מיומנו של איש היי-טק: מחביאים בלוגים ויוצאים טוב בסקר TIM

"נתבקשנו להחביא היטב תחת האתר הכלכלי הראשי של ה"זה-מרקר", וכך לייצר תנועה גדולה של גולשים באופן שבסקרים נצא טוב ונראה כמה שהאתר פופולארי - והצלחנו בגדול"

נפתח באזהרה: כל קשר בין הדמויות והעלילה המובאות כאן מקרי בהחלט. גם אם תזהו קשר מרומז שכזה, עדיין הוא מקרי וזהו פרי דמיונכם הפרוע.

שתיים בלילה במערכת קפה זה-מרקר והאורות דולקים. הרעש שהקימו משתמשי הקפה זה-מרקר, הגיע למערכת הבלוגייה והצוות טרוט עיניים מכונס בחדר הישיבות לנאום של הבוס.

ג' הבוס, בחור נמרץ וכריזמטי שלא מבין הרבה בתחום האינטרנט, מוביל את הדיון. לידו ל', האחראית על פיתוח האתר, בחורה נאה שלא מבינה הרבה בפיתוח האינטרנט. משמאל - ד' התוכניתן הראשי של האתר, שלא מבין הרבה בתכנות, אבל מנסה לעשות כמיטב יכולתו, ולבסוף א' - האחראית על בדיקות האיכות והקבלה של האתר. אגב, היא לא מבינה הרבה בתחום הבדיקות, אבל באמת משתדלת.

"הקפה לא הוחבא!"

אחרי 10 דקות של תוכחה בוטה, משתרר שקט בחדר הישיבות. "או.קיי", אומר ג', הבוס שלא מבין דבר באינטרנט. "מה יש לכם לומר על כל זה?". ל' מרימה את ראשה, מכחכחת בגרונה ומתחילה: "תראה ג', אמנם אני לא מבינה שום דבר באינטרנט, אבל אנחנו באמת באמת שוכבים פה על הגדרות בשביל האתר. ופייר, לדעתי השגנו את כל היעדים שהוגדרו לנו", היא מסכמת.

"אהה, באמת?", אומר ג' בקול מזלזל, "מה למשל?". "למשל, הוגדר לנו יעד ראשי, ליצור אתר בלוגים שאליו יגיעו משתמשים רבים, את האתר נתבקשנו להחביא היטב תחת האתר הכלכלי הראשי של הזה-מרקר, וכך לייצר תנועה גדולה של גולשים באופן שבסקרים של TIM, נצא טוב ונראה כמה שהאתר פופולארי ואני חושבת שהצלחנו בגדול".

"בולשיט!", מרעים ג'. "פעם אחת לא הגיעו כמויות הגולשים שרצינו, ופעם שנייה לא הצלחתם להחביא את הקפה מספיק טוב. כל השוק מדבר על התרמית הקטנה שלנו". "טוב, זה קצת קשה להסתיר כשהכתובת של הקפה משולבת באתר הרגיל", מגחך ד'.

שוב שקט רועם. "ומה עם המשימה השנייה שקיבלתם רבותיי? לאמלל את המשתמשים ולעשות כל מה שניתן, על-מנת שחוויית הגלישה שלהם תהיה זוועתית?". "פה אני חייבת להתערב", קוראת א' בהתרגשות, "אני חולקת עליך. שחררנו גרסה נוראית, לא שימושית, לא תומכת בגרסאות קודמות, ממשק משתמש לא שמיש, תקלות מכל הסוגים, הצלחנו להקים עלינו את כל הגולשים והם מאיימים לכלותינו. מה עוד אתה רוצה??!".

"מה עוד?", שואל ג', זה שלא מבין, "אני רוצה שפעם אחת, רק פעם אחת, נגיע לרמה של נענע10. זוכרים איך הם שכרו מעצב, זרקו מיליונים על אתר חדש ואחר-כך זרקו את הכול לפח? איפה אנחנו ואיפה הם".

"טוב זה לא הוגן", מתפרצת ל', להם יש אנשים שממש ממש לא מבינים באינטרנט. אנחנו לידם מקצוענים", היא מוסיפה. "מצדי, תגייסו את כולם לפה", מרעים ג' בקולו, "העיקר שנעמוד ביעדים שלנו". "ועכשיו אני מציע שנעשה סבב וכל אחד יגיד מה הוא מתכוון לעשות בנידון".

א' פותחת: "אני מתחייבת לא לבדוק ביסודיות את גרסאות התוכנה שלנו". "ואני מתחייב לתכנת את האתר כך שאין סיכוי בעולם שיוכלו להשתמש בו", מוסיף ד'. "ואני מתחייבת לבטל פיצ'רים חשובים ופופולאריים, ולהכניס פיצ'רים שאף אחד לא צריך", סוגרת ל'.

"יופי", מסכם ג'. "זו רוח הצוות שאני מחפש. לילה טוב לכולם ונתראה מחר. בעצם רק רגע, עשה טובה ד', תפיל את האתר ככה שלא יהיה זמין למשתמשים לכמה שעות, בסדר? אני חייב לדווח על התקדמות במשימות להנהלה".

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק