עובדי כללית רפואה משלימה: "מנסים לפגוע בהתארגנות שלנו"

העובדים השובתים טוענים כי ההנהלה גייסה עובדים חלופיים, ואילו בהנהלה טוענים כי מדובר "בניוד עובדים מסניפים אחרים"

עובדי "כללית רפואה משלימה", רשת הרפואה האלטרנטיבית של קופת חולים כללית, ממשיכים לשבות זה היום השני ברציפות. העובדים מוחים על כך שהם מקבלים תשלום עבור תפוקות בלבד ולא זוכים לדמי מחלה או חופשה, אף על פי שהם מועסקים במסגרת של יחסי עובד-מעביד מלאים. אחרי שהנהלת הרשת הודיעה אתמול (ג') כי רק 40% מהעובדים שובתים, נציגי הוועד מדווחים היום על השבתה כמעט מוחלטת.

ביום שני האחרון אמורה הייתה להתקיים פגישת מו"מ בין העובדים להנהלה שעשויה הייתה למנוע את השביתה, אולם הנהלת הרשת ביטלה אותה משום שהיא סירבה שישתתף בפגישה שי כהן, אחד ממייסדי ארגון "כוח לעובדים" - הארגון שבו התאגדו עובדי הרשת. ההנהלה ממשיכה בסירובה שלא להכיר בארגון כוח לעובדים כארגון היציג של העובדים, בטענה כי אין זה מספיק שהוא מאגד מעל שליש מעובדי הרשת.

"כללית רפואה משלימה" פועלת בתוך חברה בת (ש.ל.ה) של קופ"ח כללית, שבה פועלות גם רשת מרפאות השיניים כללית סמייל, ורשת מרפאות כללית אסטטיקה. גורמים מטעם הנהלת הרשת טענו לאחרונה כי לא מספיקה התארגנות של שליש מעובדי כללית רפואה משלימה, אלא שיש צורך כי שליש מכל עובדי חברת ש.ל.ה יתאגדו, כדי להכיר בהתארגנות.

מנגד, משפטנים בכירים בתחום דיני העבודה אמרו לאחרונה ל"גלובס" כי על פניו, רשת כללית רפואה משלימה עונה להגדרה "יחידת מיקוח" כפי שקבוע בחוק, ולכן אם שליש מיחידה זו התאגדו במסגרת ארגון עובדים, אזי יש להכיר בארגון הזה ולנהל מולו מו"מ.
יניב קלנר, מטפל בשיאצו וחבר בוועד העובדים, טען בשיחה עם "גלובס" כי הנהלת הרשת גייסה לאחרונה מספר עובדים חדשים - וזה עלול להתפרש כניסיון לפגוע לכאורה בהתארגנות ובשביתה חוקית. יצוין כי במאבק אחר של ארגון "כוח לעובדים", קבע בית הדין לעבודה כי אסור היה להנהלת מוזיאון גן המדע שליד מכון ויצמן, להעסיק עובדים חלופיים בניסיון לשבור את שביתת העובדים במקום.

גורמים מטעם הנהלת הרשת טענו בתגובה כי לא מדובר בעובדים חדשים שגויסו, אלא בעובדים ותיקים ש"נוידו" מסניפים אחרים כדי לצמצם את הפגיעה במטופלים. עוד נמסר מהנהלת הרשת: "השביתה היא וירטואלית. 60% מהמטפלים אינם שובתים ועובדים בפועל בכל 49 המרפאות של ש.ל.ה.

נציגי "כוח לעובדים" אינם בוחלים בשקרים ובסילוף העובדות כמו גם בהפגנת אלימות פיזית ומילולית, איומים ופגיעה במטפלים ובמטופלים וכל זאת בכדי לחפות על כישלונה של השביתה. אנו מכבדים את זכות ההתארגנות ואת זכות השביתה אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהוא במרפאות. חילוקי הדעות, ראוי שיישארו בין העובדים להנהלה, ומחוץ לחדרי הטיפולים ולמרפאות. הזכות של מטופל לפרטיות מעוגנת בחוק וחשובה לא פחות מזכותם של עובדים להפגין ולשבות. אנו נעשה כל שיידרש על מנת להבטיח יחס וטיפול ראוי למטופלים".