הלמן-אלדובי מעניקה המלצת "קנייה" לגרנית; אפסייד של 30%

"גרנית היא המניה המועדפת להשקעה מבין מניות חברות הדלק בארץ" ■ "גרנית הכרמל הינה חברה דפנסיבית אך צומחת ומתייעלת בעלת אפסייד נאה תוך סיכון לא גבוה" ■ הערכת השווי של בית ההשקעות לגרנית מעניקה לחברה שווי של כ- 1.6 מיליארד שקל לעומת שווי שוק של כ-1.24 מיליארד שקל

בית ההשקעות הלמן-אלדובי החל לסקר את מניית גרנית באומרם כי גרנית היא המניה המועדפת להשקעה מבין מניות חברות הדלק בארץ. בהלמן-אלדובי מעניקים לחברה המלצת "קנייה" עם אפסייד של 30%.

"גרנית הכרמל הינה חברה דפנסיבית אך צומחת ומתייעלת בעלת אפסייד נאה תוך סיכון לא גבוה", כך אומרים היום (ד') במחלקת המחקר של קבוצת הלמן-אלדובי שהחלה לסקר את החברה. בסקירה שהוציאה היום המחלקה טוענים כלכלני הקבוצה כי מסיבה זו, גרנית הכרמל הינה המניה המועדפת כיום מבין מניות חברות הדלק בארץ. בקבוצת הלמן-אלדובי מעניקים למניה המלצת קניה עם מחיר יעד של 11 שקל, מחיר הגבוה בכ-30% ממחיר הבסיס שלה היום בבורסת תל אביב.

במחלקת המחקר של הלמן-אלדובי אומרים כי החברה הציגה תוצאות עסקיות טובות לשנת 2009. בתשעת החודשים הראשונים של 2009 חל שיפור קל ברווח הגולמי של גרנית, נתון חיובי בהשוואה לחברות הדלק האחרות. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכם בכ-167 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה הקודמת. הרווח הנקי הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 בכ-75 מיליון שקל תוך גידול דרמטי ביחס לשנה שעברה. הרווח הנקי ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-28 מיליון שקל ובגילום שנתי כ-116 מיליון שקל. לפיכך, ניכרת מגמת שיפור ברווח הנקי של החברה.

הערכת השווי של בית ההשקעות לגרנית מעניקה לחברה שווי של כ- 1.6 מיליארד שקל לעומת שווי שוק של כ-1.24 מיליארד שקל תוך אפסייד של 30%. להערכת מחלקת המחקר של הלמן-אלדובי, האפסייד צפוי להצטמצם לאורך זמן וככל שיגבר הסיקור האנליטי של החברה. "גרנית הינה חברה דפנסיבית אך צומחת ומתייעלת בעלת אפסייד נאה תוך סיכון לא גבוה".