פרויקט המטרו של גוש דן

כתבות אחרונות

 
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

באוצר התקפלו: חברות זרות שיזכו בהקמת המטרו יחויבו ברכש מישראל

באוצר התנגדו, אך לאור דרישת שרת הכלכלה אורנה ברביבאי חוק המטרו יכלול סעיף רכש גומלין • הסעיף מבטיח שבמקרה שבו חברות זרות יזכו במכרז להקמת פרויקט התשתית היקר בישראל – הם יחויבו ברכש גומלין כחול לבן • באוצר טענו שמצב זה יביא לייקור הפרויקט

גיא ליברמן 01.08.2021
השרה אורנה ברביבאי / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

משרדי האוצר והכלכלה בעימות חזיתי סביב המטרו

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, פנה לאחרונה לשרי האוצר והכלכלה בנוגע לחוק המטרו, וביקש להבטיח כי יתקיים רכש גומלין במיזם • ברביבאי כבר הספיקה להודיע שאימצה את עמדתו של תומר, ובאוצר טוענים: "אין הצדקה בייקור עלויות הפרויקט"

גיא ליברמן 29.07.2021
מטרו. יעד ההפעלה נדחה מ-2030 ל"הפעלה מדורגת עד 2040" / צילום: Shutterstock, prochasson frederic

מאחורי הקלעים של המטרו: הקרב על סמכויות הניהול ושאלת התקציב

אחרי שנים של הצהרת כוונות על הקמת מטרו, נדמה כי ההיתכנות לכך עלתה משמעותית והמשבר התחבורתי החמור בדרך לפתרון • טיוטת חוק ההסדרים פורשת חזון שאפתני, אך חמקמק לאחר שיעד ההפעלה נדחה מ-2030 ל"הפעלה מדורגת עד 2040"

גיא ליברמן 15.07.2021
פקקים באיילון / צילום: Shutterstock
אגרת גודש | ניתוח

13 שנה בין מגירות: למה תוכנית אגרות הגודש מתקשה להתרומם

טיוטת חוק ההסדרים איווררה את תוכנית אגרות הגודש, עד ששר האוצר הודיע שלא ילחם בהתנגדות שרת התחבורה והרגיע את נהגי תל אביב • למה הפיתרון לפקקים של ה-OECD מעלה אבק בישראל?

גיא ליברמן ודובי בן גדליהו 13.07.2021
פקקים באיילון בירידה מכביש 431 / צילום: אייל פישר

התוכניות בכיוון נכון, אבל רחוק: חוק המטרו לא יציל אותנו מהפקקים בקרוב

גם אם ייכנסו בחוק ההסדרים הקרוב הרפורמות המתוכננות לתחום התחבורה, הכבישים יישארו עמוסים בשנים הקרובות • עם שיא של 183 אלף מכוניות חדשות על הכביש בחצי שנה, ומיזמים תחבורתיים שמתעכבים דרך קבע, קשה לראות איך נצליח להשתחרר מהפקק בעשור הנוכחי

גיא ליברמן ודובי בן גדליהו 09.07.2021
מירי רגב, הליכוד / צילום: איליה מלניקוב
תחבורה | דעה

משימה לממשלה החדשה: להעביר את ניהול התחבורה לרשויות המקומיות

מאז הקמת המדינה, מי שמחזיק בצורה ריכוזית במפתחות לניהול התחבורה במדינת ישראל הוא משרד התחבורה • במדינות מפותחות, לעומת זאת, מקובל כי רשויות תחבורה מטרופוליניות אחראיות על ניהול התחבורה בכל מטרופולין • חייבים להעביר את המפתחות אל הרשויות המקומיות

עילם לשם 09.05.2021
נתב"ג. היו אלפי תביעות על הרעש אבל לבסוף נקבע שלא ישולמו פיצויים / צילום: Shutterstock

"עושים את הכול מסובך, כדי שלא תקבל את הכסף"

הפקיעו לכם שטח? בניתם על פיצוי לפי סעיף 197 לחוק? עורכי הדין הפעילים בתחום מספרים על התשה מכוונת ואומרים עד שתראו את הכסף יעברו שנים, אם בכלל • עו"ד דוד בסון: "כל הליך זה בית משפט, ועדת ערר, שמאי מכריע וכל מיני ערכאות מקושקשות שהחוק המציא כדי לדפוק את האזרח"

גיא נרדי 08.05.2021
מנהרה של הקו האדום בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה להעביר את תוכנית קו M3 של המטרו לאישור הממשלה

צומצמה ככל הניתן הפגיעה בבעלי הקרקע ותוקנו ההוראות התוכנית ביחס למגבלות הבנייה של המטרו באופן שמרחיב את אפשרויות הבנייה מעל למנהרת המטרו והמרכיבים התפעולים שלו

26.04.2021
ינקי קוינט, מנהל רמ"י / צילום: איל יצהר

כיפופי ידיים? מי יפקח על התחייבויות רמ"י בסך 40 מיליארד שקל

לאחרונה החליטה מועצת מקרקעי ישראל על הקמת ועדת משנה שתפקח על הפעילות של רמ"י, לאור ההתחייבויות שלה לפרויקטים מהעבר בגובה 40 מיליארד שקל • מנכ"ל רמ"י לשעבר הזכיר כי המועצה היא הגוף המפקח והביע חשש שהוועדה החדשה תפגע ברמ"י

אריק מירובסקי 18.02.2021
מטרו / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הכירו את תמ"א 60: התוכנית לשמירת זכויות קנייניות בציר המטרו

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה צפויה לדון בתוכנית מתאר חדשה, המבקשת לשמור על זכויות הבנייה ועל הזכויות הקנייניות של קרקעות שמצויות לאורך תוואי המטר

גיא נרדי 01.02.2021
מרכז תפעול הקו האדום של המטרו העתידי / צילום: שלומי יוסף

בזמן שמחכים למטרו: מה אפשר יהיה לבנות מסביב לתחנות

הבנייה באזור התחנות תוגבל אך לא תוקפא לגמרי • ועדה מיוחדת של מינהל התכנון תיתן אישורים ליזמים • גלובס עושה סדר בהנחיות החדשות

גיא נרדי 25.01.2021
מטרו / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

"הרכבת תאפס את ערך הדירות": מי מתנגדים למטרו ומדוע

אלפי תושבים ברעננה חוששים שפרויקט המטרו יפגע אנושות בערך בתיהם ובדרך נמיר בת"א דואגים שהרכבת לא תאפשר להם לבצע התחדשות עירונית • בעוד יומיים יסתיים המועד להגשת השגות (התנגדויות) נגד המקטע הצפוני של קו המטרו M1 • גלובס עושה סדר

גיא נרדי 24.01.2021
מטרו / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

"המודל למימון המטרו הוא ניסיון מחטף של האוצר, לא שקוף ולא מבוסס"

עלות הקמת שלושת קווי המטרו מוערכת בכ-150 מיליארד שקל • דוח של פורום קהלת מאתגר את מודל המימון של האוצר, ומציע שהשוק הפרטי יישא בחלק ממנו • האוצר: "אין מודל פרטי בעולם"

עמירם ברקת 30.12.2020
מטרו / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

"יותר פוליטיקה מתכנון, יותר נזק מתועלת": מחאת ראשי הערים נגד המטרו

ראשי הערים שבתחומן יעבור המטרו מותחים ביקורת חריפה גם על הליכי התכנון הלא משתפים, וגם על התוואי המתוכנן, שלדבריהם מפספס מקומות חשובים • נת"ע: היו מאות פגישות עם נציגי הרשויות

גיא נרדי 30.11.2020
מירי רגב  / צילום: שלומי יוסף

מירי רגב רוצה לעצור את המטרו? הוא כבר עלה לציבור לא פחות מחצי מיליארד שקל

שרת התחבורה מירי רגב הצהירה שתתנגד לפרויקט המטרו, אך הנחתה במקביל את המתכננים להמשיך בעבודתם עד להחלטת ממשלה • בדיקת גלובס מצאה שעלות תכנונו של פרויקט הענק נאמדת עד כה בכחצי מיליארד שקל

גיא נרדי 23.11.2020
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי  / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

דיון בוועדת הכלכלה בנושא המטרו הציף ביקורת נוקבת על נת"ע

ראש עיריית ר"ג על נת"ע: "לשרטט הם אלופים. לעשות את הדבר הנכון – כישלון אחד גדול" • ראש עיריית רעננה: "לא יודע על שום שיתוף ציבור שהיה פה". נציגת נת"ע בדיון: "נעשו מאות פגישות עם ראשי רשויות. התהליך היה שקוף וחשוף לציבור"

גיא נרדי 18.11.2020

   123   

   נמצאו 44 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 3

צרו איתנו קשר *5988