בית אקו"ם בשד' רוטשילד בת"א יהפוך לבניין מגורים בן 5 קומות

הבניין שהוכרז לשימור קיבל היתר בנייה ■ בית המשרדים הוותיק נמצא בשדרות רוטשילד 118 והוא משתרע על פני ארבע קומות, בשטח 710 מ"ר

האם בית אקו"ם שבשדרות רוטשילד בתל אביב יהפוך לבניין מגורים בן שמונה דירות? ל"גלובס" נודע כי למבנה, המיועד לשימור, הוצא לאחרונה היתר בנייה לביצוע תוכנית של בניין מגורים בגובה של חמש קומות וחצי.

בית המשרדים הוותיק של אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים, מחברים ומו"לים), נמצא בשדרות רוטשילד 118 והוא משתרע על פני ארבע קומות, בשטח 710 מ"ר. הבניין תוכנן בשנות ה-30 של המאה הקודמת על-ידי יצחק רפפורט בסגנון הבאוהאוס והוכרז לשימור לפי תוכנית "לב העיר". במבנים הכלולים בתוכנית זו מותרת תוספת בנייה של עד 2.5 קומות בתנאי שימור המבנה הקיים.

אקו"ם היא אגודה ששומרת על זכויותיהם של יוצרים בארץ ודואגת לגביית התמלוגים עבור השימוש ביצירותיהם. בניין בית אקו"ם היה באחד מגלגוליו בבעלות ראש העירייה השלישי של תל אביב, ישראל רוקח, שאף התגורר בו שנים רבות.

למבנה הוצא לאחרונה היתר בנייה בשטח של כ-1,200 מ"ר, כולל שטחי שירות ומרתפים, בגובה של 5.5 קומות, עם שמונה יחידות דיור. יזם התוכנית היא אגודת אקו"ם בעצמה. בימים אלה מתבצעות באתר עבודות שימור.

עם זאת, למרות שההיתר המקורי לבניין הוא למגורים, בימים אלה דנה ועדת ההתנגדויות של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב בבקשה לשינויים בהיתר, אך בקשה זו טרם הועברה לוועדה המקומית.

שיפוץ בהיתר

אקו"ם מסרה כי "מדובר במבנה של אקו"ם בבניין לשימור ובימים אלה מתבצעים בו שיפוצים בהיתר של עיריית תל אביב למען תחזוק ושימור הבניין".

אקו"ם תכננה למכור את הבניין ב-2001 תמורת 1.8 מיליון דולר, אך נכון להיום המבנה עדיין נמצא בבעלותה. לפני עשור עברה האגודה לבניין ברחוב תובל פינת החילזון במתחם בורסת היהלומים ברמת גן. הבניין ברמת גן נרכש מחברת ההיי-טק קומטק.