אלביט הדמיה: "בחרנו בשלד כי ההנפקות הראשוניות קשות"

אנטר הולדינגס חתמה על עסקה להכנסת פעילות אלביט מדיקל לשלד שלה ■ דודי מחלוף: מנכ"ל החברה-האם: "אנטר הולדינגס הוא שלד נקי, ללא חובות"

אושרה העסקה להכנסת פעילותה של אלביט מדיקל לתוך השלד הבורסאי של אנטר הולדינגס, כך מסתמן בעקבות האסיפה הכללית של חברת אנטר הולדינגס. העסקה מגלמת שווי של 800 מיליון שקל לפעילות של אלביט מדיקל, ותמורת הכנסתה לשלד תקבל החברה-האם, אלביט הדמיה, 98% מהחברה הממוזגת בדילול מלא.

אנטר הולדינגס נסחרת לפי שווי של 12.2 מיליון שקל, המשקף לחברה אחרי המיזוג שווי של 610 מיליון שקל, רק קצת פחות מכפי שהגדירה החברה.

שווי כזה חריג לעסקת מיזוג לשלד, מה גם שאלביט מדיקל גרמה לאנשים רבים להרים גבה כשהכריזה על האופן שבו תיכנס לבורסה בתל אביב.

"אנטר הולדינגס היא שלד נקי לגמרי, ללא חובות ושעבר אישור של בית משפט", אומר דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה. "ראינו שהנפקות ראשוניות בתקופה זו לא קלות. זה נכון במיוחד בתחום הביומד, בו דרושה דחיפה משמעותית של החתמים ואחר-כך המניה יורדת. בחרנו במתווה הזה על-מנת לקבוע את מחיר המנייה בשוק, ובכוונתנו לגייס גיוסי משנה בעתיד".

גמידה רוצה הנפקה בת"א

אלביט מדיקל מורכבת משתי אחזקות - 31.6% בגמידה סל ו-54.7% באינסייטק. כרגע אלביט מדיקל אינה ברוד שואו לגיוס, ולפי מחלוף עוד לא ידוע כמה כסף יגויס ולפי איזה שווי, "המספר שאנחנו רואים הוא 50 מיליון דולר לשנים הקרובות, על מנת שהחברה תשיג את כלל היעדים שהוצבו לה". גמידה-סל הייתה מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס".

סכום זה נועד כדי להביא את החברות ליעדים ברורים. היעד של גמידה הוא להגיע לשיווק של המוצר שלה לטיפול בסרטן הדם ולקדם מוצרים נוספים. כרגע החברה נמצאת בסוף שלב גיוס החולים לניסוי האחרון שלה, שאחריו, אם יצליח, יוכל המוצר לקבל אישור לשיווק. מוצר נוסף שלה מיועד לטיפול במחלות אוטואימוניות והוא נמצא לקראת ניסוי ראשוני בבני אדם.

"אנחנו מאמינים שנראה את התוצאות של המוצר לסרטן הדם ב-2011, ותוך כמה חודשים נקבל את האישור", אומר מחלוף. מוצר זה מפותח בשותפות של 50:50 עם טבע. גמידה מתעניינת גם היא בהנפקה בתל אביב, אך עשתה רק צעדים ראשוניים בכיוון.

לאינסייטק כבר יש מוצר בשוק, Exablate, לטיפול בגידולים שפירים ברחם, אולם מחלוף טוען כי החלום הגדול הוא הטיפול בסרטן. המכשיר של אינסייטק משתמש ב-MRI כדי להתמקד בגידול הסרטני, לאחר מכן, באמצעות קרינת אולטרה סאונד המאפשרת כמה כיוונים במקביל, ניתן לצרוב רק את הגידול בתוך הגוף מבלי לפגוע ברקמות מסביב.

המוצר לטיפול בגידולים ברחם מאושר לשיווק במדינות רבות, אך לא הצליח מספיק בחדירה לשוק. אמנם, נמכרו מערכות בהיקף של 100 מיליון דולר, אך הפעילות עדיין לא יציבה ואינה מייצרת תזרים קבוע וחיובי.

לאינסייטק הסכם שיווק עם GE, אך כמו בחברות נוספות, כמו דיפ בריז וויידמד, גם באינסייטק התברר שהסכם כזה לא פותח אוטומטית את כל הדלתות, אפילו אם 40% ממכשירי ה-MRI בבתי החולים הם שלה.

"זה עולם ציני. המוצר שלנו מיועד לרדיולוגים, אך מי שמקבל את החלטות הטיפול הם הגניקולוגים, שמטפלים היום בשרירנים באמצעות ניתוחים". לדבריו, ניתן היה להאיץ מהלך שיווקי שבו החולות עצמן הופכות מודעות ליתרונות הטיפול ודורשות אותו מחברות הביטוח והרופאים שלהן, אולם מהלך כזה היה עלול לעלות אפילו מיליוני דולרים.

המטרה, אם כן, היא טיפולים בתחום הסרטני, כשסרטן הכבד והערמונית, שלהם אין כיום פתרון מספק, הם בראש סדר העדיפויות. "אנחנו מניחים שאם חולה יודע שהברירה שלו היא ניתוח שיכול לגרום לאימפוטנציה או לאי שליטה בסוגרים, הוא יבחר בפתרון שלנו, אפילו במחיר תיירות מרפא", מסביר מחלוף את ההבדל הצפוי בין המוצר לערמונית לזה של השרירנים ברחם. לכן מדגישים באינסייטק גם את קבלת אישור ה-CE (רשות המזון והתרופות האירופית). לחברה יש מוצרים נוספים בפיתוח, כגון מוצר לטיפול בסרטן המוח, בגידולים בעצמות ועוד.

שתי החברות המרכיבות את אלביט הדמיה נתפסות בשוק כחברות המועמדות לנאסד"ק. גם בעיני מחלוף זה היעד. "בכוונתנו להנפיק את גמידה ואינסייטק בבורסות המתאימות בנאסד"ק, כך שנציף ערך לחברת האחזקות בתל אביב".