חודשיים אחרי ההצלחה במשחקים בבייג'ין, איגוד השחייה נסגר

לא קיבל הקצבות ממינהל הספורט במשך חמישה חודשים בשל החלטת רשם העמותות ליטול את האישור למינהל תקין ; העובדים באיגוד לא קיבלו שכר מזה שלושה חודשים, החובות לספקים מעוכבים כבר חמישה חודשים

הנהלת איגוד השחייה התכנסה אתמול (ו') במכון וינגייט והחליטה על סגירת משרדי איגוד השחייה ועל הוצאתם של כל עובדי האיגוד לחופשה. על המהלך הוחלט בשל קשיים כלכליים שנובעים מהפסקת ההקצבות לאיגוד השחייה ממוסדות הספורט, הקצבות שהופסקו כבר לפני חמישה חודשים.

הפסקת ההקצבות לאיגוד מקורן בהחלטה של רשם העמותות ליטול מהאיגוד את האישור למינהל תקין, שבלעדיו מנועים המוסדות להעביר כספים לאיגוד. החלק העיקרי בטענות של רשם העמותות הוא כנגד קיום מכרזים ושימוש של איגוד השחייה בהצבעות באמצעות יפויי כוח. בהנהלת איגוד השחייה טוענים כי מדובר בצעד תמוה, מאחר ששימוש ביפויי כוח נעשים, לטענתם, בכל איגודי הספורט במדינת ישראל. "האסיפה הכללית של האיגוד תתכנס בתוך 30 יום כדי לקבל החלטות בעניין דרישת הרשם להיות איגוד הספורט הראשון והיחידי שאינו מאפשר שימוש ביפויי כוח", נמסר על ידי איגוד השחייה.

נכון להיום לא קיבלו עובדי האיגוד משכורות מזה שלושה חודשים, בכללם גם ארבעה מאמנים לאומיים כולל מאמן הנבחרת ליאוניד קאופמן שהוביל את הנבחרת להופעה מוצלחת במשחקים האולימפיים בבייג'ין. ספקים שעובדים עם איגוד השחייה לא קיבלו כספים מזה חמישה חודשים, בכללם איסתא ומכון וינגייט, שהחובות אליהם עומדים על מאות אלפי שקלים לכל אחד.

כל הסיפור החל לפני שנה בדיוק, בישיבה בה אושר תקציב האיגוד, בעקבות תלונות של אריק בן ארי, נציג מכבי קרית ביאליק באיגוד השחייה, שהתנגד להליך ההצבעה באסיפה וטען נגד שיטת יפויי הכוח. באיגוד השחייה טוענים כי גם באותה ישיבה מדוברת לא היתה כל בעיה, מאחר ועל פי חוקי העמותות מותר לכל אדם בהצבעה לייצג ארבעה אנשים נוספים באמצעות יפויי כוח ובישיבה המדובר רק 14% מכלל ההצבעות היו באמצעות יפויי כוח. באיגוד גם מציינים כי הנוכחות באותה ישיבה עמדה על 72%, כך שלהצבעה בייפויי כוח לא היתה כל משמעות על התוצאות הסופיות. בנוסף, מזכירים באיגוד כי מעשיו של בן ארי לא תמימים מאחר והוא עצמו השתמש ביפויי כוח (של מכבי ראשון לציון) בהצבעה האמורה.

בעקבות התלונה של בן ארי זומן האיגוד לרשם העמותות, שבהמשך טען גם שמינויה של רופאת האיגוד, ד"ר נעמה קונסטנטיני, אינו תקין מאחר שנעשה ללא מכרז. באיגוד טענו שקונסטנטיני כלל לא מועסקת בשכר וקיבלה על עצמה את התפקיד בהתנדבות, ובכלל אין חובה לקיים מכרז על מינוי בעלי תפקידים מאחר ומדובר בעמותה. ברשם העמותות נטען כי העובדה שקונסטנטיני קיבלה את התפקיד עשויה לסייע לה בעתיד במקומות עבודה אחרים לכן המינוי אינו תקין. בינתיים, אגב, החליטה קונסטנטיני להפסיק את עבודתה באיגוד השחייה.

באיגוד השחייה מקווים לפתור את המחלוקות מול הרשם כבר בשבועות הקרובים, אחרת יתקשה האיגוד להוציא את נבחרת ישראל לאליפות אירופה בבריכות קצרות שתיערך בדצמבר.