משרד עו"ד וינרוט לא ימונה ליועץ המשפטי של עמידר

ראש רשות החברות הממשלתיות, אודי ניסן, הבהיר כי אם משרד וינרוט יהיה מוכן לוותר על אחת החברות הממשלתיות שבטיפולו - רשות החברות תשוב ותשקול את בקשת עמידר למינוי המשרד כיועץ המשפטי של החברה

ראש רשות החברות הממשלתיות, אודי ניסן, החליט לקבל את המלצת הוועדה לבחירת יועצים משפטיים שלא לאשר את מינוי משרד עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ושות' לכהן כיועץ המשפטי לחברת עמידר.

במכתב שנשלח על-ידי ניסן ליו"ר דירקטוריון עמידר, דוד מגן, מנמק ניסן את הסיבות להחלטתו: "משרד וינרוט מטפל ב-3 חברות ממשלתיות בעלות היקף גדול. לחברת עמידר אין לשכה משפטית פנימית, כך שכל שירותיה המשפטיים נסמכים על מיקור חוץ - ולפיכך היועץ המשפטי שלה ישמש בפועל כיועץ המשפטי לכלל פעילות החברה או לרובה, שהינה בעלת היקף גדול ורחב. משכך, מינוי משרד וינרוט אינו עולה בקנה אחד עם מדיניות הרשות בקשר עם פיזור הייעוץ המשפטי בחברות ממשלתיות בין מספר משרדי עורכי דין, כאמור בכללי החברות הממשלתיות (מינוי יועצים משפטיים ושכרם)".

עוד נאמר במכתבו של אודי ניסן, כי אם משרד וינרוט יהיה מוכן לוותר על אחת החברות הממשלתיות שבתחום טיפולו - רשות החברות תשוב ותשקול את הבקשה של עמידר למינוי המשרד כיועץ המשפטי של החברה.

עמידר הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב את הודעתו של ניסן, ובית המשפט הורה לעמידר להעביר את עותק ההודעה לבאי-כוח הצדדים בעתירה שהוגשה על-ידי משרד עו"ד ל. עמידור ושות', שעתר נגד החלטת עמידר לבחור במשרד וינרוט לתפקיד היועץ המשפטי הקבוע של החברה. (עת"מ 1066/09).