המועמדת היחידה שמסוגלת לבלוע את רשת מגה בשלמותה, כמקשה אחת, היא רמי לוי ■ למרות הסערה סביבה והטענות כי מבחינת העובדים מדובר בעסקה גרועה, בדיקה פשוטה מגלה כי זו לא יותר מהשמצה
החלטת נאמני מגה למכור את הרשת כמקשה אחת מרחיקה לא מעט שחקנים מהמרוץ לרכישתה ■ רמי לוי עלול לחוות שחיקה של מותג הדיסקאונט, ויינות ביתן עשויה לגלות שהיא לא מצליחה לגייס את ההון הנדרש
רשת ויקטורי הודיעה כי בכוונתה להתמודד על רכישת רשת מגה במלואה, יחד עם "תאגיד מוביל באירופה בתחום קמעונאות המזון" ■ אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי ויקטורי: "יש לא מעט סוגיות שמטרידות אותי"
הרשת, שנערכת לשינויים בשוק, הפקידה את מערך הפרסום בידי זרמון DDB ■ תנסה לבדל את עצמה בזכות היבוא המקביל ■ המנכ"ל אייל רביד: "אני רוצה להיות במגרש של הגדולים"
במיטב דש מעריכים עוד כי "ענף קמעונאות המזון יגדל בקצב איטי ביחס לעבר", וכי "רשתות הדיסקאונט צפויות להציג שיעורי צמיחה גבוהים"
כניסת הרשתות יוחננוף, ויקטורי ורמי לוי לסניפי YOU שנמכרו ע"י מגה תעיר את התחרות באותן ערים, וכבר עכשיו מסתמנים מוקדי התחרות הקשים ■ קמעונאי: "זה משחק סכום אפס. תפסיד במקום אחד, תצטרך להרוויח במקום אחר"
ויקטורי ויוחננוף חתמו על הסכמים לרכישת סניפים ממגה, אבל מאחורי הקלעים הגיעה רשת רמי לוי לסיכומים עם בעלי הנדל"ן - והסניפים בביג ב"ש, רעננה, אור-יהודה וסגולה יעברו אליה ■ התמורה למגה עשויה להתכווץ
מכירת 17 מסניפי מגה לרשתות יוחננוף ו-ויקטורי מקפיצה את שתי הרוכשות למעמד חדש בשוק, ומאידך לא מבטיחה את הישרדותה של מגה ■ רמי לוי מבססת את מקומה כרשת השיווק השנייה בגודלה בישראל
העסקאות כוללות גם סניף אחד של "מגה בעיר" ■ במו"מ הלילי, איתן יוחננוף ואייל רביד חששו שרמי לוי יעלה את מחיר העסקה והחליטו למדר אותו; לוי עזב בשעה 23:00, ותוך שעתיים נחתם ההסכם
יו"ר איגוד הרופאים הווטרינריים, שראה בעיניו את הזוהמה והטינופת בסניף אחד העם של ויקטורי, בריאיון ל"גלובס": "רשתות מזון עושות עבירות קשות בנושאי בריאות הציבור; תיאורטית, יכולים לסגור עסק כזה ולקנוס אותו"
ויקטורי: "במהלך הרבעון חלה עלייה ניכרת במחיר הירקות, וספגנו את מרביתה" ■ גורמים נוספים לפגיעה: עליית שכר המינימום ועלויות חוק המזון
הסניפים הנרכשים ממוקמים בעכו, בעפולה, בתחנה המרכזית בת"א, בראשון-לציון ובקריית ים ■ מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד: "הגידול הצפוי במכירות יסייע לשיפור תנאי הסחר של הרשת"
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "אנו אחרי מאמץ של 36 שעות רצופות למציאת כל עגבניה פנויה בארץ" ■ קיימת הגבלה של 2 ק"ג ללקוח
התמורה בגין המכירה תעמוד על 20.5 מיליון שקל ■ 8 מתוך 9 סניפי הרשת נמכרו, והרוכשות התחייבו להעסיק 70%-75% מהעובדים בהם ■ הרוכשות יקנו גם את המלאי שבחנויות בהתאם לערכו
יותר ויותר מותגים שהתרגלנו לקנות בארץ מהיבואן הרשמי במחיר גבוה, נמכרים היום על-ידי יבואנים מקבילים במחיר נמוך משמעותית ■ "גלובס" בודק איפה אפשר למצוא אותם - וכמה אפשר לחסוך
בזמן שסניף סופר קופיקס בת"א משך אתמול עשרות סקרנים וקונים, הסניף הקרוב של am:pm נותר שומם, וביקר בו לקוח אחד בלבד, שלדבריו נואש מהתור בסופר קופיקס
אייל רבידדוחות כספייםהלוואותהמלצות אנליסטיםהעלמת מסטיב טעםכופר מסקמעונאותרמי לוירשתות שיווק