התסריטים האפשריים להצלת חברת התעופה אינם מעודדים מבחינת העובדים • המדינה מצידה מנסה להתחמק מהמילה "הלאמה", אבל היא עלולה להיתקע עם מניות החברה • בנוסף, כלל לא ברור אם אל על יכולה להפוך לרווחית
גם אם יש חשיבות בקיומה של חברת תעופה לאומית, וזה בכלל לא ברור, הרי שאין הצדקה כלכלית לעסקת הסיוע המוצעת כעת ובמיוחד בתנאים שמוצעים עכשיו
האם הסוחרים פשוט רוכבים על התנודתיות במניה כמו מהמרים בקזינו, או שמא אולי המשקיעים מאמינים באמת שלמרות המשבר החריג נוכח התפשטות הקורונה הרץ תהיה מסוגלת להתאושש?
במכתב לעובדים כתב מנכ"ל אל על גונן אוסישקין: "אנו במאמץ מול הבנקים לקבלת הלוואה בערבות מדינה" • אוסישקין רמז שהחברה לא ממהרת לאשר את הצעת האוצר למתווה שכולל השתלטות על החברה
הגישה הזהירה שנוקטים במשרד הבריאות מרמזת על כך שאיש לא ירצה להיות חתום על הסרת חובת הבידוד במקרה שזו תביא לגל שני • אבל בנתב"ג ובענף התעופה הישראלי מתחילים לאבד את הסבלנות
הקו לטוקיו, שאמור היה להיות הראשון שמחבר ישירות בין ישראל ויפן, לא ייפתח בינתיים • קווים נוספים שאל על מבטלת הם הקו לוונציה שסגור להזמנות עד לספטמבר והקו לסופיה שההזמנות אליו סגורות עד לחודש דצמבר • הקו לסן פרנסיסקו סגור להזמנות עד לחודש מרץ 2021
כדי לקבל את הסיוע המיוחל, אל על תהיה חייבת להציג הסכם קיבוצי, שיעבוד מניות, סגירת קווים חדשים ומכירת מטוסים • אמש התכנסו נציגי האוצר ואל על כדי לנסות ולמצוא את המתווה שייתן אור ירוק להלוואה
ממשל טראמפ מאשים את סין כי לא אישרה חידוש טיסות של חברות אמריקאיות לתחומה • אם מדיניות זו לא תשתנה, ארה"ב צפויה לאסור על חברות סיניות לנחות ולהמריא ממנה החל מ-16 ביוני
מאז פרוץ משבר הקורונה, חברת התעופה הלאומית זועקת לסיוע ממשלתי • הנה הצעה למתווה סיוע, שעשוי להביא לתוצאה כלכלית טובה יותר גם לציבור
במסגרת המתווה, חברת התעופה הגרמנית תוותר על חלונות המראה ונחיתה במספר נמלי תעופה • בנוסף, ממשלת גרמניה תקבל 20% ממניות החברה, שיוכלו לגדול ל-25% ושני מושבים בדירקטוריון • מתווה הסיוע טרם עבר את אישור הרגולטורים ובעלי המניות בחברה
אל על החזיקה עד כה ב-6.18 מיליון מניות של ממן (15% ממניות החברה) בעלות שווי שוק של 32 מיליון שקל, וכן ב-4.67 מיליון אופציות לרכישת כ-10% נוספים ממניות ממן
אל על נדרשת לפרוע באופן מיידי חוב של 63 מיליון שקל לרשות שדות התעופה שהצטבר מאז פברואר • בוועד מאיימים כי אם החברה לא תעביר את החוב, היא לא תוכל להמריא מנתב"ג החל מיום שלישי הבא
ההצעה, מסביר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, נועדה "לעודד את ארקיע ולעזור לה להשתקם, והיא מותנית בחזרה לפעילות של החברה. כל עוד החברה לא מתחילה לפעול, היא לא תקבל את הכסף"
ארגון התעופה העולמי יאט"א מעריך כי בלון ההלוואות של חברות התעופה יצמח ב-28% להיקף של 550 מיליארד דולר עד סוף 2020, גידול של 120 מיליארד דולר לעומת היקפי המימון שעמם פתחו החברות את השנה
לאטאם נקלעה לקשיים בעקבות השבתת פעילותה כמעט לחלוטין בשל התפרצות הקורונה • אם הבקשה תתקבל ע"י בית המשפט, החברה תוכל להגיע להסדר עם נושיה
במסגרת ההסכם יוזרמו כ-9 מיליארד אירו לחברת התעופה הניצבת בפני סכנת קריסה, והמדינה תיקח 20% שליטה בחברה • התוכנית תימשך שלוש שנים ותיאסר חלוקת דיבידנדים למשקיעים
אבו דאביאיחוד האמירויותאל עלדלתא איירליינסטייסיםטיסותישראיירנגיף הקורונהנתב"גצ'ק אין