פרוחורוב: תוך 5 שנים הנטס יזכו באליפות

המיליארדר הרוסי שהפך לבעלים הזר הראשון ב-NBA מנפח ציפיות: "אנחנו נהייה הקבוצה הכי גלובאלית בליגה, עם אוהדים מברוקלין ועד מוסקבה"; על המצב הכלכלי של הנטס: "המעבר לברוקלין יהפוך אותנו לקבוצה רווחית"

המיליארד הרוסי מיכאיל פרוחורב מאמין שהכניסה שלו לניו ג'רזי נטס תביא אליפות לקבוצה תוך מקסימום חמש שנים. בראיון רשמי ראשון מאז הפך לבעלים של הנטס, אמר פרוחורוב בפגישה עם התקשורת האמריקנית: "אני מאמין שכבר בשנה הבאה נצליח להגיע לפלייאוף, ותוך שנה נוספת או מקסימום תוך פרק זמן של חמש שנים נזכה באליפות ה-NBA". כזכור, הנטס סיימו את עונת 2009/10 עם המאזן הגרוע בתולדות הקבוצה - 70-12.

ההצהרה של פרוחורוב מעט יוצאת דופן בהתחשב בהיסטוריה של הקבוצה: היא לא זכתה מעולם בתואר ולמעשה רשמה רק שתי הופעות בגמר (הפסידה ב-2002 ללייקרס וב-2003 לסן אנטוניו). בשלוש השנים האחרונות לא הצליחו הנטס להגיע לפלייאוף.

פרוחורוב, הבעלים הזר הראשון שמחזיק בקבוצת NBA ומי שהונו מוערך ב-17.8 מיליארד דולר, אמר כי "הנטס יהיו הקבוצה הגלובאלית האמיתית הראשונה בליגה. יהיה לה אוהדים מברוקלין ועד מוסקבה".

להבדיל מהשנים הקודמות שהיו גרועות מבחינה כלכלית עבור הנטס, כולל הפסד של 30 מיליון דולר ב-2009, פרוחורוב אמר האופק הכלכלי של הקבוצה צפוי להשתנות לחלוטין. "המעבר לברוקלין יהפוך את הקבוצה לרווחית", הוסיף במסיבת עיתונאים בה נוכח, בערב הלוטרי שלשום. הנטס אמורים להשלים ב-2102 את המערב לארינה החדשה בברוקלין.

מיכאיל פרוחורוב רכש 80% מהנטס מברוס רטנר עבור 200 מיליון דולר. בנוסף הוא יקבל 45% מהבעלות על הארינה החדשה בברוקלין.