בובליל: "רק עובדים סיניים יוכלו לעצור את עליית מחירי הדירות"

נשיא התאחדות הקבלנים פנה לשר התמ"ת ערב יציאתו לביקור בסין וביקש ממנו לפעול להגדלת מספר העובדים הסיניים בענף הבנייה

נשיא התאחדות הקבלנים, נסים בובליל, פנה לשר התמ"ת בנימין בן אליעזר בבקשה להגדיל את מכסת העובדים הסיניים המועסקים בענף הנדל"ן, וציין כי לדעתו זוהי הדרך היחידה לעצור את העלייה במחירי הדירות בטווח הקרוב. פנייתו של בובליל נעשתה ערב יציאתו של בן אליעזר לביקור בסין.

"יציבות במספר העובדים המקצועיים בענף הבנייה היא זו שתאפשר את הגדלת מלאי הדירות ותוכל לעצור את עליית מחירי הדירות בישראל בטווח הקרוב", אמר בובליל. "העובדים הסינים נחשבים לעובדים מקצועיים ומהווים שדרה חיונית בענף הבניה בישראל".

בישראל מועסקים היום 6,200 עובדים סינים בענף הנדל"ן. הם עובדים במה שמכונה "מקצועות רטובים" - רצפות, ברזלנות, טייחות וטפסנות, אולם ממשלת ישראל אישרה ל-8,000 עובדים להגיע לישראל.

במקביל, בובליל קרא שוב להעמקת העסקתם של עובדים ישראלים בענך הבנייה: "התאחדות הקבלנים החלה, באמצעות הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל ובשת"פ עם משרד התמ"ת, בהכשרה של עובדים ישראלים. עם זאת, קצב ההכשרה של עובדים ישראלים ל'מקצועות הרטובים' אינו עומד בדרישת השוק, שעומדות על 10,000 עובדים".

מוקדם יותר היום הביע גם אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, דאגה מהמחסור בעובדים בענף הבנייה. הוא ציין כי החלטת שר השיכון אריאל אטיאס להציף את השוק בקרקעות כדי להוזיל את מחירי הדירות הינה "חסרת משמעות", כיוון שבענף חסרים 4,000 עובדים.