הסדר טיעון נוסף בפרשת אורליין: משה סבג ירצה 6 חודשי עבודות שירות

סבג הודה כי פעל בעצתו של שגיב נציה, בעל השליטה והמנכ"ל לשעבר של אורליין, ופתח חשבונות על שמו תוך שהצהיר כי הוא הנהנה היחידי בהם, בעוד שבפועל נציה פעל בחשבון

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, אישר היום (ב') הסדר טיעון נוסף בפרשת אורליין, הפעם עם משה סבג. על-פי ההסדר, סבג יודה בעבירות לפי סעיף 3 ב' לחוק איסור הלבנת הון וירצה עונש של 6 חודשי עבודות שירות.

סבג הודה כי פעל בעצתו של שגיב נציה, בעל השליטה והמנכ"ל לשעבר של אורליין, ופתח חשבונות על שמו תוך שהצהיר כי הוא הנהנה היחידי בהם, בעוד שבפועל פעל נציה בחשבון וביצע בו פעולות קנייה ומכירה של מניות.

בינואר השנה חתמה הפרקליטות על הסדרי טיעון עם הנאשמים המרכזיים בפרשה. שגיב נציה הורשע ב-5 עבירות תרמית ומירמה, בעבירות רישום כוזב ובהלבנת הון. ההרשעה ניתנה במסגרת אישור הסדר טיעון עם הנאשמים בפרשה לפיו, נציה יורשע וייגזרו עליו 5 שנות מאסר, ואולם האישומים נגד רעייתו, אורלין נציה, שכיהנה כדירקטורית בחברה, יימחקו.

דוד נציה, אחיו של שגיב ומי שכיהן כיו"ר הדירקטוריון של אורליין; וניסים רום, אביה של אורלין, שכיהן אף הוא כדירקטור בחברה - הורשעו, על-פי הודאתם, בעבירות של הכללת פרטים מטעים בדו"חות. השניים ואשתו של נציה התחייבו שלא לכהן כדירקטורים בחברה ציבורית למשך חמש שנים.

פרשת אורליין, שהתפוצצה בינואר 2006, גרמה לרעידת אדמה בשוק ההון. רשות ני"ע עצרה אז את נציה בחשד שהוציא לפועל מזימה חסרת תקדים בתולדות העבריינות הפיננסית בישראל וזייף מניות. לפי החשד, איתר נציה פירצה בנוהלי הבורסה שאפשרה לו להדפיס כסף.

בכתב האישום נטען כי ביולי 2003 רכש אהרון לילוף, שהתאבד לאחר חשיפת הפרשה, את השליטה באורליין באמצעות איש קש, שהעביר לפי הוראתו את המניות בהן החזיקו לנציה ואחרים. נציה ולילוף הואשמו כי ביצעו מעשי תרמית רבים במטרה להטעות את המשקיעים בבורסה ולהעלות את ערך מניית החברה, כאשר הם ניצלו את שליטתם בחברה לשם הזרמת מניות מזויפות בשווי של 10 מיליון שקל.

נציה הואשם כי קיבל במירמה בנסיבות מחמירות את אישור הבורסה לרשום למסחר מניות, שלמעשה לא הוקצו ותמורתן לא שולמה, ובכך שזייף בנסיבות מחמירות את הסכמי ההקצאה והחלטת הדירקטוריון. בעקבות זיוף המניות, כך נטען, נוצר פער של כ-8 מיליון שקל בין הון המניות המונפק של אורליין הרשום בספרי הבורסה לבין ההון המונפק הרשום בחברה לרישומים ובמסלקת הבורסה. לצורך צמצום הפער יזמו נציה לילוף ביצוע הקצאה פרטית כוזבת של 8 מיליון מניות לגבי איש עסקים גרמני.

סבג יוצג בידי עו"ד רונן רוזנבלום; פרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת ע"י עוה"ד חנה קורין ואמיר טבנקין.