34. ישי דוידי , בעל השליטה בקרנות פימי
נימוקים לבחירה: עומד בראש קרן השקעות המחזיקה בלמעלה מ-20 חברות. השנה מכר את תמי 4 לקונצרן שטראוס, רכש את השליטה בחברת האופנה קונספט שיווק, השלים את רכישת אינרום, העוסקת בייצור ושיווק של מוצרי מתכת ופלסטיקה (בעלת השליטה באיטונג). הגדיל את אחזקותיו בחברת גניגר מפעלי פלסטיקה
ישי דוידי, מה היה המהלך החשוב ביותר שלך השנה?

"השקענו מעל 200 מיליון דולר, מתוכם ההשקעה המשמעותית היא אינרום. עכשיו החברה היא 100% פרטית ובשליטת פימי. כחלק מתהליך ההשבחה הוצאנו את נירלט איטונג ואלוני מהבורסה והפכנו אותן לחברות פרטיות.

במהלך השנה השקענו במניות בחברות שבשליטת פימי והגדלנו את האחזקות שלנו. בנוסף, מכרנו את תמי4 ב-330 מיליון שקל - אקזיט בתקופת משבר הוא לא מהלך טרוויאלי. עם זאת, חשוב לי לציין שחלק ניכר מהפעילות שלנו עוסק בהשבחת חברות. האקזיט הוא לא תפיסת עולם שלנו. אם ההשבחה אמיתית - גם המכירה תהיה מוצלחת.

"ברבע האחרון השקענו בגניגר וברבל, וגם השקענו עשרות מיליונים בארבע חברות חדשות שטרם ניתן לפרסם את שמן".

עם אלו קשיים התמודדת?

"הירידה בביקושים למוצרי כל החברות בכל העולם דרשה התייעלות ויצירתיות: פתרונות פחות סטנדרטיים כמו כניסה לתחומים חדשים והסטה של ייצור מתחום לתחום. אם ,למשל, נרשמה פגיעה בענף התעופה - צריך היה להתחיל לייצר חלקים לצרכים צבאיים, תחום שאף פעם לא נקלע למשבר. השנה החרפנו את המאבק במתחרים וגייסנו אנשי שיווק נוספים לשם כך, למרות המשבר".

מה הייתה אסטרטגיית ההתנהלות שלכם לאורך המשבר?

"למשבר היו עד כה שלושה שלבים: תחילתו, נקודת השיא שלו וראשית היציאה ממנו. בתחילת המשבר נקטנו צעדי התייעלות והמשכנו להשקיע בקצב רגיל. בשיא המשבר עצרנו השקעות חדשות והמשכנו להתייעל. עם תחילת היציאה מהמשבר, ברבעון השלישי השנה, חזרנו לקצב השקעות רגיל, ובחלק מהחברות אנחנו אף מצפים לגידול ברווחיות ולא רק לשמירה על הקיים".

מה התחזית הכלכלית שלך לשנה הקרובה - המשבר מאחורינו?

"לדעתי שוק ההון דוהר הרבה יותר מהר מהשוק הריאלי, ואני לא אופטימי כמותו. אני סבור ש-2010 תהיה דומה ל-2009: עדיין צפויות מהמורות. אני לא צופה צמיחה משמעותית, אם כי סביר להניח שכל תחזיות המאקרו יתבדו - וגם את זאת צריך לקחת בעירבון מוגבל".

לאן אתה רוצה להגיע?

"תוך 10 שנים לנהל יותר מ-10 מיליארד דולר, תוך התמקדות בארץ. אני שואף ומאמין שאמשיך להיות קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בישראל".

איזה תכונות חשובות בעיניך לאנשי עסקים?

"התמדה ונחישות. זה נכון לחיים בכלל, ויעיל במיוחד בעולם הכלכלי. חשוב לשמור על קו פעולה קבוע ולא לקפוץ מפעילות אחת לשנייה".

מיהו איש השנה שלך?

"סטנלי פישר. על אף שרבים האנשים שהרשימו, האיש המובהק הוא פישר שהפגין נחישות, מחשבה וכושר ביצוע".



נושאים: ישי דוידי