ש"ס מבקשת: להעביר קביעת מחירי המים לחברי הכנסת

על הצעת החוק, שיזם ח"כ משה גפני, חתומים כל חברי ועדת הכספים מהקואליציה ומהאופוזיציה ■ הסיעה החרדית תתמוך בהצעת החוק גם אם הדבר יהיה בניגוד לעמדת הקואליציה

ש"ס מבקשת להוציא את קביעת מחירי המים מרשות המים ולהעבירה לידי נבחרי הציבור: סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, הנחה את נציגו בהנהלת הקואליציה יו"ר סיעת ש"ס ח"כ אברהם מיכאלי להודיע כי שרי ש"ס החברים בוועדת השרים לענייני חקיקה וחברי הכנסת של ש"ס יתמכו בהצעת חוק הנוטלת מרשות המים את הזכות לקבוע את מחירי המים ולהעביר אותה לידי חברי הכנסת.

על הצעת החוק, שיזם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, חתומים כל חברי ועדת הכספים מהקואליציה ומהאופוזיציה. ישי הודיע היום כי ש"ס תתמוך בהצעה גם אם הדבר יהיה בניגוד לעמדת הקואליציה.

לפני כחודשיים קבעה ועדת השרים לענייני חקיקה כי הממשלה אינה תומכת בחוק, אולם ביקשה מגפני לדחות את מועד העלאת החוק להצבעה במליאת הכנסת במטרה לגבש עמדה קואליציונית לנוכח התמיכה הרחבה שלה זוכה ההצעה בכנסת. לאחר שנדחתה ההצעה בוועדת השרים לענייני חקיקה הגיש השר יעקב מרגי (ש"ס) ערעור לממשלה על ההחלטה ולכן הנושא עובר למליאת ממשלה שתידרש להצביע בנושא בקרוב. יש לציין כי עד לפני כשנה היו תעריפי המים בפיקוח ועדת הכספים, אולם הזכות הזו הופקעה מחברי הכנסת במסגרת חוק ההסדרים ועברה לסמכות רשות המים.

"מים הוא המצרך הקיומי והבסיסי ביותר שיש. מן הראוי להשיב את המצב לקדמותו ומחירי המים יקבעו על ידי הרכב של חברי הכנסת, נציגי ציבור, המשקפים שיקולים שהם מעבר לשיקולים כלכליים טהורים", אמר היום ישי. "אני שומע את זעקת הציבור השכם והערב ועל פי המצב כיום ידיהם של חברי הכנסת קצרות מלהושיע. המסקנה המתבקשת היא החזרת המצב לקדמותו, ולתת בידי מי שבידיו אחריות ציבורית נרחבת גם את הסמכות. הנחיתי את יו"ר סיעת ש"ס להודיע כי הסיעה תפעל ברוח הדברים הללו גם אם הדבר יהיה בניגוד לעמדת הקואליציה".