לקראת ההצבעה מחר - בוחבוט: "רבותיי, זה מים או שמפניה?"

מחיר המים קפץ לאחרונה פי 3 ■ בעוד חודשיים צפוי ייקור נוסף ■ השרים יצביעו על הצעה הקוראת להטיל פיקוח על מחירי המים ■ "אין שום קשר בין המחסור הזמני במים לבין מחירם"

ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס מחר (א') בכדי להכריע בשאלה הנוגעת לכיס של כולנו. הוועדה תידון בהצעת יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הקוראים להטיל פיקוח פרלמנטרי על מחירי המים שאנחנו - האזרחים, משלמים, ובעצם - להחזיר את מחיר המים למידה שפויה והגונה.

על הנתונים של מרכז השלטון המקומי, מחיר המים קפץ בערך פי 2 מהמחיר ששילם בחשבון הקודם, ובערך פי 3 מאשר עד לפני 3 שנים, ועל פי ההערכות, המחיר צפוי לעלות עוד יותר בעוד כחודשיים.

לקראת ההצבעה הצפויה מחר, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט אמר כי "אם שרי הממשלה לא יתמכו בהצעת החוק הקוראת להטיל פיקוח על מחירי המים - זו תהיה בגידה בציבור וכניעה לרשות המים המנוהלת ע"י פקידים שמנותקים מהמציאות! כמו שפעלתי לביטולו של היטל הבצורת, כך לא ארפה עד שמחיר המים יחזור לשפיות"

בוחבוט ציין כי אין שום קשר בין המחסור הזמני במים לבין מחירם, שלהערכתו, נקבע רק כדי לממן את תאגידי המים המיותרים שהוקמו בניגוד לעמדת השלטון המקומי. "אי אפשר לדבר במילים יפות של צמיחה ותוך כך להפוך את המים לשמפניה! האם מים פחות חשובים מלחם? האם לעניים יש כסף למים ואין כסף רק ללחם? לא נרפה כי גם אם השרים יבחרו להצביע נגד העם ששלח אותם לתפקידם. חבריי ואני נמשיך להיאבק עד שנחזיר את מחירי המים למידה שפויה".

על פי ההודעה של מרכז השלטון המקומי, ככל הידוע, השרים הבאים מתכוונים להצביע נגד ההצעה: עוזי לנדאו, אלי ישי, יצחק אהרונוביץ', שלום שמחון, משולם נהרי, יעקב מרגי, יובל שטייניץ. שאר השרים טרם הביעו את עמדתם בנושא, שרים כמו בוז'י הרצוג, גדעון סער, דן מרידור, בני בגין, לימור לבנת, גלעד ארדן ועוד.