48. אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל
נימוקים לבחירה: מוביל את רשת השיווק הגדולה בישראל. הרשת הגדילה השנה את מספר הלקוחות המחזיקים בכרטיס האשראי שלה, והמותג הפרטי הגיע ל-10.7% חדירה
אפי רוזנהויז, מה המהלך החשוב שלך השנה?

"התאמת הפעילות של שופרסל לתנאי השוק, שהשתנו השנה כתוצאה מהמשבר. עברנו לעשייה ברזולוציה גבוהה יותר, החלטנו מה לדחות ומה להקדים, התאמנו את מבנה ההוצאות למבנה ההכנסות העתידי ועברנו לניהול בטווח קצר לעומת ניהול לטווח ארוך. כך לדוגמה, בנינו תקציבים לטווחי זמן קצרים יותר".

איך חווית את המשבר הכלכלי?

"כתקופת אי ודאות. תכננתי מהלכים לטווח קצר יותר ודחיתי מהלכים שלא היו הכרחיים או שמקדם הסיכון שלהם היה גבוה מדי. נכון לרגע זה, אני יכול לומר שמבחינת תעשיית הקמעונאות לא חווינו טלטלה גדולה מדי ולא קיבלנו מכה חזקה. המצב לא השפיע עלינו לעומק והצלחנו לשמור על עמדת המובילות של שופרסל".

מה התחזית שלך לשנה הבאה?

"למרות כל התחזיות, ולמרות אמירות של מומחים שאנחנו בקצה המשבר ומתחילה תקופת עלייה, מבחינה אסטרטגית עלינו לנהוג בזהירות, כי בכל משבר יש סיכון לתופעות של אחרי המשבר. מבחינת התחושה יש שינוי באווירה, אבל עדיין לא הייתי ממהר לומר שיש שינוי מהותי בהתנהגות הצרכנית".

מה המהלך העסקי החשוב ביותר של השנה?

"אני בוחן מהלכים עסקיים חשובים על פי תוצאות. לכן, בשנה האחרונה זהו המהלך שעשה נוחי דנקנר עם קרדיט סוויס מבחינת שורה תחתונה ותשואה".

מי משמש עבורך מקור השראה?

"במישור העסקי יש שתי חברות שמהן אני סופג השראה: הראשונה היא טסקו, ענקית הקמעונאות הבריטית, שעושה את הדברים הנכונים לאורך שנים באופן מעולה. היא מפגינה המשכיות בעשייה באותה עוצמה ומובילות. החברה השנייה היא טבע. אמנם היא אינה בתחום הפעילות העסקית שלי, אך אני רואה בה ניהול ברמה גבוהה ביותר במשך שנים, הצבת יעדים, המשכיות וחזון. זאת חברה שפרצה דרך בתעשייה שבאופן תיאורטי לא היה צריך להיות לנו שום יתרון יחסי בה, והנה - יש לנו".

מי איש השנה שלך?

"נוחי דנקנר, שצפה את המשבר עוד בתחילת שנת 2008 והשכיל להכין את קבוצת איי.די.בי לשנת המשבר לא רק בצד הפיננסי, אלא גם הניהולי. ביצועי החברה ב-2009 מצוינים גם בהשוואה לשנה הקודמת ובהשוואה לחברות אחזקה אחרות".



נושאים: אפי רוזנהויז