תביעה נגד האגודה למען החייל: "הותירה הרס בכפר נופש לחיילי צד"ל"

מועדון ים כנרת ובעליו תובעים כ-6.1 מיליון שקל מהאגודה למען החייל, בטענה כי שכרה כפר נופש לשיכון חיילי צד"ל, והותירה אותו "עיי חורבות, כשהוונדליזם ניכר בכל פינה" ; האגודה: "על פניו נראה כי התביעה התיישנה"

מועדון ים כנרת ובעליו, האחים יעקב ואברהם אלעזר, תובעים בבית המשפט המחוזי בירושלים כ-6.1 מיליון שקל מהאגודה למען החייל (אל"ח), בטענה כי שכרה כפר נופש לשיכון חיילי צד"ל, והותירה אותו "עיי חורבות, כשהוונדליזם ניכר בכל פינה".

מועדון ים כנרת הוא כפר נופש בשטח כ-27.5 דונם השוכן על חוף הכנרת. באמצעות עוה"ד טומי מנור וטל גנדלמן ממשרד הרמן-מקוב טוען המועדון, כי עם יציאת צה"ל מדרום לבנון במאי 2000 שכרה אל"ח את כפר הנופש ושיכנה בו את חיילי צד"ל שעברו לגור בשטח ישראל. מלבד מבני המגורים, נשכרו גם המתקנים, הציוד, הריהוט, הבריכה, בנייני המשרדים והמועדון, כשכולם חדשים לגמרי.

הכפר הושכר ל-13 חודשים תמורת 380 אלף דולר, ובמהלך התקופה ביקשה אל"ח להאריכה בשנה נוספת, אולם המועדון טוען כי בפועל אל"ח ניהלה משא-ומתן שלא בתום-לב ונטשה את הכפר באופן חד-צדדי.

בתביעה נטען, כי הכפר ננטש "פצוע ומדמם" באשר נגרמו לו נזקים רבים וכבדים: קירות הושחתו, דלתות נשרפו, עצים נגדעו, ציוד חשמלי הושחת ונהרס או נגנב, כשגם למבנים ולתשתיות נגרם נזק כבד.

המועדון תובע כ-3.7 מיליון שקל בגין נזקי הרכוש ו-2.36 מיליון שקל בגין יתרת דמי השכירות שלא שולמו לטענתו. טרם הוגש כתב הגנה.

מאל"ח נמסר בתגובה: "משרד הביטחון טיפל בנושא חיילי צד"ל ומשפחותיהם. על פניו נראה כי התביעה התיישנה, ועיתוי הגשתה - למעלה מ-7 שנים אחרי האירועים - מעורר תמיהה".

(ת.א. 2393/08).