איש המאפיה הסיציליאנית העיד: ברלוסקוני נתן לנו מה שרצינו

גספרה ספטוזה, רוצח שכיר שערק מהמאפיה: "ראש ממשלת איטליה נתן למאפיה הבטחות עוד לפני שנכנס לפוליטיקה" ■ ברלוסקוני מכחיש, אבל הדבר מוסיף לערער את התמיכה בו

ממשלת המרכז-ימין של איטליה ספגה שלשום (ו') זעזוע נוסף כאשר רוצח שכיר של המאפיה טען שראש הממשלה, סילביו ברלוסקוני, הבטיח הבטחות למאפיה הסיציליאנית טרם כניסתו לפוליטיקה, לפני 15 שנה.

גספרה ספטוזה, רוצח שכיר שערק מהמאפיה, ושהעיד מאחורי פרגוד בבית משפט מאובטח מאוד בטורינו, טען שג'וזפה גרביטנו, בכיר במאפיה הסיציליאנית, אמר לו בינואר 2004 שברלוסקוני ושותפו העסקי הוותיק, מרצ'לו דל-אוטרי, נתנו "כל" מה שהמאפיה רצתה. "בגלל שמדובר באנשים רציניים, הם למעשה הפקידו את המדינה בידינו", אמר גרביטנו לדברי ספטוזה.

פילוג בקואליציה

משרדו של ברלוסקוני דחה את הטענות, והאשים את ספטוזה בניסיון לחבל במאמצי הממשלה לפעול נגד המאפיה. למרות הספקות לגבי אמינותו של ספטוזה, שמרצה עונש מאסר עולם בגין שני מעשי רצח, ולמרות היעדר הפרטים בטענות שהוא העלה, מחריפה הפרשה את הפילוג בקואליציה של ברלוסקוני, והיא צפויה להחריף את המאבק בין ברלוסקוני לבין מערכת המשפט שלטענתו של ברלוסקוני מנהלת נגדו ציד מכשפות פוליטי.

סילביו ברלוסקוני, איטליה / צלם רויטרס

יו"ר הפרלמנט האיטלקי, ג'אנפרנקו פיני, בן בריתו של ברלוסקוני, אך גם מתחרהו על השלטון, תיאר את טענותיו של ספטוזה כ"פצצה אטומית". רשת הטלוויזיה סקיי איטליה, שבבעלות איל המדיה רופרט מרדוק, מעבירה בשידור חי את המשפט, במהלך שתורם לדימויו של ברלוסקוני כראש ממשלה במצור. ברלוסקוני, שגם לו יש אימפריית מדיה משלו, כבר טען בעבר שמרדוק הצטרף לרודפיו משיקולים מסחריים.

ספטוזה מסר את עדותו במהלך הדיון בערעורו של דל-אוטרי, סנאטור שעליו נגזרו תשע שנות מאסר בגין קשרים עם המאפיה. דל-אוטרי מכחיש את ההאשמות נגדו, וטוען שהמאפיה מנסה להפיל את הממשלה.

עסוק בישיבת ממשלה

נגד ברלוסקוני מתנהלים שני הליכים פליליים בבית המשפט, לאחר שבית המשפט החוקתי הסיר את חסינותו של ראש הממשלה. שלשום (ו') אמרו עורכי דינו של ברלוסקוני לבית משפט במילאנו שברלוסקוני משתתף בישיבת ממשלה ולכן לא היה ביכולתו להתייצב לדיון בכתב האישום שהוגש נגדו בגין שיבוש הליכי משפט באמצעות מעשי שחיתות.

ברלוסקוני אמר כי לא יתפטר או יקדים את הבחירות. חקירה שנפתחה נגדו

בשנות ה-90, בעקבות טענות דומות שהעלה עד מדינה אחר, שגם הוא היה איש מאפיה, נסגרה מחוסר ראיות.