מכתב למנכ"ל אורנג'

"ל-9700, המכשיר היקר בתולדותינו, תקלות שלא תיקנו. יכולנו לפתור אותן, אך לא נטרח"

אדוני הנכבד,

אני מנוי של אורנג' מאז 1997. אני מנחש ש-13 השנים הללו מעניקות לי יותר ותק באורנג' מאשר לך. בהתחלה השתמשתי בטלפון מוטורולה שחור, ואחר-כך היו לי מכשירי נוקיה למיניהם. היה לי בלקברי ישן, ויש לי עכשיו בלקברי חדש, אותו רכשתי מכם לאחרונה במיטב כספי. קוראים לו Blackberry 9700, והוא ספינת הדגל הנוכחית של RIM, המענה האולטימטיבי לאיש העסקים העסוק והתובעני.

אדוני, הייתי רוצה לספר לך על מספר תכונות ייחודיות של ה-9700, עליהן הודעתם לי בכתב ובגינן דרשתם את חתימתי הבלתי חוזרת, כתנאי שלכם לכך שאוכל להימנות על משתמשיו המאושרים של מכשיר זה.

ובכן, כשביקשתי לרכוש את מכשיר הבלקברי החדש, דרשה ממני ענבל, אשת מכירות אדיבה מאין כמותה, לחתום על טופס המכיל בין השאר את התנאים הבאים:

"אנו מבקשים להסב את תשומת-ליבך למספר נושאים חשובים שקשורים לתפעולו של המכשיר:

- ייתכן כי בחלק מהקבצים בסיומות pdf, doc ,xls, ppt, המידע המוצג יגיע באופן לא מאורגן ומוצמד לצד שמאל.

- הודעות דואר אלקטרוני שכוללות מלל במספר שפות (כגון עברית ואנגלית) מוצגות במכשיר בצורה תקינה. בעת השבה על הודעה מסוג זה, יקבל הנמען את ההודעה כאשר המלל מוצמד לצד שמאל וסדר המילים הפוך.

- ייתכן כי בעת הורדת קבצי מוזיקה מפורטל Orange Time, שמות הקבצים יוצגו בשפה משובשת.

- בשל התאמת המכשיר לשפה העברית, ייתכן כי בחלק מהאפליקציות הכיתובים יופיעו באופן משובש.

- בנוסף, אנא שים לב כי במכשירים מסוימים עשויים להימצא מאפיינים חריגים נוספים, אשר לא נתגלו בבדיקות שנערכו אצל היצרן או אצלנו. בעצם חתימתך על מסמך זה, הנך מאשר כי קראת והבנת את תוכנו והנך מעוניין לרכוש את המכשיר על אף הנושאים שפורטו לעיל. אם תבחר לרכוש את המכשיר, לא תעמוד לך טענה מכל סוג שהוא כנגד פרטנר בקשר לנושאים המפורטים במסמך זה".

כמובטח: כל התקלות נמצאות במכשיר

אדוני המנכ"ל, אכן צדקתם. כל התקלות הנ"ל, וגם אחרות, אכן קיימות במכשיר. אני מכבד הסכמים, ולכן אינני מעלה כאן "כל טענה מכל סוג שהוא כנגד פרטנר". אבל לטובת קוראיו הנאמנים של טור זה, הרשה לי מספר מילות פרשנות למכתבכם הנ"ל.

למיטב הבנתי, כך אמרתם לי, לקוח נאמן של אורנג' מאז 1997:

"לקוח חביב, אנחנו מוכרים לך את המכשיר היקר ביותר של אורנג', אבל אתה מקבל אותו כשהוא מכיל תקלות וקלקולים, אותם לא טרחנו לתקן. יכולנו להעסיק מספר תכנתים במשך מספר שבועות כדי לפתור את הבעיות המגוחכות הכרוכות בשימוש ב-9700 בשפה העברית, אבל לא נעשה זאת.

"יותר חשוב לנו לשמור על הרווחיות המדהימה שלנו, וממילא הצרכן הישראלי הוא פראייר שמוכן לחתום על טפסים הפוטרים אותנו מאחריות לאיכות המוצר אותו מכרנו לו, ולרגולטור כלל לא אכפת.

"צרכן יקר, המשך לשלם לנו אלפי שקלים בכל חודש, ואנחנו נמשיך למכור לך מוצרים לא בדוקים עם תקלות מביכות, ונאסור עליך להתלונן. בבקשה לחתום על הטפסים והחזר אותם בפקס לידי ענבל. תודה!".