תשתיות תחבורה

תשתיות תחברוה הן התשתית הפיסית שמאפשרת פעילות של אמצעי תחבורה.

תשתיות תחבורה כוללות רחובות, כבישים, דרכי עפר, דרכים מהירות, מסילות רכבת, קרונועים ,שדות תעופה ונמלים שנועדו ענות על צורכי האוכלוסייה במדינה או באזור מסויים. בדרך כלל נעשה תכנון של תשתיות תחבורה למספר שנים קדימה או לחלופין לפי סדרי עדיפויות לאומיים שקבעה הממשלה.

כתבות אחרונות

 
מחלף ינוב העתידי, הדמיה

פרויקט הענק הזה אמור לחבר בין נתניה לכביש 6. כך הוא נתקע

האוצר עצר את "פרויקט עוקף כפר יונה" לבניית מחלפים וסלילת כבישים בעקבות מחלוקות עם משרד התחבורה • המדינה כבר הוציאה 800 מיליון שקל

גיא ליברמן 26.07.2021
מרב מיכאלי / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

אם מיכאלי רוצה להטביע חותם, היא צריכה לסגור עסקת חבילה

שרת התחבורה מעוניינת לשפר את התחבורה הציבורית, אך כדי שזה יקרה עליה לבוא לקראת משרד האוצר ולהסכים לרעיון המבורך של אגרות גודש

מרב דוד 26.07.2021
פריסת סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock

ארה"ב שמה את התשתיות במרכז והמשקיעים יכולים להרוויח מזה

ארה"ב נמצאת בימים לפני אישור הזרמת מיליארדים רבים של דולרים לפיתוח תשתיות, וחברות בענף צפויות ליהנות מהתנופה המחודשת • אנו מביאים ארבע דוגמאות לחברות שעשויות להפוך ליעד השקעה אטרקטיבי, מארבעה תחומים של ענף התשתיות: בנייה ושירותי הנדסה, מוצרים וציוד, חומרי גלם וחומרים מרוכבים ותעבורה תעשייתית

אנדרו ליטל 20.07.2021
פקק בנתיבי איילון / צילום: יניב מלמוד

רשות מטרופולינית לתחבורה היא צו השעה

כדי לפתור את בעיית הגודש, במקום שליטה ריכוזית של המדינה בתחום, על הממשלה לוותר ולהעביר את סמכויותיה לרשויות המקומיות

מיטל להבי 20.07.2021
שלט לקו הירוק של הרכבת הקלה בכניסה לחולון (כביש 4) / צילום: נת"ע

הרכבת שצריכה לחלץ את גוש דן מהפקק תקועה - וזו הסיבה

למרות שהמכרז לקווי הרכבת הסגול והירוק נסגר מזמן, בנת"ע לא פותחים את מעטפות המכרז בהוראת האוצר • הסיבה: משפחות שממשיכות להתגורר בכפר שלם - על תוואי המסילה • במשרד המשפטים כבר התריעו כי העיכוב כיום עשוי להוביל לעיכוב עתידי בהפעלת הפרויקט

גיא ליברמן 06.07.2021
פקק ברמזור בתל אביב. "המתכנן קובע את הלוגיקה" / צילום: Shutterstock

מחכים לירוק: הרמזורים בכבישי ישראל עדיין תקועים בשנות ה-50

עומדים בבוקר מול רמזור ירוק שנותן רק לשתיים-שלוש מכוניות לעבור, או עומדים בלילה מול אור אדום כשכל הצומת ריק? זה משום שרוב הרמזורים בישראל עדיין אינם "חכמים" • אבל יש גם בשורות טובות

בר לביא 05.07.2021
אירוע ציון תחילת נסיעות המבחן בקו האדום של הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר
הרכבת הקלה | בלעדי

אחרי 3 חודשים בלבד: מנהל הקו האדום של הרכבת הקלה מתפטר

לינדזי ומפלו, מנהל פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה, פרש במפתיע מתפקידו; קודמו, פייר דרוויט, פרש אחרי כשנה בלבד • עזיבת ומפלו שמה בסימן שאלה את מועד פתיחת הפרויקט, שמתוכנן לנובמבר 2022 • חברת הניהול WSP: ומפלו התפטר בגלל סיבות אישיות

גיא ליברמן 22.06.2021
עבודות תשתיות בכביש / צילום: תמר מצפי
תשתיות | דעה

דרוש שר לקידום תשתיות

הזנחה של שנים מצד ממשלות ישראל לדורותיהן עולה למשק הישראלי מיליארדים רבים מדי שנה • הגיעה העת להשקיע את המיליארדים הללו בחזרה ולהזניק את מדינת ישראל קדימה

ניר מסיקה 03.06.2021
וונדליזם בכבישים במסגרת המהומות / צילום: נתיבי ישראל

מחיר הוונדליזם: הנזק לכבישים שמוערך ב-20 מיליון שקל

בנתיבי ישראל מסרו כי לאור העובדה שבחלק גדול מהמקומות טרם תוקנו הנזקים, יש לשים לב כי הנסיעה באזורים הללו צריכה להתבצע בזהירות מוגברת • "הושחתו רמזורים בעשרות צמתים"

גיא ליברמן 18.05.2021
פקקים באיילון דרך השלום ת"א / צילום: תמר מצפי

העומס בכבישים הוא תוצאה של תכנון שגוי וביורוקרטיה מוגזמת

פתרון בעיית העומס בכבישים ותיקון שוק הנדל"ן אסור שיהיה מבוסס רק על פיזור כספים והשקעה בתשתיות תחבורה • חשוב שתשכיל הממשלה לאמץ מדיניות תכנון שמתאימה יותר למרחב העירוני הישראלי ובד בבד תחתוך את הביורוקרטיה המורכבת של הליכי התכנון והבינוי

חזי בינה 08.05.2021
פקקים באילון / צילום: תמר מצפי

כך המדינה גורמת לנו להתמכר לרכב הפרטי ולהיתקע בפקק

הנהג הישראלי חוזר לכביש, ובעיקר לפקקים • בחודש שעבר התנועה באיילון בלבד זינקה ב-15%, ובאוצר מעריכים שאם לא יעשה דבר, בעוד עשור העלות למשק בשל העומס בכבישים תסתכם בעשרות מיליארדים • אז למה המדינה עושה הכל כדי שנתמכר לרכב הפרטי ונתקע בפקק?  האזינו

צוות הצוללת 06.05.2021
עומסי תנועה / צילום: תמר מצפי

המדינה לא לוקחת אחריות על הפקקים שלנו

התרגלנו להשתלטות של השיח הכלכלי הניאו-ליברלי שמתמקד בעלויות הכלכליות, ומעביר את האחריות מהמדינה לידי האזרחים, תוך התעלמות מהמחירים החברתיים, הסביבתיים והבריאותיים שמייצר המשבר התחבורתי העמוק

ד"ר קרני קריגל 06.05.2021
כביש 4 - רמת גן מצד אחד ובר אילן בצד השני / צילום: גיא ליברמן, גלובס

בגלל חוסר היציבות השלטונית אין לובי להשקעות בתשתיות

תושבי מטרופולין גוש דן, אבל לא רק הם, סובלים מפקקים ומגודש הפוגעים באיכות חייהם בצורה מהותית • אלא, שבגלל הבחירות התכופות וההסתכלות המערכתית רק עד לבחירות הבאות, הפוליטיקאים לא פועלים ברצינות כדי לשפר את התשתיות ולהקל על אזרחי המדינה

פרופ' ליאו ליידרמן 28.04.2021
עומסי תנועה / צילום: תמר מצפי

מאגרת גודש ועד תמריצים לנהגים: מומחים מחפשים פתרונות למשבר בכבישים

בחודש אפריל נרשמה עלייה של כ-15% בתנועה בנתיבי איילון והמצב בכבישים מחמיר • בימים הקרובים נבקש להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי, לדון בהשלכות הרוחב הכלכליות ולקדם שורה של פתרונות

אריאל ויטמן 27.04.2021
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

ההחמרה בפקקים דורשת ניהול חדש

חייבים להשקיע בחינוך כדי לייצר תרבות בה הפרט יתעדף צורת ניידות השמה בראש את טובת הכלל • האחריות למיגור הפקקים קודם כל חלה על הנהגים עצמם

ד"ר מישל אורן 27.04.2021
פקקים באיילון  / צילום: תמר מצפי

הפתרון לגודש בכביש - לשנות את דפוסי העבודה

חייבים לשנות חשיבה ולהפיק לקחים ומסקנות משנת הקורונה לטובת צמצום הפקקים • כדי לעשות זאת עלינו להתמקד בשירותים מקוונים בלימודים, בקניות ובעבודה - במקום להעמיס על הכבישים

ד"ר עלית אופנהיים 27.04.2021

   123456789101112131415   

   נמצאו 2466 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 155

צרו איתנו קשר *5988