אילו חידושים מחכים לכם בתערוכת האופניים Bikes 2010?

רוכבי האופניים מוזמנים לדווש לגני התערוכה בת"א - שם נפתחה השבוע תערוכת אופניים המציגה את החידושים בתחום עבור חובבי הז'אנר, ואף נחנך מועדון צרכני ראשון לרוכבים

טרנד האופניים כאן כדי להישאר - עכשיו הגיע שלב התערוכות: ביום חמישי השבוע נפתחה בגני התערוכה בתל-אביב תערוכת Bikes 2010 ו-running 2010, שתימשך עד מוצאי שבת ותספק לספורטאים החובבים והמקצוענים שורה של אטרקציות, חידושים והנחות לצד מופעי ראווה ונסיעות מבחן במחיר 40 שקל.

השנה משתתפים בתערוכה 80 חברות ויבואנים גדולים ומשמעותיים בתחום, כמו רשת מצמן את מרוץ (יבואנית המותג שימאנו) אומניבייס (יבואנית האופניים המתקפלים ברמפטון), פדלים, CTC, איגוד הטריאטלון ועוד.

במסגרת התערוכה יושק המועדון הצרכני הראשון בישראל לרוכבי אופניים, שישווק ויפעל תחת השם "קראנק" - בשיתוף יצרנית המים המינרליים נביעות, קבוצת אוניספורט ומגזין אופניים - המציע לרוכבים ליהנות ממגוון הטבות והנחות בחברות שונות וכן להתעדכן באמצעות המייל בחדשות הנוגעות לענף.

70% ממחזור המכירות בענף האופניים, הנהנה מגידול שנתי של 15%, הם תוצאה של מכירת דגמי אופניים, ו-30% מציוד נלווה.

טווח המחירים של האופניים רחב, כאשר כ-25 אלף אופניים ממותגים נמכרים בטווח המחירים של 1,000 עד 52 אלף שקל, ויש גם מי שישקיע בזוג בודד יותר ממה שישקיע ברכב חדש. כ-95 אלף זוגות אופניים נמכרים בשנה בטווח המחירים של עד 1,000 שקל.

"האופניים הפכו לחלק מהתרבות הישראלית", אומר עמיר אילון, יזם ומפיק התערוכה. "התערוכה מהווה במה ייחודית וזירת מפגש לאלפי רוכבים מקצועיים ומתעניינים".

כאן יש להזכיר כי במארס 2008 התקבלה החלטה בממשלת ישראל להכין תכנית לענף רכיבת האופניים, הכוללת הקמת תשתית לשבילי אופניים, שירותים נלווים, תחנות ריענון, שירות תיקונים, תכניות לילדים ונוער, פעילות הסברה, תכנון אירועים ועוד. 20 מיליון שקל הקצתה הממשלה בשנתיים הללו לקידום ענף האופניים בישראל.

השנה, בניגוד לשנה שעברה, נחשפים בתערוכה חידושים טכנולוגיים שלא נראו בעבר. יבואנים מציגים את קולקציית 2011 שלהם, החל מדגמי האופניים החדישים והמתוחכמים ביותר, דרך ציוד הבטיחות הקל ביותר ועד לציוד הנלווה.

התערוכה תציע לראשונה פורמט מכירה לקהל הרחב, במסגרתו יציעו המשווקים מחירים אטרקטיביים ביותר לדגמים של קולקציות קודמות.

"בניגוד לריצה, שבה כל מה שצריך כדי להתחיל הוא גרביים, נעלי ריצה ומכנסיים קצרים נוחים - הרכיבה על אופניים דורשת קצת יותר ציוד והשקעה כספית", מסביר נמרוד כהן, מדריך רכיבה בחברת עז הרים ויועץ מקצועי לתערוכה. "מי שייכנס כיום לאחת מחנויות האופניים המקצועיות, ויש המון, עלול לאבד עצמו אל מול שפע האופציות, עשרות סוגי האופניים ומשרע המחירים העצום: האופניים ינועו ממחירים של מאות שקלים לשיא של קרוב ל-100 אלף שקל.

"גם בציוד הנלווה יש הבדלי מחירים שקשה להבין: קסדת רכיבה עולה מ-100 ועד 1,750 שקל, נעלי רכיבה מקצועיות מ-200 ועד יותר מ-2,000 שקל, משקפיים מקצועיים יכולים להגיע ל-2,500 שקל, מכנס רכיבה - 150 עד 1,600 שקל, שעון דופק מ-350 ועד 3,500 שקל, והרשימה ממשיכה וממשיכה".

אופניים

בתערוכה יימכרו שורה של דגמים בהנחות, וייחשפו לראשונה דגמי 2011 של אופני TREK. יתקיים גם גראז' סייל. ברשת מצמן את מרוץ יימכר דגם super light של סאנטה-קרוז ב-37% הנחה - 13 אלף שקל, במקום 20,500 שקל, ודגם stumpjumpers works carbon של חברת specialized ב-40% הנחה - 18 אלף שקל במקום 30 אלף שקל.

חברת CTC מציגה דגמים ייחודיים שאינם מיובאים לארץ באופן סדיר, כמו אופניים מתקפלים סופר מהירים של דאהון ואופניים מתפרקים.

חברת פדלים תציג את ליין 2011 של חברת MARIN שטרם הוצג בארץ. למשל דגם mount vision xm8, שמחירו כ-17,000 שקל.

אופני טאוני דגמי 2011 של אלקטרה-בייק נמכרים במחירי דגמי 2010 - החל מ-1,780 שקל לדגמים החדשים (לרוכשים בתערוכה).

* LOOK: אחד מדגמי האופניים המיוחדים שיוצגו ויימכרו בתערוכה אצל מצמן את מרוץ הוא זה של חברת LOOK. מדובר באחד מדגמי האופניים היקרים ביותר בארץ, אם לא היקר שבהם - אופניים קשיחים מאוד וקלים מאוד, שהתחרו בטור דה פרנס האחרון ויתחרו גם בטור דה פרנס ב-2011. השלדה (שמחירה 33 אלף שקל) מיוצרת מהסיבים הקלים ביותר שיוצרו עד כה (ושוקלת כקילוגרם אחד).

מחיר: אופני כביש-תחרות - 70 אלף שקל. משקלם לא עולה על 5.5 ק"ג; אופני נגד השעון - 92 אלף שקל (דגם 596 I-PACK).

* אופניים חשמליים של Raleigh: אם אמרנו שהאופניים הפכו לתרבות, לא נתפלא למצוא בתערוכה את האופניים החשמליים, המעודדים סביבה ירוקה יותר. אופני Raleigh Sidor הם פרי שיתוף-הפעולה הטכנולוגי בין ענק האופניים Raleigh ובין יצרן דני בעל מוניטין המפתח ומייצר טכנולוגיות אופניים חשמליים. דגם זה גם נהנה מאישור מכון התקנים.

לאופניים מסגרת אלומיניום קלה וחזקה המעניקה להם משקל כולל נמוך, מערכת הילוכים פנימית ומנוע בעל הספק חזק. האופניים בעלי סוללת ליתיום הניתנת לשליפה מהירה, קיימת אפשרות לנעילת הסוללה על האופניים למניעת שליפתה. טעינה מלאה של הסוללה אורכת כ-6 שעות ומספיקה לנסיעה של כ-35 ק"מ.

מחיר: 9,500 שקל (מצמן את מרוץ).

* Specialized SWorks Epic Carbon 2010: לאופניים מראה אלגנטי ומסוגנן. הם משמשים כאופני תחרויות המרתון המפרכות ביותר בעולם ומתאימים לרכיבה בתנאים הקשים ביותר. שלדת הקרבון קשוחה וקלה מאד. בולמי הזעזועים מווסתים את שיכוך הזעזועים באופן בו הרוכב אינו מאבד אנרגיה ומדווש בשיא היעילות האפשרית.

מחיר: 35,000 שקל לאופניים שלמים ברמת מערכות היוקרה המתקדמות ביותר. אפשר לקנות שלדה בולמים בלבד ב-23 אלף שקל, עליהם ניתן להרכיב מערכות קצה לפי טעם אישי (מצמן את מרוץ).

* טרק, Superfly100Elite: אופני מרתון תחרותיים מקולקציית גרי פישר; 29 אינץ', בעלי שלדת קרבון.

מחיר: 29,500 שקל.

* טרק, ScratchA8: דגם חדש ומהיר של אופני פרירייד ארוכי מהלך, המתאים לחובבי הרכיבה האגרסיבית.

מחיר: 17,500 שקל.

אביזרים, הנחות וחידושים

מאחר שהציוד הנלווה בספורט הזה שואב לא מעט כסף, מומלץ לחפש בתערוכה הנחות על אביזרים, כאשר בטרק, למשל, מבטיחים עד 70% הנחה על ביגוד ו-30%-70% על אביזרים וחלקים.

* תיקים: בין היתר נמכרים בתערוכה תיקי אוכף ותיקי סבל של Axiom, שלא שווקו עד כה בישראל. חברת אומניבייס תעניק בימי התערוכה בלבד הנחה של 10% על התיקים המיוחדים של ברומפטון.

* ביגוד: חולצת ריצה Profile design עלית נמכרת במצמן את מרוץ ב-75 שקל במקום 200 שקל, ומכנסי Profile design עלית לנשים יימכרו ב-125 שקל במקום ב-375 שקל (הנחה של 67%).

* קסדות: דגם ALIGN של specialized נמכר במצמן את מרוץ ב-212 שקל (15% הנחה).

* חצי אופן: Trail a bike - חצי אופן נייד המתחבר לאופני מבוגר ומיועד להושבת ילד בן 3-5 ועשוי שילדת אלומיניום, נמכר במצמן את מרוץ בכ-300 שקל.

ריצה

בתערוכה מוצגים גאדג'טים נחמדים שיכולים לשמש אצנים ורוכבי אופניים כאחד. עם זאת, חברות כמו נייקי, אדידס או אסיקס לא פותחות דוכן משלהן בתערוכה כך שאל תצפו למצוא אותן שם. מה כן תמצאו?

* פולאר - חיישן ושעון דגם RS800CX: מתאים לרצים ולעוסקים בספורט אתגרי המחפשים מידע מגוון לגבי ביצועיהם. השעון עשוי טיטניום, וניתן להוסיף לו חיישן לנעל לקבלת אינדקס ריצה הנותן משוב על איכות הריצה, מדידת אורך צעד, קצב ומרחק. באמצעות תוכנה מיוחדת המצורפת לערכה, המתאמן יכול להוריד למחשב את אימוני ספורט שביצע ולראות את נתוני האימונים בצורה גרפית. למתקדמים יותר, מתעד דגם RS800CX מידע לגבי מיקום באמצעות חיישן GPS (ברכישה נפרדת).

מחיר: 2,360 שקל לשעון חיישן ריצה לנעל); 1,875 שקל לשעון בלבד.

* נעלי ברוקס, דגם Trance 9: הנעל עוצבה לסובלים מפלטפוס קל עד קשה. מרכז הסוליה התלת שכבתי מספק תמיכה מתמשכת בזמן המגע עם הקרקע, התורם לנוחות ולריצה חזקה.

מחיר: 900 שקל.

* נעלי ברוקס, דגם Glycerin 8: נעל המגיבה לשינויים בהתבסס על קצב הריצה וגודל האצן. בזכות שימוש באנלוגיות מתקדמות, היא מתאימה לבעלי כף רגל נייטרלית.

מחיר: 800 שקל.

* תיק גב של Mizuno, דגם Endura Pak Lite: מיועד לריצה הליכה או לכל פעילות ספורטיבית. בעל נפח של שני ליטר נוזל; הריפוד הפנימי מאפשר אוורור מוגבר בזמן הפעילות. לתיק צינור גמיש עם שסתום ביטחון המגיע עד לפה בקלות, תא לטלפון ומחזירי אור.

* גרבי compression של סאקוני: לגרבייים בד המגביר את זרימת הדם העשיר בחמצן בכ-15% עד 20%, וכך מגדיל האפקטיביות של ניצול החמצן.

מחיר: 200 שקל.

* משקפי שמש של אוקלי, דגם flack jacket : דגם קל ובעל עדשות צרות. מתאים יותר לעוסקים בריצה ואולטימטיבי לטריאתלטים. העדשות בעלות טכנולוגיה המכהה ומבהירה אוטומטית את העדשה בתגובה לשינויי תאורה. הן מסייעות להסתגל לתנאים משתנים תוך סינון 100% קרני UV. זרועות המשקפיים בדגמים מסוימים מצופות בחומר המגביר את האחיזה בעת הזעה.

מחיר: 997 שקל.