פייסבוק לא עוצרת: צפו בחידושים שתציג באירוע

פייסבוק תקיים את האירוע השנתי שלה - F8, בו היא צפויה להשיק מספר שירותים ופיצ'רים חדשים ■ מה אנחנו צפויים לראות

תקופה רוויה של חדשות ועדכונים בפייסבוק מגיעה לשיאה ביום חמישי באירוע השנתי הרשמי של הרשת החברתית, F8, שם צפויה החברה לחשוף ולהשיק מספר חידושים ומוצרים חדשים שישתלטו על חיינו הכפולים ברשת החברתית.

האתר Business Insider מונה את ההכרזות הצפויות בערב האירוע, כשהעיקריות בהן מתקשרות למוטו של האירוע, כפי שנחשף על-ידי בלוג הטכנולוגיה All Things D, והוא: Read. Watch. Listen (קרא. צפה. האזן).

שירות מוזיקה

מזה מספר חודשים מתרוצצות שמועות ודיווחים לא מאומתים אודות שירות מוזיקה חדש שפייסבוק צפויה להשיק, ובאחרונה התפרסמו פרטים נוספים כגון שיתופי-הפעולה שנרקמו בין פייסבוק לבין אתרי מוזיקה מובילים ברשת, בהם ספוטיפיי, ראפסודי, Rdio ו-Deezer.

ככל הנראה, השירות החדש בפייסבוק יהיה זמין באמצעות לשונית (Tab) שתמוקם בסרגל הכלים העליון של פרופיל הפייסבוק שלכם, ובאמצעותה תוכלו לעבור לעמוד מוזיקה ייעודי בו יהיה ניתן להאזין למוזיקה הזמינה און-ליין מאתרי המוזיקה שחברו לפייסבוק (ובהתאם למודל עסקי שעדיין לא ברור דיו).

שיתוף סרטים ותכניות טלוויזיה

על-פי דיווח שהתפרסם בתחילת השבוע ב"ניו-יורק טיימס", שירות המוזיקה הוא חלק אחד מתוך פלטפורמת מדיה שלמה שצפויה פייסבוק להשיק, ובין היתר היא תכלול את האפשרות לשתף את החברים שלנו בסרטים או תכניות טלוויזיה שבהם אנו צופים.

נכון לעכשיו ידוע כי נטפליקס תשתף פעולה עם פייסבוק בפלטפורמת המדיה החדשה שלה, וכן יהיה שיתוף-פעולה עם שירות הווידיאו הפופולרי Hulu. שני השירותים, כמו גם שירותי המוזיקה למיניהם, אינם נגישים לגולש הישראלי, כך שלא היינו ממהרים לשמוח.

תוכן מאתרי חדשות מובילים

על-פי דיווחים שהופיעו לראשונה לפני כחודשיים באתר האינטרנט של המגזין "Forbes", פייסבוק נמצאת במשא-ומתן עם גופי תקשורת מובילים כגון CNN, "וושינגטון פוסט" ו-"The Daily" ליצירת מהדורות חדשות ייעודיות ומותאמות לפייסבוק, שניתן יהיה לגלוש ולקרוא אותן ישירות מהפרופיל ברשת החברתית.

על-פי הדיווח, המהדורות הראשונות צפויות להיחשף כבר בסוף השנה הנוכחית - מה שמעלה את הסבירות שאם אכן קיים שירות כזה, הוא צפוי להיחשף ביום חמישי הקרוב.

שירות תשלומים מורחב

אם כל הציפיות וההערכות נכונות, הרי שהגולשים בפייסבוק ייאלצו לשלם על חלק מהתכנים שיוצעו בפייסבוק ולא רק על מוצרים וירטואליים במשחקים ובאפליקציות של הרשת החברתית.

נכון להיום, רכישות בפייסבוק מתבצעות על-ידי פייסבוק קרדיטס (Facebook Credits), כאשר הגולשים רוכשים כסף וירטואלי בו הם משתמשים במשחקים ובאפליקציות השונות בפייסבוק. ככל הנראה, פייסבוק עומדת להשיק פלטפורמת תשלומים חדשה שתיהיה זמינה גם מחוץ לפ

לטפורמת המשחקים והאפליקציות, אולי אפילו סוג של חנות תוכן ייעודית בדומה לחנות ה-iTunes של אפל.

אפליקציות

אם יש משהו שהגולשים בפייסבוק, שגם יש ברשותם מכשיר אייפד, מחכים לו בקוצר-רוח כבר תקופה ארוכה זו אפליקציה רשמית של הרשת החברתית למחשב הלוח של אפל.

כולנו כבר נחשפנו לאפליקציה הזו בטעות לפני כחודשיים, כאשר הקוד שלה התגלה כשהוא מוטמע בתוך הקוד המקורי של אפליקציית האייפון הרשמית. כבר אז היה ניתן לראות שאפליקציית האייפד נראית כמו אפליקציה בשלבי פיתוח סופיים, ולכן הסיכויים שאחת כזו תושק באופן רשמי ביום חמישי הקרוב רק הולכים וגוברים.

בנוסף, ישנה סבירות גבוהה שפייסבוק תשיק אפליקציית אייפון חדשה וייעודית לשיתוף ועריכת תמונות. בדיוק כמו שאפליקציית ה-Messenger שהשיקה לפני חודש וחצי הוציאה את שליחת ההודעות המיידיות והצ'ט של פייסבוק מחוץ לאפליקציה הרשמית, כך צפויה גם האפליקציה החדשה לאפשר לגולשים בפייסבוק לערוך ולהעלות תמונות שצילמו בצורה מהירה וקלה יותר.

כמו אפליקציית האייפד שנחשפה, כך נחשפה אפליקציית התמונות החדשה של פייסבוק בתמונות מפורטות בבלוג טק-קראנץ' לפני 3 חודשים.

אינטגרציה עמוקה עם טוויטר

פייסבוק צפויה לחשוף שיתוף-פעולה עמוק יותר עם טוויטר, במסגרתו יוכלו כל המשתמשים בפייסבוק לפרסם את הסטטוסים שהם מעלים לפייסבוק גם בטוויטר באופן אוטומטי, אופציה שזמינה נכון להיום אך ורק עבור דפי פייסבוק ולא לגולשים פרטיים.

אמנם, ישנן אפליקציות צד שלישי שיעשו את העבודה הזו גם עבור המשתמשים הפרטיים, אך ביום חמישי פייסבוק צפויה לפתוח את הפיצ'ר הזה לכלל הגולשים ברשת החברתית.

שינויים בממשק

מעבר למסת הפיצ'רים החדשים שפייסבוק שיחררה בחודשיים האחרונים, היו לא מעט כאלה שהופיעו למספר שעות בפרופיל של גולשים שונים ולאחר מכן נעלמו. ככל הנראה פייסבוק עשתה לא מעט ניסויים על תכונות חדשות שברצונה לחשוף באירוע הרשמי, ביניהם פיד (Feed) נוסף שיציג התראות ופעילויות שונות של החברים שלכם בפייסבוק, מבלי שאלה יופיעו בניוז-פיד (News Feed) המרכזי.

בנוסף, ישנה שמועה על כפתור חדש בשם Want (רוצה), שיעבוד בערך באותו האופן כמו כפתור הלייק המפורסם, ובאמצעות הכפתור החדש ניתן יהיה לסמן מוצרים שברצוננו לרכוש ולשתף את החברים ברצונות שלנו.

האמת? נראה כי הפעם, האירוע של פייסבוק עשוי להיות אירוע המפתחים המעניין ביותר עד כה.

צרו איתנו קשר *5988