גולדמן זאקס מגייס עובדים; JP מורגן מארגן מחדש את ההנהלה

מנכ"ל חטיבת הנכסים בגולדמן זאקס: "אנחנו נוקטים שוב בגישה התקפית ואנחנו הולכים בכיוון הפוך לזה של שאר הבנקים" ■ מנכ"ל JP מורגן: "עכשיו זה העיתוי המתאים ביותר להתחיל בתהליך זה בחברה"

הבנק האמריקני גולדמן זאקס פותח במהלך אגרסיבי לגיוס עובדים, במטרה לבנות את פעילות ניהול הנכסים שלו בתקופה שבה יריביו יוצאים משוק ניהול הקרנות. גולדמן מתכנן לשכור 200 עובדים בכל האזורים בניסיון למצב את עצמו כאחד הבנקים המובילים בעולם בתחום ניהול הנכסים.

לדברי מארק ספילקר, מנכ"ל משותף של חטיבת ניהול ההשקעות בגולדמן זאקס, "אנחנו נוקטים שוב בגישה התקפית". כמה מיריביו של גולדמן, בהם קרדיט סוויס וברקליס , מצמצמים את פעילותם בתחום ניהול הנכסים לנוכח הירידות החדות בערך הנכסים ובהכנסות בתחום הזה בעולם.

חטיבת ניהול הנכסים של גולדמן זאקס החלה לשכור עובדים לפני שלושה חודשים. ברבעון השני הסתכמו רווחיה ב-922 מיליון דולר, שהיוו 6.5% מסך הכנסות הבנק. אנליסטים בקרדיט סוויס מעריכים שבכל 2009 יהוו הכנסות חטיבת ניהול הנכסים של גולדמן קרוב ל-11% מסך ההכנסות של הבנק.

בזמן שבו בזאקס מגייסים עובדים חדשים, ב-JP מורגן עוברים כמה שינויים ארגוניים. ליאם וינטרס, המנכ"ל המשותף של בנק ההשקעות עוזב את החברה. ג'יס סטאלי, שמנהל היום את יחידת ניהול הנכסים, מועמד למלא את תפקיד מנכ"ל בנק ההשקעות, כך דיווח היום (ג') הבנק למגזין Business Wire.

בנוסף הודיע הבנק כי סטיב בלאק, ששירת לצד וינטרס בפיקוח על בנק ההשקעות, יהיה היו"ר של היחידה.

"עכשיו זה העיתוי המתאים ביותר להתחיל בתהליך החילופים והארגון מחדש בחברה כאשר המשבר האשראי ברובו מאחורינו והכלכלה מתחילה להראות סימני התאוששות", אמר יו"ר ומנכ"ל הבנק, ג'יימי דימון. "אנחנו רוצים להודות לוינטרס עבור השירות והתאומה היוצאת דופן שלו בחברה הזה ואנו מאחלים לו את הטוב ביותר", הוסיף.

סטאלי, בן 52, הצטרף ל-JP מורגן בשנת 1979 ועבד בבנק ההשקעות במשך 20 שנה, עבר בין השורות לנהל את עסקי ניהול הנכסים של JP מורגן ב-2001 והיום מועמד לתפקיד מנכ"ל בנק ההשקעות.