המלחמה היצרית שבין קשת לרשת הגיעה לשיא עם שידור מקביל של התוכנית הכי נצפית בטלוויזיה ("הזמר במסכה") מול תוכנית ההשקה של "האח הגדול" • האם הקרבות מאחורי הקלעים על שיבוץ הפרסומות היו רק אגו, או שמאחוריהן הייתה גם חשיבה כלכלית?
גמר "הזמר במסכה" בקשת 12 השיג אמש 24.1% רייטינג, לעומת 20.3% להשקת העונה החדשה של "האח הגדול" ברשת 13 • למרות ש"הזמר במסכה" השיגה נתון גבוה יותר, מדובר בהצלחה לא מבוטלת לרשת, שהשיגה נתון פתיחה יפה לתוכנית ההשקה
לאחר שרשת 13 הודיעה כי תשדר הערב רק ברייקים של זהב בהשקת "האח הגדול", בקשת 12 הודיעו כי יעשו זאת גם בגמר שמשודר במקביל • המהלך עורר את זעם המפרסמים, ולבסוף קשת 12 הסכימה לשדר ברייקים קצרים במקום
עלות הברייק: כ-160 אלף שקל לפרסומת • קשת יישרו קו: ברייק אחד בחדשות ו-4 ברייקים של זהב בעלות של כ-220 אלף שקל לפרסומות
גם השבוע ממשיכות תוכניות הפרה-פריים של קשת לעבור מבחינת נתוני הרייטינג ומספר הצופים את תוכניות הפריים-טיים של רשת • התוכנית הנצפית ביותר היא - שוב - "הזמר במסכה"
“אחד הדברים המטרידים זה שאנחנו מתקשים לתכנן קדימה", אומר חיליק שריר, סמנכ"ל התוכניות של קשת, בראיון לרגל שלוש שנים לפיצול ערוץ 2 • על הפרק: הביקורת על חדשות 12 והקמת N12, המתחרים האמיתיים של קשת והדיונים הסוערים שליוו את ההחלטה ללכת על "הזמר במסכה"
טבלת עשר התוכניות הנצפות ביותר לא מאירה השבוע פנים לרשת 13, שאינה מיוצגת בה אפילו עם תוכנית אחת
למעט התוכנית "אהבה חדשה" של רשת המדורגת במקום התשיעי, שאר התוכניות בעשירייה הפותחת בטבלת הרייטינג הן של קשת, שמנצחת גם עם תוכניות הפריים-טיים וגם עם תוכניות החדשות • "הזמר במסכה" של קשת מובילה את הדירוג השבועי
האח הגדולחדשות 12חיליק שרירמגזין פירמהנינג'ה ישראלפרסומותקשת 12רייטינג רשת 13