קורקינט שיתופי

כתבות אחרונות

 
קורקינטים חונים בחניית נכים / אילוסטרציה: יובל וגנר
חניית נכים | ניתוח

קנס של אלף שקל מוטל על מכונית החונה בחניית נכים. כמה ישלם קורקינט?

לפני כחודשיים פרסמה עיריית תל אביב תקנות שנועדו לעשות סדר בהתנהלותם של הקורקינטים השיתופיים במרחב הציבורי והקצו להם חניות ייעודיות • בדיקת "גלובס" גילתה שרבים מהרוכבים מעדיפים לזנוח את הקורקינט באמצע הדרך או על חניות נכים

שני אשכנזי 13.02.2020
רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

בן 14 נהרג כשרכב על קורקינט חשמלי; 133 ילדים אושפזו ב-2019 לאחר תאונות קורקינט ואופניים חשמליים

ההרוג הראשון מקורקינטים ואופניים חשמליים לשנת 2020: בן 14 נפגע היום בעת רכיבה על קורקינט חשמלי בתל אביב ממערבל בטון, ובבית החולים נקבע מותו • מניתוח של אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי במהלך 2019 חל זינוק של 230% במספר המאושפזים מתאונות עם קורקינטים חשמליים

שני אשכנזי 12.02.2020
יניב ריבלין / צילום: איל יצהר
BIRD | ראיון

"גניבות של קורקינטים הן חלק מהמודל העסקי"

פורטפוליו עם יניב ריבלין, מנכ"ל בירד ישראל, על התוכנית המיוחדת שעשה בקנדה, על יזמות עסקית חברתית ועל הרגע הזה שבגללו הגיעו הקורקינטים של החברה לתל אביב

ליאת רון 01.02.2020
לוחית זיהוי לקורקינטים השיתופיים / צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

מהיום: הקורקינטים החשמליים בת"א מחויבים בלוחיות רישוי

החל מהיום, חברות הקורקינטים השיתופיים יידרשו להצמיד מספרי זיהוי לכל כלי חשמלי המוצב על-ידן במרחב הציבורי • מספרי הרישוי יאפשרו לתושבים לדווח על מפגעים בהם מעורבים הכלים • העירייה הגדילה את רף הכלים ל-2,800 למפעילים, במקום רף של 2,500 עליו הצהירה רק לאחרונה

מיכל רז-חיימוביץ' 01.01.2020
רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

דעה: חברות הקורקינטים צריכות להקדים תרופה למכה

החברות צריכות לנקוט יוזמה בולטת וחדה - כזו שתראה לציבור שכולם באותו צד - נגד נהיגה פרועה וחסרת אחריות

אבי זיתן 22.12.2019
שביל אופניים על טיילת תל אביב / צילום: איל יצהר

הקץ לפקקים? התוכנית המדינית לקידום שבילי הליכה ואופניים נחשפת

לנוכח הפקקים, המאבק על זכות ההליכה ברגל על המדרכות ותאונות הקורקינטים, נחשפת היום התוכנית האסטרטגית לקידום שבילי אופניים והליכה ברגל • בהנחה שהתוכנית תאושר ואכן תיושם, הצפי הוא לחיסכון של עד 3.5 מיליארד שקל בשנה

גיא נרדי 22.12.2019
כשהטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה: כך מתמודדות חברות הקורקינטים עם התקנות / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
רגולציה | ראיון

כשהטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה: כך מתמודדות חברות הקורקינטים עם התקנות

שלושת המנכ"לים של חברות הקורקינטים הפועלות בתל אביב - LIME, WIND ו-BIRD - בטוחים שהתקנות החדשות שהושתו עליהם לא יובילו שינוי ללא חינוך ושיפור תשתיות • לגבי האפשרות של העלאת מחירים? הם לא מבטיחים שזה לא יקרה

מיכל רז חיימוביץ' 21.12.2019
קורקינט על כביש ראשי בתל אביב / צילום:  שלומי יוסף

דעה: המחיר הכלכלי של תאונות הקורקינט

לא ניתן למצוא בשוק ביטוח חובה לרכיבה על כלים חשמליים והפוליסות שכן משווקות יקרות ומוגבלות בכיסוי שהן מעניקות • דעה

עו"ד און רונן 21.12.2019
סיכום חודש מעקב יומי אחר נפגעי קורקינטים / אינפוגרפיק: אפרת לוי, גלובס

תאונות הקורקינטים: מאחורי ההגדרה "פצוע קל" מסתתרים חודשים של שיקום רפואי ומחיר כלכלי כבד

הוריו של ילד בן ארבע שהוגדר כ"פצוע קל" מפגיעת קורקינט חשמלי נאלצו לשלם אלפי שקלים על סייעת בגן, והשיקום היה ארוך ויקר • הזמר שלומי סרנגה שנדרס ע"י קורקינט נאלץ לבטל הופעות וגילה את הנזק הכלכלי: "כעצמאי ספגתי נזק כבד"

מיכל רז חיימוביץ' ושני אשכנזי 20.12.2019
הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: חינוך ואכיפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: תשתיות, חינוך ואכיפה

נתוני משטרת ישראל מראים כי בתוך שנתיים הוכפלה כמות הדוחות על רוכבי הכלים החשמליים • אבל בשטח ניכר כי האכיפה עדיין לא מרתיעה, וגם התקנות של העירייה נוגעות בעיקר בכלים השיתופיים המהווים רק כרבע מכלל הרוכבים

מיכל רז חיימוביץ' 20.12.2019
משרד הבריאות מרים את הכפפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

משרד הבריאות מרים את הכפפה: משיק מערכת דיווח למעקב אחרי נפגעים בתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים

חודש אחרי שהשקנו ב"גלובס" דיווח יומי על מספר נפגעי הכלים הממונעים, מצטרף היום גם משרד הבריאות למאבק שכולל קודם כול שקיפות של נתונים, ומודיע על מערכת חדשה שתסייע להציף ולטפל בתופעה: "אנחנו מודים ל'גלובס' ולבית החולים איכילוב על הקמפיין והעלאת המודעות לנושא"

מיכל רז חיימוביץ' 19.12.2019
נפגעי הקורקינטים והאופניים החשמליים - מאז 18 בנובמבר 2019

עיריית ת"א מטילה מגבלות דרמטיות על חברות הקורקינטים השיתופיים

העירייה מפרסמת היום הנחיות חדשות ומחייבת את חברות הקורקינטים להצמיד קסדה ומספר רישוי • העירייה מצטטת את "גלובס" ובית החולים איכילוב שמפרסמים את מספר הנפגעים היומי מתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים • כמו כן, תיאסר לחלוטין הנסיעה בחלקים מהעיר

מיכל רז-חיימוביץ' 16.12.2019
גם בלי קסדה וגם שניים על קורקינט. / צילום: שלומי יוסף

דעה: אסור שהג'ונגל התחבורתי יהפוך לקרקס תקשורתי

היכולת של אתרי החדשות להקצות מקום לסיקור תאונות הדרכים די מוגבלת, ולפיכך הסטת השיח הציבורי בנושא רק ל"הפקרות של הרוכבים" מסתירה את התמונה הגדולה ופוגעת ביכולת לקיים דיון הכרחי בבעיית תאונות הדרכים בכללותה • דעה

אביתר רוזן 10.12.2019
שירי דובר קוריקינטים  / צילום: מתן פורטנוי, גלובס

דעה: הקורקינטים חייבים לרדת גם מהכביש וגם מהמדרכות

מניין הפצועים בתאונות קורקינטים או אופניים חשמליים שמציג "גלובס" בשבועות האחרונים חושף תמונה מפחידה ומזעזעת • מדי יום מגיעים לבית החולים איכילוב עשרות נפגעים • בהם הולכי רגל תמימים, ילדים וקשישים • שירי דובר מבקשת שנשים לב ונשים לזה סוף

שירי דובר 09.12.2019
קורקינטים חשמליים על מעבר החצייה בתל אביב/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

הקורקינט – יותר מזהם ממה שחושבים ולא באמת תחליף למכוניות

מחקרים בעולם מצביעים על כך שקורקינטים שיתופיים אולי מזהמים פחות ממכוניות פרטיות, אבל יותר מתחבורה ציבורית ואפילו מהאופניים החשמליים • בנוסף, הם מפחיתים את השימוש באלטרנטיבות תחבורתיות טובות יותר • את המחיר משלם מי שעדיין הולך ברגל - ילדים וקשישים

שני אשכנזי 28.11.2019
גם בלי קסדה וגם שניים על קורקינט. / צילום: שלומי יוסף

המסלול לדו-קיום תחבורתי: הקטנת מהירות הנסיעה לכולם ונתיבים מיוחדים לכלים הקלים

מומחים לתכנון עירוני מסבירים כי אף אחד לא מרוויח מכך שמכוניות וקורקינטים רבים על מקום בכביש, והפתרון הוא שבילי אופניים • ואיפה שאלה לא קיימים, יש להוריד את מהירות הנסיעה לכולם - עד 30 קמ"ש

דפנה ברמלי-גולן 27.11.2019

   12345678   

   נמצאו 121 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 8

צרו איתנו קשר *5988