ריבלין לא מתאפק: פועל להחלפת יועמ"ש הכנסת נורית אלשטיין 3 חודשים לפני הפנסיה

זאת על רקע היחסים העכורים בין השניים ■ כהונתה של אלשטיין תפקע רק באפריל 2010, בהגיעה לגיל 65, אולם יו"ר הכנסת פועל לאייש את משרת היועץ המשפטי החדש כבר בחודש ינואר הקרוב

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, פועל להחלפת היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד נורית אלשטיין.

על רקע היחסים העכורים בין השניים, הודיע היום (ג') ריבלין כי החל לגבש ועדת איתור לאיוש משרת היועץ המשפטי הבא לכנסת. לפי ההודעה שנמסרה הבוקר, פנה ריבלין לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, כדי שתמנה שופט בדימוס לעמוד בראש הוועדה, כקבוע בחוק.

כהונתה של אלשטיין, המחזיקה בתפקיד מאז אוקטובר 2005, תפקע רק באפריל 2010, בהגיעה לגיל 65, אולם ריבלין פועל לאייש את משרת היועץ המשפטי החדש כבר בחודש ינואר הקרוב, 3 חודשים לפני תום תפקידה. החוק מאפשר מינוי יועץ משפטי 90 יום לפני פקיעת כהונת היועץ המשפטי המכהן.

לשם כך ביקש ריבלין כי הוועדה תתחיל להתכנס לכל המאוחר בחודש ספטמבר, כדי שתוכל לגבש את המלצותיה עד דצמבר 2009. בוועדה יהיו חברים גם יו"ר ועדת החוקה, יו"ר ועדת הכנסת, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, נציב שירות המדינה וראש לשכת עורכי הדין. כן ייבחר נציג מוסכם מאחת הפקולטות למשפטים.

הודעתו זו של ריבלין הביאה את היחסים העכורים בין השניים לשיא. אולם, המתיחות בין השניים החלה כבר לפני כמה שבועות, לאחר שאלשטיין הביעה התנגדות להחלטתו של ריבלין לאפשר לח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו), נכה צה"ל המרותק לכיסא גלגלים, לשכור את שירותיו של נהג אישי.

ריבלין שלח לאלשטיין מכתב זועם ובו כתב כי "העובדה שמלכתחילה הרהבת עוז לגשת לחבר כנסת, נכה צה"ל המרותק לכיסא גלגלים, להביך אותו בשאלות שאינן בתחום מומחיותך המשפטית או בתחום אחריותך המקצועית, ולגרום לו להתבייש בכך שבכלל פנה לקבל סיוע ממינהל הכנסת - מביישת את הכנסת כמוסד".

לאחרונה חיברה אלשטיין חוות-דעת נוספת, בה הסתייגה מהאופן בו ביקש ריבלין למנות עוזר נוסף ליושבי ראש ועדות הכנסת.