האלוף במיל' דורון רובין יוכל להתגונן בתביעת דיסקונט נגדו

דיסקונט הגיש בשנת 2001 תביעה נגד רובין בסך 1.12 מיליון שקל; התביעה הוגשה גם נגד שותפיו של רובין, גיורא מלר ודוד קלוש

בנק דיסקונט הסכים להיענות לבקשתו של אלוף (מיל') דורון רובין למתן רשות להתגונן, בתביעה שהגיש נגדו הבנק בשנת 2001 בסך 1.12 מיליון שקל. התביעה הוגשה גם נגד שותפיו של רובין, גיורא מלר ודוד קלוש.

בחקירה בביהמ"ש אמר רובין כי הוא נמצא בתהליך לקראת הסדר עם נושיו במסגרת הליך פשיטת הרגל המתנהל נגדו. בין היתר, טען רובין, כי לאחר שהבנק הפסיק את הליווי הפיננסי לפרויקט של ושל שותפיו, הוא נאלץ לקחת הלוואות בשוק האפור וכי השקעותיו בפרויקט הסתכמו ב-800 אלף שקל.

עם סיום חקירתו הנגדית, הסכים בא כוח הבנק למתן רשות להגן ונקבע כי התצהיר שהגיש רובין ישמש ככתב הגנה.

רובין ושותפיו רכשו במהלך שנות ה-90 מגרש ברחוב יפת ביפו במטרה להקים בו בית דירות בן 4 קומות ו-3 חנויות בחלל שבקומה הראשונה. העלות של הפרויקט הוערכה ב-1.2 מיליון דולר והבנק העמיד ליזמים הלוואה של 300 אלף דולר, והתחייב להעניק ליווי פיננסי לפרויקט.

בתצהירו טען רובין, כי חובו לבנק מסתכם ב-38 אלף שקל בלבד. זאת לאחרי שהבנק מימש דירה שבבעלותו בתל-אביב בסך כ-510 אלף שקל, ובניכוי הריבית המופרזת שחושבה על ידי הבנק.

רובין טען, כי הנזקים שנגרמו לו ולשותפיו בעקבות ההלוואה בשוק האפור, מסתכמים ב-641 אלף שקל והסך הכולל של הנזקים מסתכם ביותר מ-3 מיליון שקל. (ת.א1457/01).