מאמינות פחות בארה"ב: סין ויפן מצמצמות אחזקות אג"ח ארה"ב

סין נותרה מחזיקת אג"ח ארה"ב הגדולה ביותר בעולם, על אף שאחזקותיה בחודש ינואר ירדו ב-5.8 מיליארד דולר ■ יפן חתכה את אחזקותיה בינואר ב-300 מיליון דולר ל-765.4 מיליארד דולר

סין ויפן, שתי הנושות הזרות הגדולות של ארה"ב, ממשיכות לצמצם את אחזקותיהן באיגרות החוב של ממשלת ארה"ב כאשר הביקוש לנכסים פיננסיים אמריקנים נפלו לשפל של שישה חודשים.

סין נותרה מחזיקת אג"ח ארה"ב הגדולה ביותר בעולם, על אף שאחזקותיה בחודש ינואר ירדו ב-5.8 מיליארד דולר והסתכמו ב-889 מיליארד דולר, כך עולה מנתוני משרד האוצר האמריקני שפורסמו אמש (ב') בוושינגטון.

סין מכרה אג"ח ארה"ב במשך שלושה חודשים רצופים, התקופה הארוכה ביותר מאז סוף 2007. הדו"ח הממשלתי מראה כי גם יפן חתכה את אחזקותיה בינואר ב-300 מיליון דולר ל-765.4 מיליארד דולר.

"בנקים מרכזיים זרים עצרו את הקנייה של אג"ח ממשליות בינואר", אמר כריס ריפקי, הכלכלן הפיננסי הראשי של בנק טוקיו-מיצובישי בניו יורק. "אם סין תמשיך בצמצום אחזקותיה ותפסיק למחזר דולרים לתוך ארה"ב, ההשלכות יהיו חמורות והמצב הכלכלי בארה"ב עלול להידרדר".

נזכיר כי סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיע השבוע כי הסיכון ליציבות הדירוג עלה לאור "שברירויותה" של ההתאוששות הכלכלית במספר מדינות מתועשות, שמרביתן יישמו מדיניות מוניטרית מרחיבה ואגרסיבית. "ארה"ב ובריטניה מתקרבות למצב בו יאבדו את דירוג ה-AAA". למרות זאת, הסוכנות מסרה כי דירוג ה-AAA של ארה"ב ובריטניה נותר איתן לאור יכולתן לתקן את המאזנים לאחר זעזוע פיסקלי.