איטליה כמרקחה: נערת הליווי שבילתה עם ברלוסקוני מספרת הכל

פטריציה ד'אדאריו בילתה עם ראש ממשלת איטליה שהבטיח לה לקדם את הקריירה הפוליטית שלה ■ כשהוא התכחש, התברר שהשיחות ביניהם הוקלטו ■ "אני היחידה שסיפרה את האמת"

סיפורה של פטריציה ד'אדאריו, נערת הליווי שגילתה שבילתה לילה בחברת סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה, ואחר-כך היתה מועמדת מטעם מפלגתו לפרלמנט האירופי, מזכיר אופרות סבון או טלנובלות. בראיון ל"פייננשל טיימס" היא חושפת את הצד האפל של הפוליטיקה האיטלקית.

ד'אדאריו, 42, היא אם חד-הורית שרואה את עצמה כחלק מ"השיטה", שבה אנשי עסקים משלמים לנשים כדי שהן יבלו עם פוליטיקאים. "זו השיטה שלנו. כל איטליה מתפקדת כך", היא אומרת בשוויון נפש. ד'אדאריו, בלונדינית דקת גזרה לובשת חצאית קצרה ומנוקדת במיוחד לצילומים על רקע הים.

הראיון נערך במשרדו של עורך הדין שלה, שמעת לעת מפסיק את דבריה ומציע עצה. היא אומרת שהיא חשפה את הבילוי שלה עם ברלוסקוני כדי להגן על עצמה. "היה לי ניסיון דומה עם אנשי עסקים אחרים. היו כאלה שביקשו ממני להקסים פוליטיקאים", היא מגלה בלי לפרט שמות. בתשובה לשאלה אם הפוליטיקאים היו מהשמאל או מהימין, היא משיבה: "זה אותו דבר".

פטרישיה, ברלוסקוני / צלם בלומברג

הקליטה ושמרה בסוד

ייתכן שהשערורייה שאחזה באיטליה וטלטלה את קואליציית המרכז-ימין של ברלוסקוני לא היתה נחשפת, אלמלא הקליטה ד'אדאריו בחשאי את שיחותיה עם איל העיתונות וראש הממשלה במעונו ברומא, בלילה שבו התקיימו הבחירות לנשיאות בארה"ב בנובמבר שעבר.

ד'אדאריו שמרה בסוד את דבר ההקלטות במשך חודשים, אך היא זוכרת שהיא סיפרה על קיומן למכר שלה בשיחת טלפון. זמן קצר לאחר מכן, ב-18 במאי, דירתה נפרצה. הפורצים האלמונים לקחו את שמלותיה, כולל השמלה השחורה הקצרה שלבשה באותו לילה ברומא, את תחתוניה, וגם תקליטורים וצילומים שהיא קיבלה מברלוסקוני.

היא חושדת שהם חיפשו את ההקלטות, שלא נלקחו.

בינתיים, ג'יאנפאולו טראנטיני, איש העסקים שהכיר אותה לברלוסקוני, רשם אותה כמועמדת - לדבריה בהסכמת ברלוסקוני - לפרלמנט האירופי לקראת הבחירות שהיו ביוני. טראנטיני אינו מכחיש זאת.

במדינה שבה קשרים ו"המלצות" גוברים במקרים רבים על כישורי המועמדים, ד'אדאריו נראתה בדרך לקריירה של תהילה ותשלומים נדיבים, שמהם נהנו נשים זוהרות אחרות בעולם השעשועים והפוליטיקה של ברלוסקוני.

אלא שעתידה כחברת פרלמנט אירופי נשלל ממנה כאשר ורוניקה לאריו, אשתו השחקנית של ברלוסקוני, הודיעה על פרידה מבעלה ב-3 במאי. לאריו האשימה את בעלה בניהול יחסים עם צעירה בגיל העשרה מנאפולי וגינתה את השימוש שלו בנשים בפוליטיקה.

"הורדה בדרגה"

כתוצאה מכך, טוענת ד'אדאריו שהיא "הורדה בדרגה", והפכה למועמדת בבחירות מקומיות מטעם "פוליה תחילה", מפלגה מחוזית שקשורה למפלגתו של ברלוסקוני ("אנשים למען החירות"). אך ב-31 במאי, לטענתה, אנשי ביטחון שליוו את ברלוסקוני למסיבת עיתונאים עם מועמדי המפלגה בבחירות בבארי מנעו את כניסתה לאירוע.

כשהיא מפוחדת וזועמת, היא ויתרה על המועמדות שלה. ברברה מונטריאלה, "מארחת" אחרת שבנתה קריירה פוליטית הודות לבילוייה עם ברלוסקוני, המשיכה את הקמפיין שלה. ד'אדאריו זומנה לאחר מכן להשיב על שאלות של התובע הכללי בבארי, שחקר את טראנטיני בחשד לשחיתות. טראנטיני נחשד גם בהזמנת שירותי זנות. הוא לא הואשם ומכחיש שעבר על החוק בשני המקרים.

החליטה להגן על עצמה

ד'אדאריו החליטה "להגן על עצמה" ולצאת לתקשורת עם הסיפור שלה, אך היא מתעקשת שלא הדליפה את תוכן ההקלטות שהיו לה, למרות שאלו מצאו את דרכן לאינטרנט. לדבריה, הסיבה הנוספת להחלטתה לצאת עם הסיפור לתקשורת היתה שברלוסקוני הפר את מה שהבטיח לה.

ד'אדאריו אומרת שהיא נפגשה עם ברלוסקוני פעמיים. לדבריה היא ביקשה את עזרתו בעניין שינויים בהיתר בנייה שקיבלה משפחתה, שפקידים מקומיים לא אישרו. הפרשה הזו הובילה להתאבדותו של אביה והותירה אותה לטפל באימה ובאחותה. לטענתה, זו הסיבה שגרמה לה לפנות לעבודה כנערת ליווי.

"הוא (ברלוקסוני) הבטיח לי לזרז את הפרויקט ולשגר שני אנשים, שמעולם לא הגיעו", היא אומרת. ברלוקסוני הכחיש תחילה את האשמותיה של ד'אדאריו. מאוחר יותר אמר שאינו זוכר אותה. אחרי שההקלטות התגלגלו לאינטרנט, הוא התלוצץ ואמר "אני לא מלאך".

שברה את הקוד

סוכנויות ליווי כבר לא מציעות עבודה לד'אדאריו, ככל הנראה משום שהיא שברה את קוד הדיסקרטיות שלהן. "אני היחידה שסיפרה את האמת", היא אומרת על הנשים שהיו יחד איתה במסיבה אצל ברלוסקוני בנובמבר ברומא. "אם גם אחרים יספרו את האמת, אולי יש תקווה שהשיטה תשתנה. אם אף אחד לא מדבר, מי ישנה את השיטה?"

תמונת השחיתות שהיא מציגה צפויה לרדוף זמן רב את קהילת העסקים האיטלקית. בינתיים, חקירות חדשות בבארי מתמקדות בשחיתות של פוליטיקאים מהמרכז והימין במתן חוזים בתחום שירותי הבריאות. ברלוסקוני עצמו צולח את הסערה, אף שסקרי דעת הקהל מראים שהתמיכה בו ירדה, ועוזריו אומרים שהוא נחלש.