צו כינוס למרדכי יונה, מייסד חפציבה; ביהמ"ש: אין לו רכוש לפרוע את החובות

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו לכינוס נכסיו של מרדכי יונה, מייסד קבוצת חפציבה ואביו של בועז יונה, וזאת לאחר שקבע כי הוא חדל פירעון ; בשלב הבא יוכרז יונה כפושט-רגל

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו לכינוס נכסיו של מרדכי יונה, מייסד קבוצת חפציבה ואביו של בועז יונה, וזאת לאחר שקבע כי הוא חדל פירעון. בשלב הבא יוכרז יונה כפושט-רגל.

יונה חייב לסופרגז כ-5.7 מיליון שקל בגין ערבותו להלוואה שלקחה קבוצת חפציבה מחברת הגז. יונה התנגד שימונה לו כונס, וטען כי הוא סולבנטי. לדבריו, רכושו העיקרי קשור למכלול חברות חפציבה הנמצאות תחת הקפאת ההליכים, ובנוסף הוא זכאי לקבלת כספים מליבריה בסכומים של מיליוני דולרים.

השופט יעקב צבן לא השתכנע מטענותיו, וציין כי החוב לחברת סופרגז לא נפרע מזה חודשים רבים. "הטענה כי ליונה יש רכוש שדי בו לפרוע את חובותיו אינה מציאותית, שכן בכל מקום ידוע בו יש ליונה זכויות - יש נושים ושיעבודים, וקיים סיכוי סביר כי אותן זכויות בחברות משפחתיות יהיו 'שקופות' כלפיו".

עוד קבע צבן, כי "חוב יש לשלם, וכאשר החוב לא משולם - די בכך להצדיק מתן צו כמבוקש". הוא הוסיף כי קיימים נושים בפועל ונושים פוטנציאליים רבים נוספים, והצו דרוש גם על-מנת למנוע העדפת נושים.

הכנ"ר מונה כנאמן זמני ליונה, ואילו עוה"ד ישראל ציגנלאוב ויוסף אבנרי מונו כמנהלים המיוחדים. (פש"ר 6038/09)