הסכם בין תמיר פישמן נדל"ן לקבוצת בן-יקר לשותפות בבודפשט

אם ההסכם הראשוני יתבצע, תשלם קבוצת בן-יקר כ-12 מיליון אירו - כמעט פי שניים ממה שהושקע ברכישת הקרקע

קרן תמיר פישמן נדל"ן חתמה על מזכר הבנות ראשוני להכנסת קבוצת בן יקר כשותפה לבניית פרויקט מגורים ברובע 18 בבודפשט שבהונגריה. על פי עקרונות ההסכם, בן יקר תקנה 50% מהפרויקט לפי מחיר של 60 אירו למ"ר מבונה, כמעט כפול לעומת עלות הרכישה של זכויות הבניה שהסתכמה ב-33 אירו למ"ר. בסך הכל צפוי היקף העסקה עם בן יקר, שכבר מבצעת פרויקטים למגורים בבודפשט, לעמוד על יותר מ-12 מיליון אירו.

את הקרקע עליה יבוצע הפרויקט, ששטחה 221 דונם, רכשה תמיר פישמן נדל"ן במאי 2008 תמורת כ-10 מיליון אירו. במקום מתוכנן פרויקט הכולל בנייה למגורים בשטח של 200 אלף מ"ר (2,300 יחידות דיור) ובנייה מסחרית בשטח של 100 אלף מ"ר. העסקה עם קבוצת בן יקר נוגעת לחלק המגורים בלבד והיא תבוצע במספר שלבים. בנוסף, ייחתם עם הרוכשת הסכם שירותים של בניה ניהול ושיווק.

אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר-פישמן, אמר ל"גלובס" כי "זה שלב משמעותי מבחינתנו ומראה שעשינו עסקה טובה בהיבט של המיקום והמחיר. הקרן שלנו לא ממונפת - הכל הון עצמי. הסביבה העסקית והכלכלות נפגעו לא מעט במזרח אירופה, אך מצד שני, בראיה קדימה, הביקוש למגורים הוא גבוה מאוד שם. חלק גדול מהאוכלוסייה גר בדירות ישנות ויש שם פוטנציאל גדול".

חברת הניהול של קרן תמיר פישמן נדל"ן נשלטת על ידי בית ההשקעות תמיר פישמן, לאומי פרטנרס, מיכאל לנגר ואמיר ליבוב. יחידות הקרן הוצעו במאי 2007 ללקוחות פרטיים של בית ההשקעות ולמשקיעים מוסדיים והיא גייסה 238 מיליון שקל. בחודש שעבר נרשמו מניות הקרן למסחר בבורסה לפי שער של 5.3 שקל. בתגובה לידיעה זינקה היום מניית החברה ב-4.9% למחיר של 3 שקל, נמוך ב-43% ממחיר ההנפקה.

תמיר פישמן נדל"ן היא קרן יזמית בתחילת דרכה ולכן עדיין לא רשמה הכנסות. עד כה רכשה הקרן שתי קרקעות ברומניה ובהונגריה, ואת תשעת החודשים הראשונים של 2009 היא סיימה בהפסד של כ-30 מיליון שקל (לעומת הפסד של 13 מיליון שקל ב-2008 כולה) ותזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף של כ-6 מיליון שקל. ההון העצמי של הקרן עומד על 116 מיליון שקל והיקף המאזן הוא 192 מיליון שקל.