אברקרומבי אנד פיץ' בישראל: ספין או כניסת מותג בינלאומי?

אמש חנכה סקאל שלוש חנויות שבהן יימכרו בגדי המותג, למרות שהן אינן נושאות את שם חנויות המותג בעולם

האם המותג אברקרומבי אנד פיץ' עשה עלייה לישראל? אמש (ב') חנכה סקאל הולדינגס שבבעלות חיים סקאל שלוש חנויות תחת השם "A&F Brand Factory Store", בקניון רמת אביב, קניון ממילא בירושלים ובקניון ארנה בהרצליה. בחנויות מוכרת סקאל את המותגים אברקרומבי, אברקרומבי קיד, הוליסטר (המותג הצעיר של הקבוצה) ומותג ההלבשה התחתונה GUILLY HICKS.

באופן תמוה, ולמרות פרסומים שלפיהם נפתחו חנויות של המותג אברקרומבי, החנויות שנפתחו אינן נושאות את שם חנויות הרשת בעולם "אברקרומבי אנד פיץ'". יתרה מזאת, חנויות המותג בעולם הן בגודל של יותר מ-1,000 מ"ר ואילו החנויות בארץ משתרעות על 200-250 מ"ר בלבד.

יצוין, כי סקאל הולדינגס מוכרת מזה שנים עודפים של אברקרומבי ברשת "J". גם החנות שנפתחה בקניון רמת אביב נשאה את השם "J" עד אתמול.

בסקאל הולדינגס סירבו היום להשיב לשאלות "גלובס" אם הקבוצה קיבלה אישור לפתוח חנויות של אברקרומבי אנד פיץ' בישראל. כמו כן, סירבה סקאל להשיב לשאלה האם הקבוצה קיבלה אישור לפתוח חנות אאוטלט של מותגי אברקרומבי או לחילופין האם בחנויות שנפתחו ניתן למצוא קולקציות עדכניות של המותג אברקרומבי.

בסביבת סקאל הולדינגס נטען תחילה כי הקבוצה פתחה חנויות של אברקרומבי ב"קונספט ראשון מסוגו בעולם", אולם לאחר מכן נטען כי סקאל מעולם לא טענה שהיא פותחת חנויות של המותג אברקרומבי אנד פיץ'.

אברקרומבי אנד פיץ' הוא תאגיד אופנה אמריקני ענק. מחזור מכירות התאגיד עומד על 3.5 מיליארד דולר בשנה המניבים רווח תפעולי של 232 מיליון דולר ורווח נקי של 150 מיליון דולר. עד היום לא אישר התאגיד פתיחה של רשת אברקרומבי בישראל אלא שיווק במתוכנת מצומצמת של עודפי המותגים. יצוין עוד כי ככלל, מותגי האופנה הבינלאומיים מקפידים מאוד על כל התרחבות שלהם למדינה נוספת, ובעיקר מקפידים על נראות זהה של החנויות, גודלן וחוויית הקנייה, וזאת על מנת שלא לפגוע במותג. כמו כן, השקות חדשות נעשות ברעש גדול ולא בשקט.

דובר סקאל הולדינגס סירב להגיב לידיעה. בהתייחס לשאלה האם אין כאן הטעייה של הצרכן, מסרה בתגובה קבוצת מליסרון, המחזיקה בקניון רמת אביב, כי "אנו מברכים את חיים סקאל עם פתיחת חנות "A&F Brand Factory Store" אשר תמכור את מוצרי אברקרומבי".