השלכות "עופרת יצוקה": 21% מהיצואנים הישראליים נתקלו בחרם על מוצריהם בחו"ל

53% מהיצואנים הישראליים איבדו שווקים ולקוחות בחו"ל כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי - ו-66% נאלצו להוריד מחירים

מבצע "עופרת יצוקה" בתחילת השנה הוסיף התמודדות כאובה ליצואנים הישראליים, הסובלים גם כך מהשלכות המיתון כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי. התאחדות התעשיינים בישראל הודיעה הבוקר (א') כי מתוצאות משאל שערכה בקרב יותר מ-90 יצואנים, עולה כי 21% מהם נתקלו בבעיות של חרם על מוצריהם בשל היותם מישראל. הסקר נערך בקרב יצואנים בענפי היי-טק, מתכת וחשמל, מוצרי בנייה וצריכה, כימיה ופרמצבטיקה, טקסטיל ומזון.

יאיר רוטלוי, יו"ר הוועדה לסחר חוץ בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל לודז'יה רוטקס, שדיווח על תוצאותיו המדאיגות של הסקר, ציין גם כי 53% מהיצואנים הישראליים איבדו שווקים ולקוחות בחו"ל כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי.

עוד התברר מהמשאל כי ל-62% מהיצואנים הישראליים קשיים בגביית כספים מלקוחות בחו"ל בשל המשבר הכלכלי. בנוסף, 49% מהיצואנים הישראליים מדווחים כי לקוחותיהם בחו"ל ביקשו מהם פריסת תשלומים.

מהמשאל של התאחדות התעשיינים מתברר גם ש-66% מהיצואנים הישראליים מדווחים כי לקוחותיהם בחו"ל אילצו אותם להוריד מחירים, בשל המשבר.

גם נסיעותיהם של היצואנים לחו"ל התמעטו באופן משמעותי. 29% מהתעשיינים מדווחים כי בשל המיתון העולמי פחת ביותר מ-30% מספר נסיעותיהם העסקיות לחו"ל. 11% מדווחים כי נסיעותיהם לחו"ל פחתו ב-20%; 6.5% מדווחים כי מספר נסיעותיהם לחו"ל פחת ב-10% וכ-43% מדווחים שלא חל כל שינוי במספר נסיעותיהם לחו"ל. רוטלוי ציין כי 26% מהיצואנים דיווחו שהביקורים בארץ של לקוחותיהם מחו"ל פחתו בשל המשבר הכלכלי.