גו-נטוורקס אוספת הצעות רכישה, פרסונטה כבר נמכרה

Smart Call רכשה את פרסונטה באישור ביהמ"ש ב-700 אלף ד', ותפעיל אותה כעסק חי

שנת 2008 תיזכר ודאי כשנה שבה יותר חברות סטארט-אפ הגיעו להליכי פירוק בבתי המשפט. בין אלו נמצאת גם חברת Go Networks, שמתקרבת לקו הסיום של תקופת הדחייה שנתן בית המשפט לפירוקה. גו הוקמה ב-2003, גייסה 20 מיליון דולר ונרכשה בידי NextWave ב-50 מיליון דולר. הרוכשת התרסקה בינתיים, פיטרה את מירב 90 העובדים בשלוחה הישראלית וביקשה להכריז עליה כפושטת רגל.

המפרק הזמני של החברה, עו"ד שאול קוטלר, וכן נושי החברה וקבוצת עובדים קטנה, מנסים בחודשים האחרונים להציל את Go. קוטלר עדכן את ביהמ"ש כי מספר קרנות הון סיכון, חברות מסחריות ואנשים פרטיים פנו אליו בבקשה לרכוש את נכסי החברה. חלק מהפונים, לדבריו, נמצאים במו"מ מתקדם - בהם קבוצת משקיעים ישראלית אשר מתקדמת במהירות בהליכי בדיקת הנאותות, וצפויה להגיש את הצעתה בתוך מספר ימים. בנוסף, חברת תקשורת ישראלית וקבוצת משקיעים אמריקנית נמצאות בשלבי מו"מ מתקדמים עם המפרק.

ניהול המו"מ עם רוכשים או משקיעים פוטנציאלים נעשה במקביל לעסקה שהחברה סגרה, ובה נמכרו ללקוח מקוריאה מוצרים בכ-100 אלף דולר. Go פיתחה פתרונות אלחוטיים ניידים להעברת תקשורת בפס רחב, המאפשרים העברת יישומי דור שלישי.

בתוך כך, חברת הסטארט-אפ Personeta נמכרה אתמול באישור בית המשפט המחוזי בת"א לחברת Smart Call (באמצעות יחיאל בן-שושן), תמורת 700 אלף דולר. על-פי ההסכם, הקונה ימשיך להפעיל את עסקי החברה כעסק חי החל מהיום (ה'), וימשיך במתן השירותים ללקוחותיה הקיימים. הוא גם ימשיך את הפרויקט בחברת בזק, בכפוף לכך שבזק תשלם לקונה את התשלומים המגיעים ממנה.

הנאמן של פרסונטה, רו"ח אוריאל להב, דיווח כי הוגשו לו שש הצעות רכישה, מתוכן הצעת סמארט-קול הייתה הגבוהה ביותר. ביהמ"ש אישר את הסכם המכר ואת הסדר הנושים המוצע, שהמקורות לו הם לפחות כ-5.5 מיליון שקל. לדברי הנאמן, בעלי המניות של פרסונטה העמידו לטובת הסדר הנושים רשת ביטחון בסכום כולל של עד 5 מיליון שקלים, וההסדר אושר ברוב של 98% מהנושים. החוב של פרסונטה, חברת תוכנה בתחום התקשורת, היה 9 מיליון שקל, מתוכו חובות לעובדים בסך 5 מיליון שקל. זאת, לא כולל הלוואות בעלים בהיקף של כ-28 מיליון שקל.

השופטת ורדה אלשיך ציינה בהחלטתה על אישור הסכם המכר והסדר הנושים, כי הם עדיפים עשרת מונים על פירוקה של החברה, ומשמרים אותה על כל הכרוך והקשור בכך.