקפק ברצינותו וביכולת שלו לרכוש את אל על, כשהוא מטיל ספק בכך שהוא הקונה האמיתי ולא אביו, תושב ארה"ב, איש העסקים קני רוזנברג

מטוס של אל על / צילום: יח"צ

חברי הדירקטוריון באל על מוותרים על הזכות לרכוש כרטיסי טיסה ב-50% הנחה

ההטבה תבוטל עד לתום תקופת ההלוואה, שעומדת על כ-7 שנים • בנוסף דיווחה החברה כי אם אכן תיקח הלוואה בערבות המדינה, היא לא תחלק דיבידנדים ללא אישור הגורם המממן והמדינה

מטוס בואינג 787 דרימליינר של אל על / צילום: יח"צ

לבקשת אל על: הדיון בעתירת הטייסים לביטול ההסכם הקיבוצי נדחה בשבוע

ועד הטייסים טוען לכשלים רבים בהסכם שחתמה ההסתדרות עם החברה, לרבות בהליך המו"מ שבו הם לא הביעו את עמדתם ולוויתורים שנחתמו בשמם ושהם מגדירים כ"מרחיקי לכת" • אל על: כיוון שכל הטייסים מצויים בחל"ת עד סוף חודש אוגוסט "לא ייגרם נזק למי מהצדדים מהדחייה"

מטוס של אל על / צילום: יח"צ

טייסי אל על פנו לבית הדין לביטול ההסכמים הקיבוציים שנחתמו בין ההסתדרות להנהלה

הטענה העיקרית של הטייסים היא שלא התנהל מו"מ שכלל את הטייסים וכי ההסתדרות נהגה ברשלנות כשלא ערכה בדיקות כלכליות לעומק ההתייעלות הנדרשת ולסעיפים שנחתמו הכוללים, לטענת הטייסים, ויתורים מרחיקי לכת

מטוס של אל על / צילום: יח"צ

אם אל על והמדינה לא יתעשתו, הצרכנים ישלמו את המחיר הכבד

עם או בלי הנפקה, כל עוד שעון החול של אל על אוזל החברה מצויה בסכנת קריסה, והנוסעים יכולים לשכוח מכספם • אם אל על תגיע לפירוק, הנוסעים יצטרפו לרשימת הנושים ויהיו בעמדה נחותה אל מול הספקים והעובדים • לכן כרגע, עיני הנהלת החברה ועיני הצרכנים נשואות לפקידי האוצר

מטוס אל על / צילום: יואב יערי

גם אנחנו רוצים להיות אל על

אל על היא לא סימן להצלחה כלכלית ובכל זאת, כדי שלא תקרוס המדינה החליטה להלאים אותה • אם המדינה החליטה להלאים נכסים אסטרטגיים כדי למנוע קריסה שלהם, הנה הצעה להלאמה יותר חשובה שגם תניב לכלכלה רווחים של מיליארדי שקלים כל שנה – הלאמת ארגוני המגזר השלישי

מטוס אל על / צילום: יואב יערי

הצעת רכישה רשמית לאל על: אלי רוזנברג מציע 75 מיליון דולר עבור 45% מהחברה

דירקטוריון אל על קיבל הצעה רשמית מאלי רוזנברג, בנו של קני רוזנברג, איש עסקים יהודי אמריקאי, לרכישת אל על • רוזנברג מעוניין לבצע רכישה מיידית, כלומר לפני שייצא אל הפועל הליך של הנפקה שהוא חלק ממתווה הסיוע שבו בחר דירקטוריון אל על

חתימת ההסכם / צילום: דוברות ההסתדרות, יח"צ

"עשו לנו אמבוש": ההסתדרות הסכימה לפיטורי 71 טייסי אל על ופרישה של 50 נוספים

הסכם ההתייעלות שנחתם לוקח בחשבון חזרה של 75% מהפעילות עד לסוף 2021 ותקף למשך 5 שנים, כלומר למשך תקופת ההלוואה • "מישהו מכר אותנו, ההסתדרות לא הגנה עלינו", אומר טייס בכיר באל על הבוקר • "ברגע שהבעלים יוחלפו יהיה לנו עם מי לדבר"

מטוס של אל על / צילום: יח"צ

משבר התעופה: אל על מאריכה את השהיית הטיסות והחל"ת עד סוף אוגוסט

95% מעובדי אל על מצויים בחל״ת • היקף החוב לנוסעים על טיסות שבוטלו עומד על כ-1.5 מיליארד שקל • החברה חתמה אתמול על הסכם עם סקטור הטייסים - בלי נציג מטעמם

חתימת ההסכם / צילום: דוברות ההסתדרות, יח"צ

יו"ר ההסתדרות חתם על הסכם התייעלות בסקטור הטייסים של אל על - בלי נציג שלהם

יו"ר ההסתדרות אמר הערב: "הגענו לנקודת הכרעה במו"מ – להציל את החברה או לתת לה למות. אני גאה בהחלטה שקיבלנו"

אלי דפס / צילום: איל יצהר

מלחמת ההישרדות של אל על: החברה מודיעה על הפחתת שכר לחברי הדירקטוריון

שכרו של יו"ר אל על אלי דפס יופחת ב-70%, ושכר יתר חברי הדירקטוריון ירד לדרגת המחיר התחתונה • ההפחתות יהיו בתוקף מה-1 ביולי 2020 ועד ה-31 באוקטובר 2020