13. שרי אריסון, יו"ר ובעלת קבוצת אריסון
נימוקים לבחירה: עומדת בראש קבוצת אחזקות והשקעות מהגדולות במשק. ניהלה השנה מאבק חסר תקדים מול נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, כשסירבה להיענות לדרישה להדיח את יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, ללא נימוק. בשלב מאוחר יותר, לאחר פרישתו, מינתה אותו למנכ"ל אריסון השקעות
שרי אריסון, מה היה המהלך החשוב שלך השנה?

"החדרת הרעיון שניתן לעשות עסקים ולהרוויח, אבל גם להיטיב עם הסביבה ולתרום לה. השנים האחרונות לימדו אותנו שכלכלה שלוקחת בחשבון את הפן הסביבתי והחברתי מניבה גם רווחים פיננסיים.

"לראייה, ההשקעות במים באמצעות חברת mia וההשקעות באנרגיה סולארית ובבנייה ירוקה באמצעות חברת שיכון ובינוי, כמו גם הניסיון המוצלח להקנות ידע פיננסי ללקוחות בנק הפועלים, הוכיחו עצמן והפכו למודל לחברות אחרות".

היכן מתבטאת התרומה שלך לחברה הישראלית?

"בתחומי הנדל"ן, האנרגיה והתשתיות אנו פועלים ליצירת סביבת חיים בת קיימא ומתמקדים בבנייה ירוקה ואנרגיה חלופית ומתחדשת. בתחום המים, חברת מיה ממשיכה להבטיח באמצעות פעילותה את מימוש שפע המים הקיים בארץ ובעולם".

מה האירוע הכלכלי החשוב של השנה בעינייך?

"קריסת הבנקים בעולם. אני מאמינה כי הקריסה התרחשה בגלל היעדר ערכים וניסיון לייצר רווח מיידי, ללא כל אחריות. ההתרחשות הזאת חיזקה את החזון שלי להביא ערך מוסף לכל העסקים שאני מובילה: ערכים של אחריות כלפי העובדים והלקוחות ואחריות כלפי הסביבה וכלפי כדור הארץ. אני מאמינה שבצד המקצועיות והראייה העסקית, חייבים לבוא ערכים שייטיבו עם הארץ והעולם, וכמובן שבסופו של דבר זה יבוא לידי ביטוי גם בשורה התחתונה - ברווח".

איך חווית את המשבר הכלכלי?

"לדעתי, כל מה שצריך, במיוחד בעסקים, זו ראייה ארוכת טווח והרבה סבלנות. אני מאמינה שיש התנסויות, אתגרים ושיעורים, יש עליות וירידות שבאות במחזוריות, ולא צריך להתרגש מהן".

מה התחזית הכלכלית שלך לשנה הקרובה?

"ערכים כלכליים בסיסיים שעבדו פעם אינם רלוונטיים עוד. עם זאת, הכול תלוי בנו כיחידים וכקולקטיב. החשיבה, העשייה והאנרגיה שאנו נוביל יחוללו שינוי בכל הרמות ועלינו להחליט אם השינוי הזה יהיה לטובה".



נושאים: שרי אריסון