לוב הטרידה את אירופה: הבורסות ננעלו בירידות של כ-1%

עיני המשקיעים היו נשואות בחרדה ללוב ■ מדד מנהלי הרכש של התעשייה בגרמניה רשם עלייה משמעותית והגיע לרמה של 62.6 נקודות למרות צפי ל-60.3 נקודות

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') בירידות שערים חדות כאשר עיני המשקיעים היו נשואות בחרדה לכיוון המזרח התיכון וצפון אפריקה. הסקטור הפיננסי הוביל את הירידות ביבשת ויצויין כי על רקע המהומות בלוב שמציתות מחדש את חששות המשקיעים, מספר חברות אנרגיה אירופאיות החשופות באופן ישיר להשפעה מכיוון לוב, הגיבו בירידות חדות. וול סטריט לא פתחה היום את שבוע המסחר לרגל "יום הנשיאים".

כאמור, המהומות במזרח התיכון ממשיכות ובראשן לוב. רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה אמש כי מועמר קדאפי נמלט מלוב מפחד המפגינים בטיסה לדרום אמריקה, והותיר את השלטון לבנו, סיף אל-איסלאם, שייאלץ להתמודד עם ההמונים הזועמים. בתוך כך דווח בלוב על למעלה מ-200 הרוגים במהומות.

נתוני מאקרו חיוביים התפרסמו היום בגוש האירו. מדד מנהלי הרכש של התעשייה לחודש פברואר בצרפת שהגיע לרמה של 53.3 נקודות, גבוה ב-0.3 נקודות לעומת הצפי. עם זאת, נציין כי בינואר המדד הגיע ל-54.9 נקודות. בנוסף, פורסם מדד מנהלי הרכש של השירותים בצרפת, שם המדד הגיע לרמה של 60.8 נקודות לעומת חודש קודם אז המדד היה ברמה של 57.8 נקודות. הצפי למדד זה היה ל-58 נקודות.

בכלכלה הגדולה באירופה גרמניה רשם מדד מנהלי הרכש של התעשייה לחודש ינואר לרמה של 62.6 נקודות מעל הצפי שעמד על 60.3 נקודות כשבחודש ינואר נרשמה המדד היה 60.5 נקודות. עם זאת מדד מנהלי הרכש של השירותים הגיע לרמה של 59.9 נקודות בפברואר, נמוך מהצפי ל-60.3 נקודות ומהנתון בחודש דצמבר שהגיע לרמה של 60.3 נקודות.

בנוסף, פורסם היום סקר ה-Ifo בגרמניה, המצביע על שיפור בסביבה העסקית. בסקר נרשמו תוצאות שיא מאז יולי 2006. לפי הנתונים, בפברואר הגיע המדד ל-111.2 נקודות מעל לצפי שעמד על 110.3. נציין כי בינואר המדד הגיע לרמה של 110.3 נקודות.

חברת המשקאות דיאגאו (Diageo )מרכזת עניין לאחר שהודיעה כי תרכוש את חברת Mey Icki הטורקית במחיר של 2.1 מיליארד דולר. ביצוע העסקה יתבצע במחצית השניה של 2011. מנכ"ל דיאגאו פול וולש אמר שהרכישה צפויה להגדיל את רווחי החברה בכ-1% כבר בשנה הקרובה.

יצרנית הבירהקרלסברג דיווחה לפני תחילת המסחר על דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2010. לפי הדוחות, הרווח הנקי של החברה נפל ב-21% ל-55.2 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל ב-2009. עם זאת, בכל שנת 2010, הרווח הנקי של החברה זינק ב-49% וההכנסות עלו ב-1%.

מניות אסיה נסחרות במגמה מעורבת

למרות נעילה חיובית ביום ו' בוול סטריט, הבורסות המובילות באסיה פתחו היום (ו') את שבוע המסחר במגמה שלילית בהמתנה לפתיחת המסחר באירופה וקריאת כיוון משם. כאמור, הבורסות המובילות בוול סטריט יפתחו את שבוע המסחר רק מחר לרגל "יום הנשיאים".

המשך המהומות במזרח התיכון והמשך הלחץ על הבנקים הסינים מצד הממשל להעלות את הרזרבות לא מוסיפים "בריאות" למדדים המובילים במזרח. "ישנו לחץ מסוים בעוד האלימות במזרח התיכון רק מתפשטת והמשקיעים פה מתחילים להיות מודאגים מהחדשות בצדו השני של העולם", ציין הבוקר גרנט וויליאמסון מ-Hamilton Hindin Greene Broker.

"המשקיעים ביפן לא מתנפלים על המניות בטוקיו, שכן הם ממתינים לראות כיצד השוק הסיני יעכל את המשך צעדי ההידוק על הבנקים", ציינו היום ב-Okasan Securities בבירה היפנית.

באוסטרליה נרקמת עסקת ענק: West Australian Newspapers מסרה כי תרכוש את קבוצת Seven Media ליצירת קבוצת המדיה הגדולה ביבשת. היקף העסקה מוערך ב-4.1 מיליארד דולר אוסטרלי (כ-4.2 מיליארד דולר) והקבוצה הממוזגת תיקרא Seven West Media.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]