עוד חקירה בארה"ב: בנק מורגן סטנלי חשוד בהונאת משקיעים

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי הרשויות הפדרליות בארה"ב חוקרות האם מורגן סטנלי הונה את לקוחותיו בכל הקשור למוצרי השקעה מגובי משכנתאות סאב-פריים (CDO)

עוד חקירה פדרלית בארה"ב נגד מוסד פיננסי מוביל בגין הונאה לכאורה של לקוחותיו. ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח היום (ד') כי הרשויות בארה"ב חוקרות האם מורגן סטנלי הונה את לקוחותיו בכל הקשור למוצרי השקעה מגובי משכנתאות סאב-פריים (CDO).

מקורבים לנושא מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל", כי מחלקת הברוקראג' של מורגן סטנלי עיצבו עבור הלקוחות שלהם את ה-CDO, שיווקו להם אותו, ואז הימרו כי ערכו ייפול בכדי להפיק רווחים. החוקרים בודקים בין השאר האם אכן היתה הונאה, והאם הסיכון הובהר כיאות למשקיעים, והאם מחלקת הברוקראג' הבהירה ללקוחות את החוקים בהשקעה כזו.

נזכיר, כי גם נגד גולדמן זאקס מתנהלת כיום חקירה פדרלית בגין הונאת משקיעים. רשות ני"ע הגישה כתב אישום נגד גולדמן וגם כאן מדובר בהונאה הקשורה לשוק משכנתאות הסאב-פריים. במוקד התביעה עומדת הטענה כי גולדמן זאקס רימה את הלקוחות שלו והימר נגדם, תוך שהוא גורף הון עתק. ה-SEC טוענת כי גולדמן זאקס שיווק ללקוחותיו ני"ע המגובים במשכנתאות סאב-פריים, תוך שהוא משמיט או מסלף נתונים מרכזיים על אותם מוצרים פיננסיים.

ביקורת קשה הוטחה נגד הבנק בארה"ב, שכן מצד אחד הוא שיווק למשקיעים ני"ע שהיו מגובים במשכנתאות סאב-פריים והיה לו חלק לא מבוטל בניפוח השוק, אולם מצד שני הוא כאמור הימר נגד שוק זה בכספי הנוסטרו שלו באמצעות פתיחת פוזיציות שורט (מכירה בחסר) על אותם מוצרים שמכר ללקוחותיו.