מחאת האוהלים: בת"א נשאו לפידים; בב"ש הבעירו צמיגים

מפגיני מחאת האוהלים בת"א וב"ש יצאו הערב לצעדות מחאה במסגרת המאבק במצוקת הדיור בישראל ■ לפידיהם של המפגינים בת"א כובו על ידי המשטרה "מסיבות ביטחוניות" ■ המפגינים בב"ש חסמו את שדרות רגר

מפגיני מחאת האוהלים בת"א ובבאר שבע יצאו הערב (ה') לצעדות מחאה במסגרת המאבק נגד מצוקת הדיור. מאוהלי המחאה אשר בשדרות רוטשילד שבת"א יצאו כ-100 סטודנטים לעבר בנייני גינדי, תוך שהם נושאים לפידים בוערים. בבאר שבע חסמו המפגינים את שדרות רגר שבעיר.

חרף המאבק המתוקשר, המפגינים התל-אביבים נעצרו בעודם צועדים ולפידיהם כובו על ידי כוחות המשטרה "מסיבות בטחוניות" - שלאחר מכן אפשרה להם להמשיך בצעידתם. בבאר שבע נמשכה חסימת שדרות רגר, שכללה הבערת צמיגים, עד אשר הגיעה המשטרה ופינתה את המפגינים מהמקום.

ברקע, נראה היום כי המחאה על מחירי הדיור לא נעצרה רק בצעירים וסטודנטים. כאשר קבוצה של תושבים ותיקים הודיעו היום כי יקימו מאהל מחאה נוסף במתחם יד לבנים בהרצליה. זאת, בנוסף למאהלי מחאה דומים שהוקמו באחרונה ברעננה, נתיבות, ובירושלים.

צעדות המחאה התנהלו ברקע הודעה רשמית של תקשורת ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרתה נמסרו דברי נתניהו היום על מחאת האוהלים, ומחאת הצרכנים בדבר יוקר מוצרי המזון - שהוצתה בעקבות תחקירי "גלובס".

נתניהו הודה לראשונה כי יש משבר בישראל, וטען כי "המצוקה האי אמיתית". לדבריו, "אין מישהו שפועל יותר ממני בעניין... "בעבר הצלתי את הכלכלה בישראל, ועכשיו אפעל לטיפול בבעיות הדיור, מחירי החלב, ויתר הבעיות במשק".