44. דדי בורוביץ', בעלי אל על
נימוקים לבחירה: מחזיק בחברת התעופה הגדולה בישראל והיחידה שמפעילה טיסות סדירות ישירות. פתח קווים חדשים לחו"ל בתקופה קשה לענף ונלחם בהצלחה להפעלת קו נתב"ג-אילת
דדי בורוביץ', מה המהלך הכלכלי החשוב ביותר שעשית השנה?

"השנה התאפיינה במשבר כלכלי יוצא דופן בחומרתו ובהיקפיו, שפגע בכלכלה העולמית, בכלכלה המקומית, בחברות ובפעילות העסקית, וחברות תעופה בכל העולם נפגעו ממנו קשה במיוחד. למרות זאת, הצלחנו לשמור על יציבות, וזאת מבלי לפגוע ברמת השירות. בעיניי זהו המהלך הכלכלי החשוב ביותר".

איך חווית את המשבר הכלכלי?

"התבוננתי כמו כולם בקריסתן של חברות אמריקניות מובילות כדוגמת ליהמן ברדרס. משברים באים והולכים והחיים רצופים עליות וירידות. למדתי שהחיים חזקים מהכול. ההיסטוריה הוכיחה שאחרי משברים מגיעות תקופות טובות יותר".

מה התחזית שלך לשנה הקרובה?

"במישור הכלכלה המקומית אני סבור שאם לא יהיו הפתעות מיוחדות מהצד הביטחוני, כלומר שתפרוץ מלחמה, תימשך היציבות הכלכלית היחסית בהשוואה למדינות אחרות בעולם, ובהדרגה אף יגיע שיפור מתון. במישור המיקרו-כלכלי אני צופה את המשך ההתמודדות של השווקים עם חברות שספגו מהלומות קשות כתוצאה מהמשבר".

מי מהווה עבורך מקור השראה? "וורן באפט. הוא משקיע אגדי בעיניי. באופן עקבי, במשך עשרות שנים, הוא פועל על פי משנה סדורה, לפיה יש להשקיע רק בחברות שהוכיחו את עצמן לאורך זמן, בעלות הנהלה חזקה ואחראית. הוא משקיע בחברות שקל להבין את המודל העסקי שלהן, ובמחירים סבירים בלבד. בד בבד, הוא מגלה אחריות לאומית, מעורבות ואכפתיות בכלכלה ובחברה האמריקנית. הוא אינו מהסס לתמוך בהטלת מיסים על מנת לסייע לחברות במשבר, לתמוך בבריאות וכיוצא בזה, והוא מגדולי הפילנטרופים בעולם.

"בעיצומו של המשבר הכלכלי הוא התבטא מספר פעמים כי זהו הזמן להשקיע בראייה לטווח ארוך. הוא פעל בהתאם, השקיע במספר חברות אמריקניות מהשורה הראשונה דוגמת ג'נרל אלקטריק וגולדמן זאקס, וכבר היום הוא מתחיל לראות פירות בחלק מהשקעותיו אלה, טרם חלוף המשבר".



נושאים: דדי בורוביץ