אגדה בת 62: ברישניקוב על במת סוזן דלל בת"א

אמש (מוצ"ש) חולל ברישניקוב על במת אולם סוזן דלל בת"א ■ "אמשיך להופיע כל עוד ארגיש שאני עומד בסטנדרטים שאני מציב לעצמי", אמר הרקדן האגדי - ונראה היה אתמול שהוא מתכוון לכל מילה

"אני מודע לעובדה שהקריירה שלי מתקרבת לסיומה", אומר הרקדן האגדי מיכאיל ברישניקוב שהגיע בסוף השבוע, 20 שנה אחרי ביקורו הקודם, לסיבוב הופעות בישראל. אמש (מוצ"ש) חולל לראשונה על במת אולם סוזן דלל בתל-אביב לצד הרקדנית השוודית הידועה אנה לגונה, במופע "שלושה קטעי סולו ודואט אחד" המועלה בארץ כהפקה משותפת למרכז סוזן דלאל ומרכז האמנויות ברישניקוב בניו-יורק.


הילד בן 62. ברישניקוב

ברישניקוב, כאמור, כבר לא ילד. מי שתואר כבר בסוף שנות ה-60' על-ידי מבקר המחול של הניו-יורק טיימס כ"רקדן המושלם ביותר בעולם", כאשר חי עדיין בברית-המועצות והיה כוכב בלהקות הבלט קירוב והבולשוי, כבר בן 62. ברישניקוב חי ופועל כיום בעיקר בניו-יורק, שם הוא מנהל (כאשר הוא לא בסיבובי הופעות) את "מרכז ברישניקוב לאמנויות" שיזם והקים.

"אני בעיקר מייעץ, מפקח, מטפח ומקדם אמנים ויוזמות הקרובות לליבי", הוא הבהיר במסיבת עיתונאים שקיים עם בואו לארץ, "אני לא מלמד, לא רשמית בכל אופן. אני רקדן. זה כל מה שאי פעם רציתי לעשות. אני לא במאי ולא כוריאוגרף. זו הסיבה שהקריירה שלי תלויה בחסדי אנשים היודעים לעשות את זה. כיום, כאשר אני פונה לכוריאוגרף ומבקש לעבוד איתו על מופע חדש, התגובה החוזרת על עצמה היא: 'אתה כבר בן 60 לא? מה אתה עדיין יכול לעשות'? זו שאלה הגיונית והוגנת, והתשובה שלי היא שאמשיך להופיע כל עוד ארגיש שאני עומד בסטנדרטים שאני מציב לעצמי". אתמול נראה היה שהוא מתכוון לכל מילה.

המופע "שלושה קטעי סולו ודואט אחד", יועלה בשלישי עד חמישי (ה-29 עד ה-30 ביוני) ב-21:00 בהיכל לאמנויות הבמה בהרצליה