ח"כ וילף: "להזיז את תמונת רבין, האבל משתק"; רני רהב: "מתבייש בשבילה, רדיפת הרייטינג העבירה אותה על דעתה"

חברת הכנסת לגלי צה"ל: "יש חשיבות לכך שנחזיר את רבין להיות לא רק האיש של הרצח והפספוס" ■ דעה: "סרק סרק? - וילף זקוקה לטרנספר" / עומר רבין

סערה סביב יוזמת חברת הכנסת עינת וילף, שפנתה ליושב ראש מפלגת העבודה, אהוד ברק, בבקשה להסיר מהקיר באולם סיעת מפלגת העבודה את תמונתו של יצחק רבין ז"ל, להעבירה למקום פחות בולט ובמקומה לתלות את תמונתו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון. היוזמה באה דווקא ערב יום הזיכרון לרצח רבין.

"יש חשיבות לכך שנחזיר את יצחק רבין להיות לא רק האיש של הרצח והפספוס, ושאנחנו כמפלגה נחזור ליום שלפני הרצח, ולאווירת התעוזה והעשייה ולא לשקיעה במה יכול היה להיות", אמרה הבוקר (ג') וילף לגל"צ. לדבריה, ברק השיב כי "מדובר ברעיון מעניין". עם זאת, בגלי צה"ל דווח כי מלשכתו של ברק נמסר שאין לו כל כוונה להזיז את תמונתו של רבין.

עינת וילף
 עינת וילף

צילום של עמוד 2 בעיתון "מעריב", היום

מכתב פומבי מרהב לח"כ וילף: "מתבייש בשבילך"

איש יחסי הציבור רני רהב תקף הבוקר בתגובה את ח"כ וילף, בראיון ליעל דן בגלי צה"ל. רהב גם הקריא בשידור מכתב פומבי ששלח לח"כ וילף, בו הוא כותב לה בין השאר: "מזה 15 שנים שמספר ימים לפני האזכרה שמזכירה לכולנו את היום הנורא ההוא, ה-4 בנובמבר, אנו מתעוררים לכותרות זוועה ופלצות בעיתונים.

"התרגלנו שהכותרות בדרך כלל הן של גאולה (עמיר) או של יגאל (עמיר) או של מרגלית (הר שפי) או של כל מיני אנשים מטורפים והזויים שינסו להסביר לנו כאילו לא היה רצח וכאילו לא נרצח כאן ראש ממשלה וכאילו לא נרצחה הדרך. גם בחלומותיי הנוראיים ביותר לא חלמתי שאתעורר ב6 בבוקר לכותרת מטורפת שיוצאת מפיך, חברת המפלגה שלו, חברת כנסת במדינת ישראל שאמורה להזכיר לכולנו כי יש כאלה ששוכחים, יש כאלה שאינם יודעים ויש כאלה שמעדיפים לשכוח.

"אבל במקום לעסוק בשליחותך שאף אחד לא ישכח, את בוחרת לומר מילים אומללות רק בשם עידן הרייטינג, שכולם ידעו מי זו חברת הכנסת עינת וילף (ואין לי ספק שאת יודעת שזה רק מה שמעניין אותך).

"עשית זאת כבר לפני חצי שנה בנושא הריכוזיות במשק, אז שתקתי למרות שליבי אמר שאסור לשתוק לך גם על זה. ניסית גם אז בעידן הרייטינג להלך אימה על ציבור שלם, לא בשם דעותייך האמיתיות אלא בשם עידן הרייטינג הנלוז.

"הייתי איתך בתחילת דרכך הראשונה בעולם העיסקי שבה התחננת יום יום למיליארדרים, מיליונרים ושועי עולם שישקיעו בקרנות ההשקעה שאת היית אמונה עליהם בחברת ההשקעות בה עבדת.

"היום, בעידן הרייטינג ורק בשל עידן הרייטינג, את יורקת לעברם ומנסה להעביר לכולם שיש במשק ריכוזיות הורסת ולא ריכוזיות בונה, ודווקא בימים קשים אלה, ימים של זיכרון וחרטה, את מבקשת להזיז תמונה. לא נותר לי אלא רק לדמיין אתהפולנייה מהבדיחה שמבקשת להזיז את תמונת בעלה מהסלון לאחר מותו, על מנת שתוכל להתקשט בבעל חדש, צעיר וחתיך.

"את, כמו רבים אחרים, לא היית שם כדי למנוע את הרצח, את היית שם רק בטקסים וקבלות פנים ולכן לא יעזור לך אם תזיזי את התמונה. אני מציע לך להתחיל לעבוד כחברת כנסת אמיתית, היוזמת ותורמת למען התעסוקה בישראל, למען החלש במדינת ישראל ולא למען עידן הרייטינג. הרי אם היה פסטיבל הרייטינג הישראלי, את בוודאי היית זוכה במקום הראשון. אני מתבייש בשבילך ויותר בשבילו".

בתגובה אמרה ח"כ וילף: "יצחק רבין הפך שלא בטובתו לסמל של כל התקוות שנגוזו, שקענו במה שהיה יכול להיות, הדברים שלא קרו. מפלגת העבודה יצרה זיהוי של רבין עם דברים שלא קרו, וכך יצרה שקיעה של המפלגה. כשראיתי את התמונה הגדולה של רבין בחדר המפלגה ואת תמונתו המבוישת של בן גוריון, חשבתי שזה הסיפור של המפלגה ב-15 השנים האחרונות. אסור שניתן לאבל לשתק אותנו".

רהב הגיב: "היא תצטרך לבקש סליחה הרבה שנים מהמון אנשים, שפתחו היום בבוקר את עיתון 'מעריב'. לא האמנתי שעידן הרייטינג יעביר אותה על דעתה. לאן הגיעה הבושה במדינה הזו? שחברת כנסת ממפלגת העבודה תעשה כזה?"

עינת וילף עינת ווילף מפלגת העבודה / צלם: רמי זרנגר
 עינת וילף עינת ווילף מפלגת העבודה / צלם: רמי זרנגר

ח"כ וילף בצילום למגזין "ליידי גלובס". "תמונתו המבוישת של בן גוריון"

עינת וילף עינת ווילף מפלגת העבודה / צלם: רמי זרנגר
 עינת וילף עינת ווילף מפלגת העבודה / צלם: רמי זרנגר

ח"כ וילף בצילום נוסף ל"ליידי גלובס". "האבל משתק אותנו"

ח"כ דניאל בן-סימון קרא לוילף לחזור בה מדבריה. "זהו רעיון מביש שמעורר שאט נפש וחלחלה", אמר. "הצעתה של וילף פוגעת בזכרו ובמורשתו של ראש הממשלה". גם בקרב חברי המשמרת הצעירה של העבודה נשמעה ביקורת קשה. "וילף משחקת לידיהם של אלה שמבקשים להשכיח את הרצח", נאמר בהודעה שהוציאו. "זכרון רצח רבין אינו התרפקות רומנטית על חלום שנקטע באיבו, אלא דווקא תזכורת תמידית לאחריותינו שלא לעמוד מנגד ולצאת כנגד מהרסי הדמוקרטיה באשר הם. חברי המשמרת הצעירה רואים באירועי הזיכרון לרצח ראש הממשלה ז"ל יצחק רבין, והעצרת במרכזם, חשיבות לאומית עליונה", הוסיפו.

דעה: "סרק סרק? - וילף זקוקה לטרנספר" / עומר רבין

דעה: "עינת וילף - טיפשה או גאון הדור?" / ליאת רון