השותפים הישראלים במשרד גליקמן-שמיר-סמסונוב חתומים על חוזי ניהול לארבע שנים לפחות • וגם: טמפו משקאות עדכנה על צירופם של שלמה זהר ואיריס בק לדירקטוריון החברה • השיחה
זוהי הפעם השנייה שיצרנית המשקאות שבשליטת ז'קי בר מוציאה את עובדיה לחל"ת בתוך חצי שנה על רקע המגבלות שהוטלו על המשק בשל משבר הקורונה
חברת המשקאות דיווחה על קשיים בגבייה וצופה ירידה של 30% במכירות הרבעון השני והמשך הפגיעה ברווח • "טמפו חשופה לסיכוני גבייה מוגברים בגין עצירת פעילותם של לקוחות"
מדובר במשקה שנמכר בבקבוקי פלסטיק בנפח 500 מ"ל, המיובאים ע"י טמפו תחת המותג נסטי מתוצרת נסטלה • בחברה מציינים כי למעט מוצרים הנושאים סימון זה, אין כל פגם במוצרי נסטי, וכי מקור התקלה נבדק
במחצית הראשונה של 2019 צמחו מכירות החברה ב-7% • שיעור הרווח הגולמי נשחק במחצית ועמד על 37.3% • בדצמבר אשתקד ביצעה טמפו עליית מחירים בשיעור של עד 4%, כך שהצמיחה שלה במחצית הראשונה השנה במכירות וברווח הגולמי נובעת בין היתר מכך
עוד בטרם הודיעו לאחרונה יצרניות המשקאות על העלאת מחירים צפויה, נהנו טמפו ויפאורה משיעורי רווחיות נאים • שתי החברות סבלו מעלייה ניכרת בהוצאות מתחילת השנה, שהובילה לירידה דו-ספרתית ברווח הנקי בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 • מגזר האלכוהול, ובראשו הבירות, בולט לחיוב בתוצאותיה של טמפו • יפאורה הצליחה לשמור על יציבות בפעילות השוטפת, למרות חילוקי דעות בין בעלי המניות והנפקה ראשונית של נתח ממניותיה
יפאורה תבורי עדכנה את רשתות השיווק על עליית מחירים בשיעור דומה לזה שביצעו שתי המתחרות שלה - עד 4% • ההתייקרות כוללת את כל מותגי המשקאות הקלים של החברה, בהם RC קולה, שוופס, ספרינג, תפוזינה ו-Fruit Water
בין היתר יתייקרו משקאות קלים כמו פפסי, פפסי מקס, סבן אפ, ג'אמפ, נסטי, XL, סן פלרגינו, סן בנדטו ועוד וכן מותגי בירה כמו גולדסטאר, מכבי, הייניקן, פאולנר ואחרים - וזאת החל מ-10 בדצמבר • טמפו לקמעונאים: "ספגנו ככל שיכולנו את ההתייקרויות עד למועד זה, ואין ביכולתנו לספוג עוד"
פפסיקו מקיימת יחסים חמים עם התעשייה הישראלית, ובעיקר עם שטראוס • שיתוף-הפעולה בין החברות הורחב בצורה משמעותית בעשור האחרון, כשלשתי החברות מותג משותף שעוסק בייצור ומכירת ממרחים, סלטים ומטבלים ברחבי העולם, שמוביל את טבלת המכירות בארה"ב
בעקבות תחקיר "כאן חדשות", שחשף כי נאסר על עובדים ממוצא אתיופי ביקבי ברקן לגעת ביין בגלל דרישה שהציב בד"ץ העדה החרדית, הפיץ יו"ר קבוצת טמפו ז'ק בר מכתב לעובדים, בו הוא טוען כי הכותרת שניתנה לכתבה - "גזענות ביקבי ברקן: עובדים הודחו כי הם לא יהודים מספיק" – היא "שקרית וחסרת אחיזה במציאות"
יפאורה-תבורי קיבלה קנס בגובה של 9 מיליון שקל, ואילו טמפו נקנסה ב-6.7 מיליון שקל • החברה המרכזית למשקאות קלים וחברת מעיינות עדן סירבו לחשוף את היקפי הקנסות שהוטלו עליהן
הסוכנות, שכנראה תיקרא BU, החלה בפגישות עם מפרסמים, ולעת עתה לא תכלול מידע משאר הקבוצה ■ המשנה למנכ"ל וואלה, ערן גוטדנקר: "המיזם נבחן תפעולית"
זאת במטרה לעודד תחרות בשוק האיסוף ומיחזור מיכלי משקה ■ המשך פעילותה של אל"ה הותנה גם במתן שירותים בתנאים שוויוניים בחוזים בני עד שנה
פיוז טי הולכת וכובשת את השוק עם נתח של 75%, וספרינג טי של יפאורה מחזיקה ב-13% ■ לפי טמפו, שהמותג נסטי עבר לידיה במארס ומאז ביטלה את הגרסה המוגזת והעלתה מחירים, דווקא נראית מגמת שיפור
החברה, שפעילה שנים רבות בענף המשקאות הקרים, תשווק קפסולות תואמות למכונות נספרסו ותערובת פולי קפה לאספרסו
CFOאילנית חיותבירה גולדסטאראירועים ומינוייםיקבי ברקןמחיקה מהמסחרמשרדי פרסוםעבודה בימי קורונהפובליסיס גרופפורום CFO