בוני התיכון תובעת ממינהל מקרקעי ישראל כ-173 מיליון שקל בגין פרויקט תלפיות מזרח

טוענת כי בשל מחדלים חמורים של המינהל והחברה המפתחת, אפשטיין-את"ת-כחלית, חלפה שנה מאז הזכייה במכרז - ועדיין לא נעשה דבר באתר ; מבקשת לבטל את החוזים עם המינהל ולקבל חזרה את הכספים שהשקיעה

חברת בוני התיכון מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את החוזים שחתמה עם מינהל מקרקעי ישראל לבניית כ-300 יחידות דיור בשכונת תלפיות מזרח בירושלים, ולקבל חזרה את הכספים שהשקיעה בפרויקט. החברה זכתה במכרז ליחידות הדיור ב-4 מתחמים, ושילמה עבור המגרשים והפיתוח למעלה מ-166 מיליון שקל ומס רכישה של 7.6 מיליון שקל.

לטענת החברה, באמצעות עוה"ד שמואל שוב והילה לביא-יתים, בשל מחדלים חמורים של המינהל והחברה המפתחת, אפשטיין-את"ת-כחלית, חלפה שנה מאז הזכייה במכרז - ועדיין לא נעשה דבר באתר.

החברה טוענת כי עבודות הפיתוח והתשתית, שעל החברה המפתחת היה להתחיל ביוני האחרון, לא החלו עד היום; וכי המגרשים עדיין לא הועברו אליה ודרכי הגישה אליהם טרם הוסדרו. לדבריה, בשל כך עד לאחרונה נמנעה ממנה היכולת לקדם את תכנון המבנים במגרשים והוצאת היתרי הבנייה.

עוד טוענת החברה כי במהלך התקופה לא גודרה אמת המים המצויה במתחם, ובשל כך נמנע ממנה היכולת לבצע קידוחי ניסיון ולהזמין את רשות העתיקות לביצוע חפירות ארכיאולוגיות במתחמים.

החברה טוענת כי המינהל נמנע במסמכי המכרז מלגלות כי טרם אושרו תוכניות הפיתוח למגרשים; וכי הוא פעל בעצלתיים לביצוע השינוי התכנוני הנדרש. לדבריה, המינהל הישלה אותה שיבצע את עבודות הפיתוח ויסדיר את דרכי הגישה למגרשים באופן מיידי, כשבפועל לא קרה דבר ולא צפוי לקרות בזמן הקרוב.