סוני אריקסון X10 mini - סמארטפון, אבל בקטנה

המכשיר מתאים לכל מי שנרתע מטלפונים חכמים בגלל הגודל הפיזי שלהם, אבל לא מדובר בטלפון לאנשים שמתכננים לגלוש הרבה באינטרנט או לקרוא ולכתוב מיילים

אחת הסיבות להתחזקות מכשירים הכוללים את מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד בישראל, הוא המבחר הגדול של המכשירים בארץ שרק גדל. סוני אריקסון השיקה בתקופה האחרונה בישראל מספר מכשירים הכוללים את מערכת ההפעלה הזו. דגם X10 mini השייך לסדרת האקספריה הוא עוף מוזר בתעשייה, אבל במקרה הזה דווקא לטובה.

עיצוב: ה-X10 mini הוא אחד הטלפונים החכמים הקטנים ביותר שראינו. למכשיר הזה יש מסך בגודל 2.6 אינץ' - שזה ממש-ממש קטן לעומת כל טלפון חכם אחר. בסוני אריקסון התאימו את ממשק האנדרואיד בגרסה 2.1 למסך הזה, כאשר הם הוסיפו מעליו ממשק משלהם, שלא משאיר הרבה סימנים למערכת ההפעלה המקורית. בחברה שילבו הרבה אייקונים קטנים בצדדים הקיצוניים של כל חלקי המסך. האייקונים האלה ניתנים להתאמה ומאפשרים גישה נוחה ליישומים שונים, כמו תיבת הדואר, ספר הטלפונים או הודעות. למכשיר יש גם 3 כפתורים פיזיים לכניסה לתפריט, הגדרות וחזרה. באופן כללי מדובר בחוויית ממשק מאוד נוחה, שמתאימה למי שנרתע מטלפונים חכמים.

היתרון: המכשיר קטן. החיסרון: לא מדובר בטלפון לאנשים שמתכננים לגלוש הרבה באינטרנט או לקרוא ולכתוב מיילים. הסיבה לכך היא שהמיני מתאים למי שרוצה טלפון שלא מרגיש כמו טלפון חכם, אבל בעת הצורך נותן לו לעשות את רוב הדברים שמכשיר אנדרואיד עם מסך 3.5 אינץ' יכול לעשות.

המשקל של הטלפון הזה הוא רק 88 גרם, אולם למרבה הפלא, הוא מרגיש הרבה יותר כבד ביד - כנראה בגלל שכל המשקל מרוכז במכשיר כל כך קטן ולא מחולק בצורה חכמה בטלפון יותר גדול.

סוללה: למרות שמדובר במכשיר עם מסך קטן ולא באיכות הכי טובה שראינו, הסוללה כאן נגמרת מהר מאוד. גם ללא שימוש ב-WiFi, היא כאן נגמרה כבר בשעות הערב במקרה הטוב.

תוספות: מלבד זה, למכשיר יש התקן GPS פנימי ומצלמת סטילס עם חיישן 5 מגה פיקסל, פוקוס אוטומטי ופלאש. תוצאות הצילום היו סבירות מאוד.

השורה התחתונה: ה-X10 mini מתאים לכל מי שנרתע מטלפונים חכמים בגלל הגודל הפיזי שלהם.

מחירים: באתר האינטרנט של סלקום - 1,910 שקל (או 53 שקל כפול 36 תשלומים), חנות סוני אריקסון בקניון איילון רמת גן: 1,250 שקל.

ציון: 8.5.