ברגע האחרון: טריג הלת'קר ביטלה גיוס "בשל מצב השוק"

(עדכון) - ל"גלובס" נודע כי החברה קיבלה הצעה לגיוס פרטי של כמה מיליוני שקלים, ובתנאים אטרקטיביים יותר מאשר הייתה יכולה להשיג בהנפקה

שתי הנפקות ביומד שהיו אמורות להתקיים השבוע - הנפקות החברות גרדיה מדיקל וטריג הלת'קר - לא יצאו לפועל לאור תנאי השוק. Trig HealthCare ביטלה את הנפקתה בבורסה בתל אביב, שאמורה הייתה להיערך היום, בשל תנאי השוק. החברה ביקשה לגייס 25 מיליון שקל לפי שווי שוק של 69 מיליון לפני הכסף. את ההנפקה הובילו מיטב חיתום יחד עם אקסלנס, כלל ודש.

ל"גלובס" נודע כי החברה קיבלה הצעה לגיוס פרטי של כמה מיליוני שקלים, ובתנאים אטרקטיביים יותר מאשר הייתה יכולה להשיג בהנפקה. בגיוס החלופי, שייסגר בשבועות הקרובים, ישתתפו בעלות השליטה הקיימות בחברה - הקרנות ויטהלייף ו-SCP - בצד בעלי מניות חדשים.

החברה ובעלי המניות סרבו להגיב לידיעה.

הנפקת טריג הייתה אמורה להתבצע ללא מכרז מוסדי וללא התחייבות חיתום מלאה, ולכן הייתה תלויה בתגובת השוק. החברה נערכה לאפשרות שלא תצליח לגייס את ההון, והכינה את הגיוס הפרטי כחלופה, מה גם שבעלי המניות הקיימים התכוונו ממילא להשתתף בגיוס הנוכחי בהיקף של 4 מיליון שקל.

ככל הנראה, החברה אינה מתכננת לפנות שוב לשוק ההון בתקופה הקרובה.

טריג הלת'קר פיתחה שיטה לאבחון מצבו של עובר בתעלת הלידה באמצעות אולטרה-סאונד, אבחון המבוצע כיום באופן ידני.

כספי הגיוס ישמשו את החברה לכניסה לשוק הסיני ולשוק האמריקני, שם כבר קיבלה אישור שיווק מה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב).

גרדיה תנסה שוב ברבעון הבא

גם גרדיה מדיקל, שמפתחת מוצר למניעת תסחיפים בצנתורים, ביטלה את הנפקתה בשל תנאי השוק. גרדיה, שתכננה לגייס 30 מיליון שקל לפי שווי של כ-100 מיליון שקל אחרי הכסף, תנסה להנפיק שוב ברבעון הבא. החברה כבר ביקשה להנפיק ברבעון האחרון של 2010, וזו הדחייה השנייה. ברבעון הראשון של 2011 נערכו ההנפקות של רדהיל וגלייקומינדס, שהשיגו חיתום יתר; של אייסקיור, שהביקושים לה תאמו כמעט במדויק את ההיצע ושל רוזטה גרין, שהנפיקה הודות להפעלת התחייבות חתמים.